برای شرکت در آزمون دولینگو از کجا باید شروع کرد؟

برای شرکت در آزمون دولینگو از کجا باید شروع کرد؟

سوالات آزمون دولینگو شامل اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ است و سوالات درجه بندی شده هستند. 

بخش دوم سوالاتی که درجه بندی شده نیستند، بخش مصاحبه و نمونه رایتنیگ است. در هر بخش آزمون دهنده میتواند یک یا دو سوال پیشنهادی را جواب دهد. برای آشنایی با آزمون می توانید وارد صفحه شوید و ثبت نام کنید و در آزمون شبیه ساز شرکت کنید.

سوالات مختلف هستند شاید نوشتاری،برخی شنیداری و سوالاتی هستند که براساس تصویر باید به آنها پاسخ داد و سختی سوالات با توجه به آزمون دهنده است. هرچه آزمون دهنده پاسخگویی بهتری داشته باشد، سوالات در فرمتی کوتاه تر خواهند بود. به طور مثال:

  • شنیداری (حمل و نقل مورد علاقه ی شما کدام است ؟ ماشین، کشتی، هواپیما، دوچرخه یا قطار؟ توضیح دهید چرا؟
  •  نوشتاری (درباره ی کتابی که اخیرا مطالعه کرده اید بگویید؟)/ کتاب چه موضوعی داشت؟/چگونه با این کتاب آشنا شدید؟/ کتاب را دوست داشتید یا خیر؟
  • (تصویر) طرح های گرافیتی در مناطق شهری راشرح دهید.

نمره دهی در آزمون دولینگو 

برای ارزیابی بهتر بخش speaking و writing، پاسخ گویی به این بخش ها در نمره ی کلی محاسبه می شود و به منظوره نمره دهی یکسان و دقیق از هوش مصنوعی استفاده می شود.

آزمون دولینگو تعادلی بین مدت زمان برگزاری آزمون (با توجه به اینترنتی مناسب) و سوالاتی که به درستی توانایی فرد را مشخص کنند ایجاد کرده است و تغییر در سوالات آزمون با توجه به بازخوردهایی هست که از دانشگاه ها و انسیتوها با توجه به نمونه رایتینگ و مصاحبه ویدئویی دریافت می کنند.در حالی که در گذشته ارزیابی این بخش براساس توانایی های زبان آموز بوده است. در حالی که مدت زمان آزمون یک ساعت است ولی این دو بخش از صحت بالایی برخوردار هستند.

دلیل نمره دهی 160 و سیستم نمره دهی جدید افزایش دقت و صحت و درک صحیح از نمره ی داوطلب است.

تیم تحقیقاتی آزمون دولینگو سعی بر این دارد که نمرات را با بالاترین دقت و صحت اعلام کند و این دلیلی بر متمایز بودن این آزمون از سایر آزمونها است.

نمره دهی سابق که 100 امتیازی بود، با درصد اشتباه گرفته می شد و بررسی پاسخ گویی فرد به صورت خطی نشان داده می شد. به طور مثال نمره 70 از 100 به این صورت معنی می شود که فرد 30 درصد پاسخ اشتباه داشته است و نمره ی ' c-' . سیستم جدید به کاهش این سوتفاهم و کج فهمی کمک میکند.

زمانی که تصمیماتی به این مهمی گرفته می شود لازم است که موارد زیادی از جمله GPA، توصیه نامه ها، مصاحبه و نمرات آزمون های دیگر نیز در نظر گرفته شود.

برای آشنای با نمره ی آزمون دولینگو و مقایسه ی آن با نمرات آزمون آیلتس و تافل این صفحه  را مطالعه کنید.

برای شرکت در آزمون دولینگو چه باید کرد؟

برای شرکت در این آزمون به کامپیوتری احتیاج دارید که به میکروفن، اسپیکر و وب کم مجهز باشد.

همچنین می توانید برای دانلود مرورگر با آخرین ورژن به این صفحه مراجعه کنید و پیشنهاد ما به شما این است که اینترنتی با سرعت دو مگابایت برثانیه و سرعت آپلود یک مگا بایت برثانیه داشته باشید.

برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی خود را داشته باشید زیرا مرکز آزمون به منظور صدور کارنامه به عکس کارت شناساییی شما احتیاج دارد.

چه مرورگرهایی را برای شرکت در آزمون می توان استفاده کرد؟

شما برای شرکت در آزمون دولینگو می توانید از آخرین ورژن هریک از مرورگرهای زیر استفاده کنید:

Chrome

Opera

و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از شرکت در آزمون اصلی، در آزمون آزمایشی شرکت کنید تا بدانید مرورگر شما برای آزمون مناسب است یا خیر.


چه کارت شناسایی در آزمون دولینگو قابل قبول است؟

داوطلبین ایراینی باید پاسپورت خود را برای آزمون آماده کنند. برای آشنا شدن با کارت شناسایی که از داوطلبین هر کشور قابل قبول است به صفحه مراجعه کنید.

این نکته را بخاطر داشته باشید که نحوه ی نوشتن اسمتان باید مشابه با نوشتن آن در کارت شناساییتان باشد. به این معنی که اگر اسم دومی دارید حتما باید نوشته شود.

تغییرات آزمون در بخش رایتینگ و مصاحبه تصویری

هدف برگزار کنندگان آزمون این است که این بخش کارایی و ارزش بالاتری داشته باشد ونظر شرکندگان این است که ساختار آزمون صریح و بدون پیجیدگی است.

  • داوطلبین از بین دو موضوع پیشنهادی یک موضوع را به دلخواه انتخاب می کنند و این مورد باغث کاهش استرس می شود و می توانند درباره ی موضوعی که برایشان هیجان انگیزتر است صحبت کنند. و این سوالات باعث می شود که توانایی داوطلب در بخش زبانی و مسیر فکری اش به خوبی مشخص شود. مثالی از موضوعات در زیر آمده است.•    جغرافیای کشوری که در حال حاضر در آن زندگی می کنید را شرح دهید و بگویید جغرافیا یک کشور چه تاثیری بر فرهنگ و مردم دارد.
  • یک حیوان یا گیاه را که برای شما جالب است را انتخاب کنید و بگویید با چه چالش ها و تهدیدهایی روبرو می شود و چگونه برانها غلبه می کند؟
  • یادگیری زبان دوم در بعضی از مدارس اجباری است، به نظر شما آیا این خوب است یا بد؟ نظر خود را بگویید.

نمره دهی در آزمون دولینگو به چه نحوی انجام می شود؟

الگوریتمی خودکار براساس پاسخ های شما نمره می دهد و زمانی که برای پاسخ به هر سوال گذاشته اید، در نمره دهی تاثیری ندارد.

این آزمون نمره منفی ندارد. برای سوال های نوع c پاسخ منفی و یا جواب ندادن ارزشی یکسان دارد. در بخش نوشتن متن listening در صورتی که کلمه ایی را جا انداخته باشید در مقایسه با نوشتن اشتباه کلمه (غلط املایی) نمره ی بیشتری از شما کم می شود.

پرداخت هزینه ی شرکت در آزمون دولینگو به چه صورت است؟

شما می توانید قبل از ورود به محیط آزمون، هزینه را پرداخت کنید، کارتهای اعتباری تمام شرکت های بزرگ پذیرفته می شود.

بعد از واریز وجه چقدر زمان هست تا در آزمون شرکت کنم؟

شما از تاریخ پرداختی خود 90 روز فرصت دارید تا در آزمون شرکت کنید.

ویدئوی مصاحبه و نمونه رایتینگ به چه صورت است؟

بعد از پایان بخشی که به عملکرد شما نمره داده می شود این بخش است که این دو برای دانشگاه ارسال می شود.

برای مصاحبه تصویری شما 30 ثانیه زمان دارید که یک موضوع را انتخاب کنید و باید بین 1 تا 3 دقیقه درباره ی موضوع انتخابی صحبت کنید، اگر شما موضوعی را انتخاب نکنید، موضوع اول برای شما انتخاب می شود.

برای بخش writing نیز شما 30 ثانیه زمان دارید که موضوع را انتخاب کنید و 3 تا 5 دقیقن برای نوشتن زمان دارید و در صورتی که شما موضوع را انتخاب نکنید، تاپیک اول برای شما انتخاب می شود.

چگونه می شود رایتینگ و مصاحبه را قبل از ارسال به دانشگاه مشاهده کرد؟

زمانی که وارد صفحه ی duolingo می شوید در زیر گزینه ی 'your test' بر روی گزینه ی'VIEW INTERVIEW AND WRITNG'  کلیلک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter