مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه های پزشکی در چین

بهترین دانشگاه های پزشکی در چین

چین به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای بازار جهانی، همچنین میزبان بهترین دانشگاه های پزشکی جهان است. در واقع کشور چین مقصد تحصیل در خارج از کشور برای دریافت مدرک کارشناسی پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS= Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery) در بین دانشجویان بین المللی است. با توجه به سلامت به عنوان اولویت اصلی، دولت چین بودجه آموزشی زیادی برای تحقیق و توسعه در اختیار دانشگاه های پزشکی قرار می دهد. علاوه بر این، چین دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی از نظر فناوری پیشرفته و پیشرو در زمینه نوآوری های پزشکی است.

چین از دانشگاه های معتبر بسیاری برخوردار است و دانشجویان سعی مینمایند، بهترین دانشگاه پزشکی در چین را بشناسند و از شرایط تحصیل در آنها آگاهی یابند. دانشجویان می توانند به دو زبان انگلیسی و چینی در دانشگاه های چین تحصیل نمایند. دانشجویانی که به زبان چینی تحصیل می نمایند شهریه های پایین تری و در برخی از دانشگاه ها به صورت رایگان تحصیل می نمایند. علاوه بر دانشگاه های دولتی در چین، دانشگاه های خصوصی زیادی نیز در این کشور در حال فعالیت و خدمت به دانشجویان می باشد.

یکی از کشورهای پهناور در جهان چین است که از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار است. این کشور از آثار باستانی و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیار شگفت انگیزی برخوردار است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی در چین می توانند تجربه ای متفاوت را در این کشور کسب نمایند. برخی از دانشگاه های خصوصی در چین شعبه هایی از دانشگاه های کشور بریتانیا و یا آمریکا هستند و دانشجویان در این دانشگاه ها می توانند فرصت تحصیل در دانشگاهی با کیفیت معادل با دانشگاه های آمریکا و بریتانیا را بدست آورند. اگرچه هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی چین بیشتر از دانشگاه های دولتی است، اما بازهم این هزینه ها بسیار پایین تر از هزینه های تحصیل در کشورهای اروپایی می باشد.

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در چین چیست؟

چین به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای بازار جهانی، همچنین میزبان بهترین دانشگاه های پزشکی جهان است. در واقع کشور چین مقصد تحصیل در خارج از کشور برای دریافت مدرک کارشناسی پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS= Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery) در بین دانشجویان بین المللی است. با توجه به سلامت به عنوان اولویت اصلی، دولت چین بودجه آموزشی زیادی برای تحقیق و توسعه در اختیار دانشگاه های پزشکی قرار می دهد. علاوه بر این، چین دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی از نظر فناوری پیشرفته و پیشرو در زمینه نوآوری های پزشکی است.

لیست الزامات رایج دوره کارشناسی پزشکی و جراحی MBBS

  • تهیه یک فرم درخواست دانشجویی بین المللی امضا شده از دانشگاه پزشکی که به آن درخواست می دهید؛
  • بیانیه شخصی (150 کلمه، شامل معرفی مختصر، انگیزه ها و برنامه های آینده پس از فارغ التحصیلی و غیره)؛
  • رزومه (شامل تجربیات تحصیلی، کار/ داوطلب/ سایر تجربیات و غیره)؛
  • مدرک دیپلم و ریزنمرات؛
  • پرونده معاینه فیزیکی با نتایج آزمایش خون (تکمیل شده به زبان چینی یا انگلیسی، با مهر بیمارستان)؛
  • توصیه نامه (شامل وابستگی و موقعیت توصیه گر، امضا، ایمیل و شماره تلفن)؛
  • پاسپورت معتبر؛
  • اثبات حمایت مالی (گواهی سپرده/ صورت حساب حامی 3 ماه گذشته توسط بانک بر روی سربرگ، با حداقل مانده پایانی 7000 دلار یا معادل آن. گذرنامه/ اثبات حامی هویت را ارائه دهید)؛
  • ترجمه معتبر انگلیسی یا چینی اسناد صادر شده؛

تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی در چین

چین دارای دانشگاه های معتبر زیادی است و این دانشگاه ها امکانات بسیار مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بیش از 120 دانشگاه در کشور چین مورد تأیید وزارت علوم و فناوری ایران است و دانشجویان می توانند بدون نگرانی در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند. دانشجویان با تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی در چین می توانند پس از اتمام تحصیلاتشان با مراجعه به کشورهایی که آزمون مجوز پزشکی برگزار می گردد، سفر نموده و مجوز پزشکی خود را دریافت نمایند. اکثر دانشگاه های پزشکی کشور چین از کیفیت آموزشی بالایی برخوردارند و رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند. دانشگاه پزشکی چین، دانشگاه فودان، دانشگاه غرب چین، دانشگاه ژنگزو، دانشگاه ووهان، شنتو، شانگهای و نانسی از جمله دانشگاه های با کیفیت پزشکی در چین هستند.


زبان تحصیل در بهترین دانشگاه پزشکی در چین

یکی از دلایل انتخاب دانشگاه های کشور چین برای ادامه تحصیل توسط دانشجویان بین المللی، زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور است. تحصیل در دانشگاه های این کشور به دو زبان انگلیسی و چینی امکان پذیر است. دانشجویان در دانشگاه های پزشکی کشور چین در 4 سال ابتدایی به زبان انگلیسی می توانند تحصیل نمایند. اما در دوسال آخر تحصیلی خود ملزم به تحصیل به زبان چینی هستند، زیرا دانشجویان در دوسال آخر می باید در بیمارستان های این کشور حضور یافته و آموزشهای بالینی را در این مراکز ببینند. دانشجویان برای ارتباط با بیماران مجبورند مهارت زبان چینی را نیز کسب نمایند.

رنکینگ بهترین دانشگاه پزشکی در چین

اکثر دانشگاه های کشور چین از رتبه ها و رنکینگ های بالایی برخوردار هستند. طبق آمار رتبه بندی QS اکثر جایگاه ها در این رتبه بندی مختص موسسات و دانشگاه های کشور چین هستند. رتبه بندی بریکس نیز یکی دیگر از رتبه بندی های جهانی برای تشخیص قوی ترین و با کیفیت ترین دانشگاه ها در جهان است که طبق این رتبه بندی نیز دانشگاه های چین بیشترین شرکت کننده ها در این رده بندی هستند. در این رده بندی نیز چین توانسته است 7 جایگاه را از میان 10 دانشگاه برتر در جهان به دانشگاه های خود اختصاص دهد. از همین رو است که اکثر دانشجویان بین المللی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می نمایند.

دانشگاه چینهوا و ووهان در چین

این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر در چین است که در شهر پکن موقعیت دارد. دانشگاه چینهوا چندین سال توانسته است در رده برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرد. شعار این دانشگاه عزت نفس و تعهد اجتماعی است و با هدف آموزش صداقت به دانشجویان فعالیت می نماید. این دانشگاه هر ساله با شرکت نمودن در اکثر برنامه های رتبه بندی QS توانسته رتبه های بسیار بالایی را کسب نماید.

می توان گفت دانشگاه ووهان بهترین دانشگاه پزشکی در چین است. این دانشگاه با برخورداری از بهترین تجهیزات پزشکی توانسته است رتبه های بسیار بالایی را کسب نماید. در رتبه بندی بریکس رتبه 15 و در میان دانشگاه های قاره¬ی آسیا رتبه 45 را اخذ نموده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های دولتی در چین است که در حال حاضر بیش از 30.000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. دانشگاه ووهان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های چین است که علاوه بر کیفیت و امکانات بسیار مناسب، معماری بسیار زیبایی نیز دارد که به زیباترین دانشگاه در چین شهرت یافته است. این دانشگاه در موضوع های مختلف دندانپزشکی، معدن و مهندسی معدن در لیست 50 دانشگاه برتر در جهان قرار گرفته است.

دانشگاه ژنگژو و سان یات سن چین

یکی دیگر از بهترین دانشگاه پزشکی در چین دانشگاه ژنگژو را می توان نام برد.این دانشگاه در سال 1952 در چین تأسیس گردید. دانشجویان برجسته و متفکران زیادی تحصیلاتشان را در این دانشگاه به اتمام رسانیده اند. از آن میان می توان پروفسور هو دبنگ، پروفسور سان گولیانگ و پروفسور دونگ را نام برد. این دانشگاه یکی از دانشگاه هایی است که مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار گرفته است. در حال حاضر نیز 1700 دانشجو از 70 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل می باشند.

این دانشگاه یکی از 7 دانشگاه برتر در جهان است که در سال 1924 در چین تأسیس گردید. در رتبه بندی بریکس رتبه 16 را به خود اختصاص داده است و هم اکنون بیش از 74 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول اند. دانشگاه سان یات سن در حدود 20 مرتبه توانسته در موضوعات مختلف جغرافیا، سیاست اجتماعی و مدیریتی رتبه های برتر را در میان 150 دانشگاه در جهان کسب نماید. دانشجویانی که قصد تحصیل در چین را دارند ممکن است با سوالاتی در زمینه تحصیل در چین روبرو شوند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: