مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
انتخاب شهر بعد از برنده شدن در لاتاری - بخش سوم

انتخاب شهر بعد از برنده شدن در لاتاری - بخش سوم

برنامه‌ی ویزای تنوع نژادی (DV Lottery) در کنگره تصویب شده و به حداکثر 55000 نفر از کشورهایی که از نظر تاریخی دارای مهاجرت پایینی به آمریکا هستند، اجازه می‌دهد سالانه واجد شرایط دریافت گرین‌کارت شوند.

این برنامه 'لاتاری گرین‌کارت' (Green Card Lottery) یا 'DV Lottery' نامیده می‌شود، چون برندگان از طریق قرعه‌کشی از بین 10 تا 12 میلیون نفری که سالانه وارد این قرعه‌کشی می‌شوند، مشخص می‌شود.

آمریکا مفتخر است که کشوری مهاجرپذیر است. با این حال، از برخی کشورهای خاص افراد بیشتری به آمریکا می‌آیند. برای مثال، کسانی که از مکزیک، چین و فیلیپین به آمریکا مهاجرت می‌کنند بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. به‌منظور حفظ تنوع نژادی در جمعیت، قوانین ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت از مناطق خاصی از جهان را هدف‌گیری کرده است.

به همین دلیل، آمریکا از سال 1994 هر ساله 55000 گرین‌کارت را از طریق DV Lottery توزیع می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌ها برای برندگان لاتاری انتخاب ایالت و شهر محل سکونت است. از آنجا که راحت‌ترین و ساده‌ترین شیوه مهاجرت به کشور آمریکا، برنامه لاتاری گرین کارت است و هر ساله ایرانیان زیادی از طریق این روش وارد این کشور می‌شوند، می‌بایست برای انتخاب شهر موردنظر نکات مهمی را در نظر گرفت. برای مثال آب و هوا، هزینه زندگی، جمعیت کل شهر، جمعیت ایرانی‌ها، تفریح و سرگرمی، مالیات، شغل و اقتصاد و قیمت سوخت از جمله این موارد مهم هستند.در این مقاله قصد داریم تا از بین تمام شهرهای کشور آمریکا بهترین شهرها را برای برندگان لاتاری به شما معرفی کنیم و به بررسی کامل آن‌ها از جنبه‌های گوناگون بپردازیم. به طور مثال شهر سیاتل در ایالت واشنگتن و هزینه زندگی، آب و هوا، مالیات، شغل و اقتصاد و قیمت سوخت در این شهر را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همچنین به هزینه زندگی، آب و هوا، مالیات و سایر موارد گفته‌شده در شهرهای لس آنجلس ایالت کالیفرنیا، شهر دالاس ایالت تگزاس، شهر بوستون ایالت ماساچوست، شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو و... می‌پردازیم. پس توصیه می‌کنیم که حتما تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

فهرست عناوین


شهر هیوستون در ایالت تگزاس

شهر هیوستون پرجمعیت ترین شهر ایالت تگزاس است و چهارمین شهر پرجمعیت کشور آمریکا که در بخش شرقی ایالت تگزاس قرار دارد. گرمای زیاد این شهر باعث شده است تا علاقه مردم به تفریحات آبی بیشتر شود، البته این گرمای طاقت فرسا برای بیشتر مواقع مردم وقت خود را در خانه‌ها و فضاهای با سقف می‌گذرانند.

هزینه زندگی در شهر هیوستون

هزینه‌ی زندگی در این شهر به نسبت میانگین حقوق دریافتی بسیار عالی است، این شهر با وجود پیشرفتگی که دارد اما هزینه زندگی درآن مقرون به‌صرفه است و یکی از بهترین شهرها برای اقامت برندگان لاتاری است.هزینه زندگی یک خانواده چهارنفره بدون هزینه اجاره خانه 3359.63$ و هزینه زندگی هر فرد بدون اجاره خانه 946.71$ تخمین زده شده است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر هیوستون

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر هیوستون
اجاره آپارتمان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
$1650
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر $1250
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
$2150
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
$1700
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$2850
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
$1950
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
$2950
خرید هر متر مربع در حومه شهر
$1780

آب و هوای هیوستون

شهر هیوستون یکی از گرم‌ترین شهرهای ایالت تگزاس است و در فصول گرم سال دما حتی تا °40 نیز می‌رسد. نزدیک بودن این شهر به خلیج مکزیکو باعث شده تا میزان بارندگی و رطوبت در این شهر بسیار زیاد باشد. آلودگی ناشی از صنایع شیمیایی، دما و رطوبت بسیار زیاد شرایط سختی را برای بیماران مبتلا به آسم و آلرژی و بیماران ریوی ایجاد می‌کند.

شغل و اقتصاد در شهر هیوستون

اقتصاد این شهر بر پایه صنایع نفت و گاز، هوافضا، پزشکی و مشاغل مربوط به مهندسی است و همینطور بزرگ‌ترین مرکز پزشکی جهان در این شهر است.دست پیدا کردن به کار در هیوستون یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در این شهر است؛ زیرا وقتی هرجایی که اقتصاد آن به پویایی برسد و پیشرفت کند، افراد ساکن در آنجا راحت‌تر مشغول به کار می‌شوند و به درآمد می‌رسند.

جمعیت شهر هیوستون

جمعیت شهر هیوستون 2.288 میلیون نفر تخمین زده شده است و پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در کشور آمریکا است. مساحت کل این شهر 3204km2 است.

قیمت سوخت در شهر هیوستون

قیمت سوخت در این شهر در ماه‌های گذشته رو به افزایش بوده است. افزایش قیمت جهانی نفت و تحریم‌ها علیه روسیه که از بزرگترین تولیدکنندگان در جهان است عوامل افزایش قیمت سوخت در آمریکا شده است.قیمت هر لیتر بنزین در شهر هیوستون 1.07$ است.


تفریح و سرگرمی در شهر هیوستون

از مکان‌های دیدنی در شهر هیوستون می‌توان به باغ‌وحش هیوستون، موزه علوم طبیعی، موزه هنرهای زیبا، مرکز فضایی، مجموعه منیل، دیسکاوری گرین، موزه کودکان، آکواریوم مرکز شهر و موزه هولوکاست اشاره کرد. به دلیل گرمای زیاد مراکز تفریحی آبی زیادی در این شهر وجود دارد که می‌توان تفریح کرد و لذت برد.

مالیات در شهر هیوستون

مالیت در شهر هیوستون همانند شهر دالاس است همانطور که بالا اشاره کردیم از سال 2020 مالیاتی بر درآمد دریافت نمی‌کنند؛ اما در بخش املاک و فروش مالیات دریافت می‌کنند. در بخش املاک مقدار مالیات دریافتی 1.69% و در بخش فروش 6.5% که ممکن است تا 2% افزایش نیز داشته باشد.

شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی

شیکاگو در ایالت ایلینوی در شرق آمریکا و در کنار دریاچه میشیگان قرار دارد. شهری زیبا و مدرن با آسمان خراش‌های بسیار و بادهای سرد که به شهر بادخیز نیز معروف است. در این شهر می‌توانید غذاهای با کیفیت جهانی در بهترین رستوران‌ها، فعالیت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده بسیاری پیدا کنید.

هزینه زندگی در شهر شیکاگو

یکی دیگر از شهرهای مقرون به‌صرفه کشور آمریکا شهر شیکاگو است؛ البته به نسبت شهرهای دیگر هزینه‌های این شهر در بخش اجاره خانه و هزینه‌های شهری نیز کمتر است. هزینه ماهیانه برای خانواده چهارنفره بدون اجاره خانه 3765$ و برای هر نفر بدون اجاره خانه 1042.9$ تخمین زده شده است. میزان درآمد ماهیانه هر فرد 4860.6$ تخمین زده شده است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر شیکاگو

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر شیکاگو
اجاره آپارتمان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
$1972
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر $1434
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
3202.4$
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
1744$
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$3912
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
$2482.5
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
$3498
خرید هر متر مربع در حومه شهر
$2389.6

آب و هوای شیکاگو

آب و هوای این شهر به طور کلی سرد است. در فصول سرد شیکاگو، معمولا برفی و همراه با بادهای سرد است. دمای هوا در بیشترین به °17 و در کمترین به °7- نیز می‌رسد. در فصول گرم، شهر معمولا آفتابی و در عین حال خنک است. در بعضی مواقع بارش باران نیز به زیبایی شهر می‌افزاید.میانگین رطوبت در طول سال بین 60 الی 75% متغیر است.

شغل و اقتصاد در شهر شیکاگو

اقتصاد این شهر در کنار یک شهر مدرن، تولیدات صنعتی شامل ماشین‌آلات، فراوری مواد غذایی، تجهیزات الکتریکی، محصولات شیمیایی، تجهیزات حمل‌ونقل است که در رتبه‌های بالای درآمد اقتصادی کشور آمریکا است.

جمعیت شهر شیکاگو

شهر شیکاگو سومین شهر پرجمعیت کشور آمریکا است. جمعیت این شهر نزدیک به 2.7 میلیون نفر تخمین زده شده است. تعداد ایرانی‌های حاضر در این شهر 6000 نفر است.

قیمت سوخت در شهر شیکاگو

قیمت سوخت در این شهر همانند شهر سیاتل 1.40$ است. این شهر نیز همانند شهرهای مدرن قیمت سوخت آن بیشتر از میانگین قیمت سوخت در کل کشور است.


تفریح و سرگرمی در شهر شیکاگو

از مکان‌های دیدنی شهر شیکاگو می‌توان به پارک هزاره، برج ویلیس، موسسه هنر، اسکله نیروی دریایی، موزه علم و صنعت، باغ‌وحش لینکلن، آکواریوم شید، موزه فیلد، برج در خیابان میشیگان شمالی، تئانر شیکاگو، میدان و ورزشگاه سرباز، دروازه ابر و پارک گارفیلد اشاره کرد.

مالیات در شهر شیکاگو

مالیات در این ایالت نسبت به میانگین آمریکا بیشتر است. ایالت ایلینوی یکی از ایالت‌هایی است که مالیات بر فروش و مالیات بر درآمد و هم مالیات بر مسکن دریافت می‌کند. نرخ مالیات فروش در این ایالت 8.81% و نرخ مالیات بر درآمد 5% و نرخ مالیات بر مسکن 2.05% است.

شهر تمپا در ایالت فلوریدا

تمپا شهری ساحلی که در کرانه غربی فلوریدا قرار دارد. این شهر در سواحل شمالی خلیج تمپا و سواحل شرقی old tampa قرار دارد. تمپا یکی از شهرهای با قومیت‌های متنوع است که از کشورهای دیگر به این شهر مهاجرت کرده‌اند.یکی از معایب ایالت فلوریدا وجود طوفان‌های سهمگین است که سالانه خرابی‌های زیادی را در شهرهای مختلف ایجاد می‌کند.

هزینه زندگی در شهر تمپا

هزینه زندگی در شهر تمپا که یک شهر پیشرفته و مدرن محسوب می‌شود مقرون به‌صرفه و کم‌خرج است. این شهر برای دانشجویان و افراد تنها جزء بهترین شهرها برای برندگان لاتاری است. میزان هزینه ماهیانه یک خانواده چهارنفره بدون اجاره خانه 3600.8$ و میزان هزینه ماهیانه هر نفر بدون اجاره خانه 1001.6$ برآورد شده است. میزان درآمد هر فرد در ماه 5432$ تخمین زده شده است.

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر تمپا

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر تمپا
اجاره آپارتمان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
1995.9$
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر $2810
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
$2424.5
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
$3630
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$3912
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
2674.9$
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
3630.1$
خرید هر متر مربع در حومه شهر
2474.9$


آب و هوای تمپا

در تمپا تابستان‌های طولانی، گرم و مرطوب و ابری است. در فصول گرم در بیشترین مقدار به °32 و در کمترین به °17 می‌رسد. زمستان‌های این شهر کوتاه، خنک، بادخیر و نیمه‌ابری است. دما در بیشترین به °29 و در کمترین به °9 می‌رسد. میانگین رطوبت در تمام فصول سال ثابت و با کمی تغییر است. میانگین آن بین 70 الی 80% است.شغل و اقتصاد در شهر تمپااقتصاد شهر تمپا حول محور صنعت گردشگری، سلامت و درمان، بیمه، تکنولوژی، ساخت و ساز و صنایع دریایی می‌گردد. بندر این شهر یکی از قطب‌های مهم اقتصاد این شهر است. در این شهر بنا بر توانایی‌های شخصی، می‌توانید کار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

جمعیت شهر تمپا

جمعیت این شهر 387050 نفر است که در مقایسه با مساحت کلی شهر که 441.9 کیلومتر مربع است، تراکم جمعیت متعادلی دارد. تعداد ایرانی‌های ساکن در این شهر بسیار کم است، اما به دلیل پیشرفت و هزینه کم و وجود مراکز تحصیلی خوب، دانشجویان زیادی را به تمپا کشیده است.

قیمت سوخت در شهر تمپا

قیمت سوخت در تمپا همانند میانگین کلی کشور است، البته که روزانه قیمت‌ها در حال نوسان است اما این شهر به نسبت شهرهای پیشرفته دیگر قیمت سوخت کمتری دارد. قیمت سوخت در این شهر لیتری 1.16$ است.

تفریح و سرگرمی در شهر تمپا

در این شهر تمام تفریحاتی که فکرش را بکنید وجود دارد، از تفریحات دریایی و ساحلی تا مراکز خرید خوب، رستوران‌های بی‌نظیر، موزه‌های متنوع و فضاهای سبز زیبا و شهربازی در این شهر وجود دارد.از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به باغ‌های بوش تمپا، آکواریوم فلوریدا، جزیره ماجراجویی، موزه کودکان گلیزر، موزه گیاه هنری بی، موزه هنر، هتل‌هارد راک، فضای بازی نفرین کبرا و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر اشاره کرد.

مالیات در شهر تمپا

این ایالت یکی از ایالت‌هایی است که پایین‌ترین میزان مالیات را دریافت می‌کند. این ایالت هیچ‌گونه مالیاتی بر درآمد دریافت نمی‌کند؛ اما مالیات بر فروش در این شهر 6% است؛ اگرچه در بعضی مناطق میزان مالیات بر فروش تا 8.5% نیز افزایش می‌یابد.

شهر سن حوزه در ایالت کالیفرنیا

سن حوزه یا سن خوزه، شهری با آب و هوای متعادل و رستوران‌‌های بسیار و غذاهای خوشمزه و مکان‌های دیدنی بسیار که در شمال ایالت کالیفرنیا قرار دارد. بیشتر جمعیت تحصیل کرده آن از شهرهای دیگه هستند. یکی از شهرهای کشور آمریکا که در آن رفاه و شرایط زندگی مطلوب است شهر سن حوزه است.

هزینه زندگی در شهر سن حوزه

اگرچه که هزینه زندگی در این شهر بسیار بالاست اما با درآمد ماهیانه برآورد شده در این شهر که 6808.52$ است زندگی در این شهر مقرون به‌صرفه است. هزینه زندگی در سن حوزه برای خانواده چهارنفره و بدون هزینه اجاره خانه 4149$ و برای هر فرد بدون اجاره خانه 1158.5$ برآورد شده است.


هزینه اجاره و خرید خانه در شهر سن حوزه

هزینه اجاره و خرید خانه در شهر سن حوزه
اجاره آپارتمان هزینه
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
$2441.8
اجاره یک واحد آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر $2099.9
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در مرکز شهر
$3137.9
اجاره یک واحد آپارتمان 2 خوابه در حومه شهر
$2676.2
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر
$4283.3
اجاره یک واحد آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
$3758.3
خرید هر متر مربع در مرکز شهر
$11763.4
خرید هر متر مربع در حومه شهر
$8137.5

آب و هوای سن حوزه

آب و هوای شهر سن حوزه مدیترانه ای و معتدل است، در این شهر هیچگاه بارش برف رخ نمی‌دهد. در فصول سرد نیز سرمای آن قابل تحمل است. دمای این شهر در فصول سرد در بیشترین به °22 و در کمترین به °6 می‌رسد. در فصول گرم نیز هیچگاه هوا شرجی نخواهد شد و این یک مزیت بزرگ برای سن حوزه است. دما در فصول گرم در بیشترین به °28 و در کمترین به °10 می‌رسد.

شغل و اقتصاد در شهر سن حوزه

یکی از ثروتمندترین شهرهای آمریکا سرحوزه است. این شهر یکی از مراکز مهم اختراع، خلاقیت و نوآوری است. اقتصاد پولساز سن حوزه در بخش صنعت علوم و فناوری است. حضور شرکت‌های بزرگی همچون اپل، آمازون، سامسونگ، هیتاچی و پی پل، سن حوزه را به یکی از ثروتمندترین شهرهای ایالت کالیفرنیا و کشور آمریکا تبدیل کرده است.

جمعیت شهر سن حوزه

جمعیت شهر سن حوزه نزدیک به 1 میلیون نفر تخمین زده شده است، این شهر سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا و دهمین شهر بزرگ آمریکا است. این شهر مرکز مردمان اسپانیا است که اواخر قرن 17 به این شهر مهاجرت کردند. جمعیت ایرانی‌های ساکن در این شهر 16000 نفر تخمین زده شده است که جزء شهرهای پرجمعیت از نظر ایرانی‌ها است.


قیمت سوخت در شهر سن حوزه

از عوامل مهم افزایش قیمت در ایالت کلیفرنیا می‌توان به تورم، افزایش قیمت جهانی نفت و تحریم علیه روسیه اشاره کرد که در بعضی از شهرها قیمت‌ها تا 2 برابر افزایش پیدا کرده است. در این شهر قیمت هر لیتر بنزین 1.61$ است که بیشتر از قیمت میانگین کل کشور آمریکا است.

تفریح و سرگرمی در شهر سن حوزه

از مراکز تفریحی سن حوزه می‌توان به خانه اسرارآمیز وینچستر، خیابان سانتانا، پارک و باغ‌وحش شاد‌هالو، ساختمان فناوری تعاملی، موزه اکتشاف کودکان، موزه مصری، منطقه آمریکای بزرگ، موزه هنر و موزه تاریخ کامپیوتر و بسیاری مکان‌های زیبا و دیدنی دیگر اشاره کرد.

مالیات در شهر سن حوزه

همانطور که قبلا اشاره کردیم یکی از ایاات‌هایی که بیشترین مقدار میزان مالیات را دریافت می‌کند ایالت کالیفرنیا است، حداقل نرخ مالیات فروش در این شهر 9.38% است. بیشترین میزان مالیات بر درآمد در این شهر 13.3% است و میزان مالیات بر مسکن 0.73% است که بر اساس میزان ارزش خانه محاسبه می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل
انتخاب کشور آمریکا برای تحصیل

هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده افزایش می یابد و دانشجویان بیشتر و بیشتری آمریکا را به عنوان مکانی برای گسترش تجربه‌ و ادامه‌ی تحصیل خود انتخاب می‌کنند. در واقع ، ایالات متحده اکنون محبوب ترین کشور برای دانشجویان بین المللی است. چرا بسیا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: