چند توصیه درباره ی IELTS Speaking

چند توصیه درباره ی IELTS Speaking

در این درس، من به شما چند نکته و ترفند برای گرفتن نمره‌ی بالا تو آزمون  اسپیکینگ آیلتس ارائه میدم.

در بخش‌های 1 و 3، ممتحن از شما سوالی می‌پرسه و از شما انتظار داره تا بلافاصله شروع به صحبت کنین. شما برای آماده شدن زمان ندارین.

2 نکته که به شما کمک میکنه زمانی برای فکر کردن پیدا کنید، اینا هستن:

1- سوال رو دوباره به زبان بیارید (به‌آرامی)

در این تکنیک، زبان‌آموز سوال رو از نقطه‌ نظر خودش دوباره تکرار میکنه. اگه چند ثانیه قبل از صحبت کردن مکث کنین و بعد سوال رو به‌آرومی دوباره برای خودتون بگین، می‌تونین 20 ثانیه ارزشمند برای فکر کردن به جواب اون سوال به خودتون بدی

2- نظرتون رو درباره‌ی اون سوال بگین (به‌آرامی)

در این روش، زبان‌آموز درباره‌ی سوال ممتحن نظر کوچکی میده. اون نظر می‌تونه درباره‌ی نوع یا سختی سوال باشه. خود نظر باید خنثی باشه و اصلاً مهم نیست چی میگین- نکته اینه که اون نظر به شما زمان بیشتری رو برای آماده کردن جواب اصلی‌تون میده.

این امتحان اسپیکینگه، پس شما باید به انگلیسی صحبت کنین!

این نکته ممکنه خیلی واضح و مشخص به نظر برسه اما من غالباً از برخی زبان‌آموزان IELTS شگفت‌زده میشم که در طول امتحان اونقدر که باید صحبت کنن، صحبت نمی‌کنن.

اگر از موضوع Speaking به‌خوبی آگاه هستین، جواب‌هاتون رو بگین. جواب‌های یک یا دو کلمه‌ای ندین. برای بخش 1، ممتحن IELTS فهرست مشخص و ثابتی از سوال‌ها رو در اختیار داره. اگر به اندازه‌ی کافی صحبت نکنین، او نمی‌تونه از شما سوالات بیشتری بپرسه. فراموش نکنین که ممتحن می‌خواد شما عملکرد خوبی تو امتحان Speaking داشته باشین اما شما باید از طریق صحبت کردنتون، کارش رو آسون کنین. اگر ممتحن فکر کنه شما می‌تونین خوب صحبت کنین، به شما نمره‌ی بالایی نمیده. نه، شما باید از طریق صحبت کردن این رو به او ثابت کنین. الان زمان خجالتی یا متواضع یا خسته بودن نیست.

آزمون Speaking دارای 4 ویژگی مهمه: روانی، گرامر، دایره لغات و تلفظ ، اگر شما جواب‌های 1 یا 2 کلمه‌ای بدین، نمره‌ی خیلی پایینی می‌گیرین.


اگر با موضوع خوب آشنا نیستین، جواب‌های کوتاه بدین

اگر از شما سوالی درباره‌ی موضوعی پرسیده میشه که اطلاعات کمی درباره‌اش دارین و اصلاً چیزی در موردش نمی‌دونین، جواب‌های طولانی ندین. لاف نزنید. سعی نکنید درباره‌ی موضوعی که ازش اطلاعی ندارین، خودتون رو خبره و کارشناس جلوه بدین.

چرا؟

چون مجبور میشین به‌کرات مکث کنید و برای روانی ضعیف و عدم انسجام در صحبت کردن نمره از دست میدین. ثانیاً Vocabulary شما خوب نیست چون نمی‌دونین درباره‌ی چی دارین صحبت می‌کنین.

این 4 ویژگی رو به خاطر داشته باشین:

  • روانی و انسجام در صحبت کردن
  • دایره لغات
  • گرامر
  • تلفظ

نکته: برای سوالاتی که اطلاعات کمی در موردش دارین، مختصر و فشرده صحبت کنین. بهتره مختصر صحبت کنین، جواب کوتاه بدین و با دادن یک جواب طولانی‌تر و با جزئیات زیاد به سوال دیگری که اطلاعات خوبی در موردش دارین، اون رو جبران کنین.

آیا می‌تونم از ممتحن IELTS سوال بپرسم؟

جواب به این سوال به بخش مربوطه تو آزمون بستگی داره:

بخش 1:

شما می‌تونین از ممتحن بخواین تا سوال رو تکرار کنه. همین. شما نمی‌تونین سوال دیگه‌ای بپرسین.

بخش 2:

نه. شما نمی‌تونین از ممتحن هیچ سوالی بپرسید.

شما نمی‌تونین از ممتحن معنی یک کلمه رو بپرسین.

شما نمی‌تونین از ممتحن تقاضای موضوع دیگه‌ای بکنین.

ممتحن به شما شروع و پایان امتحان رو اعلام میکنه. لازم نیست در این مورد ازش سوال کنید.

بخش 3:

شما می‌تونین از ممتحن بخواین سوال رو براتون تکرار کنه.

شما می‌تونین از ممتحن بخواین یک کلمه رو توضیح بده.

شما می‌تونین همچنین از ممتحن بخواین اون سوال را توضیح بده یا براتون روشنش کنه.

اگر از ممتحن بخوام سوالی رو تکرار کنه (بخش 1 و 3) یا کلمه یا سوالی رو توضیح بده (بخش 3)، آیا نمره از دست میدم؟

نه نمره از دست نمی‌دین. این آزمون اسپیکینگه، اون ویژگی‌های بالا رو به یاد بیارین، توانایی Speaking شما در حال ارزیابی شدنه، این امتحان درک مطلب نیست، مهارت‌های Listening شما تست نمیشه. اون یک امتحان جداست.

شما اجازه دارین بدون از دست دادن نمره سوال بپرسین (البته مطابق با قوانینی که من در بالا براتون توضیح دادم.)


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter