استراتژی ها ومهارت های لازم برای LISTENING آیلتس

استراتژی ها ومهارت های لازم برای LISTENING  آیلتس

کاملا واضح است که  مهارت های شنیداری برای موفقیت در بخش LISTENING آزمون آیلتس ضروریست اما آیا به انداره ی کافی با آنها آشنایی دارید؟این مقاله به شما شش مهارت موثردرارتقا نمره تان را معرفی میکند. یادآور میشوم که این شش مهارت نه تنها شامل مهارتهای شنیداری عمومی بلکه شامل مهارتهای ویژه زبان انگلیسی هستند و نکته مهم اینجاست که یادگیری مهارتهای ویژه زبان انگلیسی در دیگر بخش های آزمون آیلتس نیز کاربرد دارند.

1. پیش بینی پاسخ ها

در بخش LISTENING, همیشه پیش از شروع نوار زمان اندکی در حدود بیست تا سی ثانیه برای خواندن سوالات وجود دارد.از این زمان می توانیم برای خواندن سوالات و پیش بینی پاسخ ها استفاده کنیم. پیش بینی کردن همان حدس زدن درست نیست چون ما قرار نیست پیش بینی مان را به عنوان پاسخ بنویسیم .درواقع با پیش بینی کردن به آن دسته از اطلاعات که ممکن است پاسخ باشند توجه کرده ایم.پس این زمان کوتاه کمک میکند که هنگام پخش نوار بروی آن اطلاعاتی که نیاز است بشنویم تمرکز کنیم.

2. تشخیص کلمات کلیدی

سوالات بخش LISTENING آیلتس شامل دو دسته از کلمات هستند.آن کلماتی که احتمالا گوینده بکار میبرد و آن هایی  که احتمالا PARAPHRASE می شوند. با تشخیص کلمات مهم مانند اسامی،تاریخ ها و لغات تخصصی شانس تان را در دنبال کردن نوار بالا ببرید.زیرا به احتمال زیاد آنها را راحتتر خواهید شنید. شنیدن این کلمات در نوار از سردرگم شدنتان جلوگیری می کند و همینطور می دانید کدام سوال را باید جواب بدهید.

3. تشخیص PARAPHRASE

برای کلماتی به غیر از نام ها ، تاریخ ها و...تلاش کنید عبارات بالقوه ایی که احتمالا گوینده بکار میبرد آزمون آیلتس را پیش ببرید. انگلیسی زبانان خیلی بیشترازبقیه افراد از پارافریزاستفاده میکنند. بطورمثال میتوان جمله it is expensive را به حداقل ده روش بیان کرد مانند you need to pay much for that یا it costs a fortune . بنابراین تشخیص پارافریزها در LISTENING آیلتس مهارتی مهم است. بهرحال در حین آزمون وقت چندانی برای فکر کردن به عبارات بالقوه ندارید پس واجب است بعنوان یک زبان آموز به طور مداوم این مهارت را تمرین کنید.


LISTENING .4 هدفمند

LISTENING هدفمند به معنای معطوف کردن تمام توجهتان به ده آیتم اطلاعاتی ست که برای پاسخ دادن به ده سوال هر بخش از آزمون LISTENING آیلتس به آن ها نیاز دارید.زمانی که بتوانید سوالات را بهتر آنالیز کنید این مهارت آسانتر میشود.مراقب سوالاتی که نیازمند اعداد و نیز اسامی دارای دیکته دشوار هستند باشید.LISTENING بدون هدف خاص یا آزاد برخلاف آن است.  LISTENING آزاد یعنی شنیدن هرگونه اطلاعاتی که به درک آنچه رخ میدهد کمک میکند.LISTENING آزاد شاید در گپ و گفت (ارتباط با دیگران) با یک دوست مهم باشد اما برای موفقیت در آیلتس باید شنیدنی هدفمند داشته باشید.

5. املاء

در بخش LISTENING آیلتس ، پاسخ ها تنها تیک زدن نیستند بلکه باید پاسخ را بنویسید پس حتی وقتی درست شنیده اید اگر املایتان اشتباه باشد پاسخ اشتباه خواهد بود.درنتیجه اگر املاء اشتباه باشد خوب شنیدن بی فایده است. در زبان انگلیسی ، نام افراد و آدرس ها ممکن است دارای چندین املای درست اما متفاوت باشند، در آزمون LISTENING اینگونه کلمات باید توسط گوینده SPELL شوند.فقط از آمادگی تان مطمئن باشید!!!

6. گرامر

در task های کامل کردن جمله و خلاصه (SENTENCE & SUMMARY COMPLETION)، پاسخ باید املا و نیز گرامر مناسبی داشته باشد.مثلا شاید شما نتوانید s جمع پایانی یک کلمه را بشنویداما با یک آنالیز سریع مطمئن خواهید شد که اسم باید بصورت جمع بیاید.یکی دیگر از بخش های کلمه که اغلب در شنیدن آن به مشکل برمیخورید پسوند '.ed' ست.اگر بدانید که درحال شنیدن یک صفت هستید دانستن همین نکته شما را بسمت پاسخ درست هدایت میکند. درLISTENING و نیز بقیه module های آیلتس، استفاده از مهارتها و تکنیکها باید همراه با مطالعه ی مداوم دستور زبان انگلیسی باشد.پس یکبار دیگر کتابهای گرامر را مرور کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ارسال دیدگاه

اطلاعات تحصیل در دیگر کشورها

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter