ریدینگ آیلتس رو 8 بگیر

موسسه تخصصی زبان زنگنه
مکاتبات بازرگانی
مکالمه انگلیسی
SAT
GMAT
GRE
PTE
TOEFL
IELTS
ریدینگ آیلتس رو 8 بگیر ریدینگ آیلتس رو 8 بگیر

این احتمالاً سوال یک 'میلیون دلاری' است، اما حقیقت این است که بسیاری از دانشجویان من به این موفقیت رسیده‌اند و اخیراً حتی یک نمره‌ی باند 8.5 و 3 نمره‌ی باند 9 در ریدینگ آیلتس کسب کرده‌اند. بنابراین، با توجه به سطح خوب زبان انگلیسی و تکنیک‌های مناسب، رسیدن به نمره‌ی باند 8 واقعاً امکان ‌پذیر است.

پس چه چیزی مانع می‌شود شما از رسیدن به چنین نمره‌ای بازبمانید؟

تصور می‌کنم این مشکل، ترکیبی از عوامل مختلف باشد. در کل، وقتی کار با دانشجویان را شروع می‌کنم، می‌فهمم که آن‌ها باید چندین کار خود را متوقف کنند. در مورد این کارها بارها نوشته‌ام و آن‌ها 'قوانین' و به‌اصطلاح 'ترفندهایی' هستند که می‌توانید در اینترنت پیدای‌شان کنید. این قوانین غلط واقعاً کار نمی‌کنند و به شما در گرفتن نمره‌ی باند بالا کمکی نمی‌کنند. چند تا از این قوانین غلط از این قرار هستند: فقط اولین و آخرین جمله‌ی هر پاراگراف را بخوانید، برای بدست آوردن نکات اصلی، کل متن را Skim کنید. من نمی‌خواهم در این مقاله به این موارد بپردازم، بلکه قصد دارم در مورد کارهایی که باید انجام دهید، صحبت کنم.

ساده بگیرید

بیشتر دانشجویان مسائل را بیش از حد پیچیده می‌کنند. بر روی سوالات تمرکز کنید، متن را بخوانید، مکان مورد نظر را پیدا کنید، جمله یا جملات مربوطه را بخوانید (شاید جمله‌ی قبل و بعد از آن) و پاسخ درست را انتخاب کنید و ادامه دهید.

منظم باشید

بیشتر دانشجویان در متن‌ها پرش دارند- این کار باعث اتلاف وقت می‌شود و همچنین شما را از تجزیه و تحلیل جمله باز می‌دارد. اگر بیشتر کلمات کلیدی خود را پیدا کرده‌اید، احتمالاً در جای مناسبی قرار گرفته‌اید. جمله را خیلی دقیق بخوانید و تا زمانی‌که آن بخش را خوب بررسی نکرده‌اید، به‌جای دیگری نروید. اگر پاسخ مناسبی پیدا نکرده‌اید، به این موضوع فکر کنید که مکان دیگری با آن کلمات کلیدی وجود دارد (بعید است همه‌ی آن کلمات در آنجا باشند، اما اگر فقط از یکی از آن‌ها عبور کرده باشید، این امکان وجود دارد). بنابراین، سریع بررسی کنید و ببینید آیا مکان دیگری وجود دارد یا ادامه دهید و بعداً به آن بازگردید.

هر سوال، 1 دقیقه! اگر برای هر سوال، 2 دقیقه وقت بگذارید، پس برای تکمیل آزمون، به 20 دقیقه زمان بیشتر نیاز دارید- اگر بیشتر طول بکشد، آزمون عملاً از دست می‌رود. این یک حقیقت است. اگر رویکرد شما در آزمون خوب باشد، وقت کافی وجود دارد. به 'هر سوال، 1 دقیقه' وفادار بمانید و بعد از جواب دادن به تمام سوالات، وقت خواهید داشت تا به سوالات دیگری که از آن‌ها مطمئن نیستید یا نتوانسته‌اید پاسخ آن‌ها را پیدا کنید، بازگردید.




از زمان خود استفاده کنید

این ممکن است کمی متناقض‌ به‌ نظر برسد، اما منظورم این است که وحشت نکنید. بسیاری از دانشجویان دچار این مشکل می‌شوند. اگر شروع به پیروی از این تکنیک‌های ساده کنید، خیلی زود متوجه خواهید شد که زمان کافی برای تکمیل همه‌چیز وجود دارد (البته، با این شرط که سطح انگلیسی شما بتواند با نمره‌ی باند 8 کنار بیاید و این نکته‌، کلیدی است). سعی کنید واقعاً روی سوالات متمرکز شوید و هر کلمه را بخوانید و وقتی جای مناسب را در متن پیدا کردید، همین کار را انجام دهید. از سوال به متن رفت و برگشت داشته باشید. این کار واقعاً زمان زیادی نمی‌برد.

برای کمک به خود، از اطلاعاتی که از قبل می‌دانید استفاده کنید

هنگام کار با سوالات، خواهید فهمید که چه اطلاعاتی در پاراگراف‌ها موجود است- از این تکنیک برای تعیین پاسخ‌های جدید استفاده کنید. اگر از آنچه می‌خوانید آگاهی کافی داشته باشید، خیلی زود می‌توانید مستقیم به پاراگراف مناسب بروید. همچنین ببینید چه‌زمانی چیزی را نخوانده‌اید- جواب ممکن است در پاراگراف‌هایی که هنوز بررسی نکرده‌اید باشد- اول آنجا بروید.

به تمرین کردن ادامه دهید تا هم سریع‌تر و هم دقیق‌تر شوید

این تکنیک‌ها ممکن است در ابتدا به زمان نیاز داشته باشند. نگران نباشید، پس از تمرین، در انجام آن‌ها سریع‌تر خواهید شد و آنچه مهم‌تر است، به سوالات بیشتری پاسخ درست می‌دهید- این مهمترین نکته است.


مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-20

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-21

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس
موسسه زنگنه
تاریخ انتشار : 1398-11-21

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

328 45 - 021تعیین سطح آنلاینکلاس‌های گروهیکلاس‌های خصوصیدوره های مجازی
دسترسی سریع