مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه در چین

خوابگاه در چین


بسته به دانشگاه، دانشجویان بین المللی می توانند انتخاب کنند که در محوطه دانشگاه در خوابگاه های دانشگاه یا خارج از پردیس در چین زندگی کنند.

محل اقامت دانشگاه در چین - خوابگاه های پردیس

محل اقامت معمولی دانشگاه از نظر استانداردهای بین المللی از کیفیت مطلوبی برخوردار است ، قیمت آن می تواند با توجه به دانشگاه از 450 رنمینبی RMB در هر ترم در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین تا 80-150 رنمینبی RMB در روز در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن متغیر باشد.

دانشگاه های چین دوره توسعه و سرمایه گذاری را پشت سر گذاشته اند و ساختمان های خوابگاهی جدیدتری نیز وجود دارد. دانشگاهها دارای طیف وسیعی از اتاقهای مجرد تا اتاقهای مشترک خواهند بود و برخی دارای دوش و توالت در اتاق های جداگانه هستند، برخی دیگر دارای توالت و دوش مشترک دانشجویان در یک طبقه هستند. هزینه اینترنت و آب معمولاً در قیمت لحاظ می شود. برخی از دانشگاه ها، مانند دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن (University of International Business and Economics = UIBE)، دانشگاه پکن و دانشگاه زبان و فرهنگ پکن فضای محدودی برای دانشجویان بین المللی دارند و نمی توانند محل اقامت برای دانشجویان بین المللی را تضمین کنند. در این صورت رزرو اقامتگاه ممکن است مشکل باشد چون آنها از قبل رزرو نمی کنند و اتاق ها هنگام ثبت نام اختصاص داده می شود. به طور معمول نمی توان در محل اقامت دانشجویان چینی اقامت کرد زیرا دانشجویان بین المللی و چینی از هم جدا شده اند، اما اگر شما می خواهید فرصت بیشتری برای تمرین زبان چینی داشته باشید ، می توانید درخواست زندگی با دانشجویان هنگ کنگی یا تایوانی را بدهید.

مزایای زندگی در پردیس چین

مزایای زندگی در خوابگاه دانشگاه این است که می توانید به کلاسهای دانشگاه نزدیکتر باشید ، زمان کمتری برای سفر به دانشگاه خواهید داشت و معمولاً ارزان‌تر و آسانتر از تلاش برای اجاره خود آپارتمان است. 




محل اقامت دانشگاه در چین -آپارتمان های خارج از پردیس

اگر می خواهید خارج از دانشگاه بمانید ، باید خود آپارتمان ها را بررسی کنید.

به طور معمول ایده خوبی است که چند روز اول هنگام ورود هتل رزرو کنید تا بتوانید از اختلال خواب حاصل از تغییر ساعت رهایی یابید و به شما زمان بدهد تا به چند آپارتمان مختلف نگاه کنید. اگر در پکن هستید به صورت آنلاین در وب سایتی مانند thebeijinger.com/classifieds یا در وب سایت های مشابه دیگر می توانید این کار را انجام دهید. همچنین می توانید با مراجعه به نمایندگی های املاک مجاور به دنبال آپارتمان باشید. گاهی دانشگاه برخی از موارد را به شما توصیه می کند ، یا می توانید خودتان بروید و از آنها دیدن کنید. اغلب ایده خوبی است که اگر می توانید یک دوست چینی برای کمک پیدا کنید و یا کسی که می تواند به شما مشاوره بدهد و به شما کمک کند انتخاب خوبی داشته باشید و با مشاور املاک مذاکره کنید. آپارتمان ها در مناطق دانشجویی به طور معمول در ابتدای ترم خریداری می شوند ، بنابراین بهتر است زودتر نگاه کنید و در صورت امکان چند روز قبل از شروع ترم آن را خریداری کنید. به طور معمول آپارتمان های نمایندگی ها به مدت 1 سال اجاره داده می شوند ، بنابراین اگر مدت کوتاهی اینجا هستید، مجبور خواهید بود هزینه بیشتری بپردازید، یا می توانید قرارداد را به مدت 1 سال امضا کنید و سپس سعی کنید شخص دیگری را پیدا کنید که هزینه را پس از خروج بر عهده بگیرد. هزینه زندگی در آپارتمان می تواند ارزان باشد ، اما بستگی به مساحت و اندازه آن دارد. یافتن هم اتاقی در وب سایتی مانند thebeijinger.com/classified راهی مناسب برای کاهش هزینه است. 

قبل از ورود به چین

اگر به دنبال اقامتگاه خصوصی هستید پیشنهاد می کنیم در هفته اول هتلی در نزدیکی دانشگاه رزرو کنید تا بتوانید زمان کافی برای مشاهده انواع آپارتمان ها را داشته باشید. به طور معمول می توانید محل اقامت مناسبی را در نزدیکی دانشگاه در Booking.com یا Ctrip.com که تصاویری از محل اقامت دانشگاه بیهانگ را مشاهده می کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: