مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

نگاهی اجمالی بر موقعیت استرالیا

استرالیا که در نیمکره جنوبی واقع شده است، به خاطر موج سواری، کانگوروها و آب و هوای گرم مشهور است. مساحت این کشور 7.69 میلیون کیلومتر مربع می باشد و بدین ترتیب به ششمین کشور بزرگ جهان تبدیل شده است و بیش از 25 میلیون نفر را در خود جای داده است و همچنین از تنوع زیادی برخوردار است. فرهنگ و تاریخ غنی آن بر پایه میراث بومی و ترکیبی از فرهنگ ها بنا شده است. استرالیا در مقوله آموزش در جهان سردمدار است، بدین ترتیب این کشور را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل می کند.

استرالیا یکی از پذیرا ترین و متنوع ترین کشورهاست و تقریبا نیمی از جمعیت آن یا در خارج از کشور متولد شده اند یا حداقل یکی از والدین آن ها در خارج از کشور متولد شده اند. بیش از 260 زبان در خانه های سراسر استرالیا صحبت می شود! تحصیل و با این اوصاف زندگی در چنین جامعه متنوعی یک امتیاز محصوب می شود.

استرالیا به عنوان قدیمی ترین، مسطح ترین و خشک ترین قاره مسکونی شناخته شده است و یک کشور بسیار متنوع محسوب می شود. این امر به دلیل دامنه وسیع مناظر و زیستگاه های آن برای گیاهان و حیوانات است. علاوه بر جنگل های بارانی، رشته کوه ها و بیابان ها، شهرک ها و شهرهای مدرن و پیشرفته بسیاری نیز در استرالیا وجود دارند. این شهرها جاذبه های گردشگری و امکانات متنوعی را در خود جای داده اند که برای بسیاری از افراد لذت بخش خواهد بود و مایل هستند در همچین شهرهایی زندگی کنند و از مناظر زیبای ساحل و مناطق داخلی استفاده کنند.

دلایل تحصیل در استرالیا

استرالیا از شهرت و اعتبار پایدار در حوزه آموزش در سراسر جهان برخوردار است و این کشور جزو برترین کشورها در خصوص نرخ بالای افراد با تحصیلات عالی است، و همچنین این کشور به ثبت سواد و تحصیلات عالی خود ادامه می دهد. استرالیا دارای یک سیستم آموزش در سطح جهانی است که در قبال شهریه های عادلانه کیفیت بالا تحصیلی را ارائه می دهد.

37 دانشگاه با بودجه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی در استرالیا وجود دارد و البته که تعدادی دیگر از موسسات آموزش عالی تخصصی نیز در این کشور وجود دارند. 25 موسسه استرالیایی در 500 دانشگاه برتر در رتبه بندی QS World 2019 وجود دارند که 7 مورد از آنها در 100 دانشگاه برتر جهان هستند. بالاترین رتبه، دانشگاه ملی استرالیا است که در رتبه 24 قرار دارد، در رتبه بعدی دانشگاه ملبورن قرار دارد که در رتبه 39 و دانشگاه سیدنی که در رتبه 42 قرار گرفتند.

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا

واحد پولی مورد استفاده در استرالیا، دلار استرالیا (A$) یا AUD است. شهریه ای که برای تحصیل در استرالیا از شما دریافت می شود به بیش از یک متغیر بستگی دارد. یکی از این ها کشور زادگاه شما است و دیگری این است که آیا شما تحصیل در یک موسسه دولتی یا خصوصی را انتخاب کرده اید. لازم به ذکر است موسسات آموزش عالی خصوصی احتمالاً هزینه های بیشتری برای دوره های خود اعمال می کنند. اگر دانشجوی داخلی هستید، در قبال دوره خود مشمول پرداخت شهریه کامل نخواهید شد. این بدان معناست که شما مبلغ کمتری در قبال هزینه های موسسه خود پرداخت خواهید کرد و مابقی مبلغ را دولت استرالیا پرداخت می کند. سهم دانشجو بسته به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کند متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات در مورد میزان سهم شما به عنوان دانشجو، لطفاً با موسسه مورد نظر خود تماس بگیرید.

اگر دانشجوی بین المللی هستید، در قبال دوره خود مشمول پرداخت شهریه کامل خواهید شد. برای مدرک کارشناسی، این می تواند بین 15000 تا 33000 دلار استرالیا باشد. برای مدرک کارشناسی ارشد، این هزینه حدودا بین 20000 تا 37000 دلار استرالیا می باشد و برای مدرک دکترا این مبلغ می تواند بین 14000 تا 37000 دلار استرالیا متقیر باشد. این برآورد شهریه شامل دوره های با ارزش بالاتر، مانند علوم دامپزشکی یا پزشکی نیست و شما میتوانید برای کسب اطلاعات در مورد این دوره ها به وب سایت موسسه مراجعه کنید. همچنین ممکن است به یک بورس تحصیلی بین المللی علاقه مند باشید، که می تواند به شما در تأمین هزینه های تحصیل و زندگی کمک کند و این ممکن است توسط دانشگاه های استرالیا یا توسط یک نهاد مالی مستقل ارائه شود.

اگر می خواهید در یک دوره زبان انگلیسی شرکت کنید، باید انتظار داشته باشید که هر هفته حدود 300 دلار استرالیا بسته به مدت دوره پرداخت کنید. اگر متقاضی یک دوره فنی حرفه ای هستید، به عنوان مثال گواهینامه های 1 تا 4، دیپلم ها و دیپلم های پیشرفته، بسته به مقطع تحصیلی خود باید بین 4000 تا 22000 دلار استرالیا بپردازید.

هزینه دیگری که دانشجویان بین المللی باید از آن مطلع باشند بیمه درمانی است. برای دریافت ویزای دانشجویی باید در طول مدت تحصیل از پوشش بیمه درمانی کافی برخوردار باشید. نوع خاصی از پوشش بیمه مورد نیاز در استرالیا پوشش بیمه دانشجویان خارجی (OHSC) نامیده می شود. شما می توانید مقایسه سیاست های مختلف و قیمت آنها را در این وبسایت مشاهده کنید: https://oshcaustralia.com.au/en  

شما می توانید درخصوص مواردی که در OHSC شامل نمی شود، بیمه درمانی خصوصی خریداری کنید. این مورد اجباری نیست، اما ارزش آن را دارد که بخواهید اوقات خود را در استرالیا لذت بخش تر از حالت عادی کنید. برای تأمین بودجه تحصیلات خود، می توانید به صورت نیمه وقت کار کنید که اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید، می توانید در طول مدت ترم حداکثر 40 ساعت در هر دو هفته کار کنید و اگر در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا هستید، تا زمانی که شرایط محل کار خود را برآورده کنید مجاز به کار نامحدود هستید. همچنین اگر مجبور شوید برای رشته خود در کاری شرکت کنید، این جزو 40 ساعت در هر دو هفته محسوب نمی شود.




ویزای تحصیلی استرالیا 2021

برای تحصیل در استرالیا باید ویزای دانشجویی اخذ کنید. با ویزای دانشجویی، شما می توانید تا پنج سال در یک موسسه آموزش عالی شناخته شده تحصیل کنید. برای واجد شرایط بودن برای درخواست ویزا، باید در یک دوره آموزش عالی در استرالیا ثبت نام کنید. اگر هنگام شروع تحصیل زیر 18 سال دارید، باید اطلاعاتی راجع به شرایط زندگی و رفاه خود ارائه دهید. همچنین مهم است که شما برای بیمه بهداشتی درمانی کافی برای مدت اقامت خود برنامه ریزی کرده باشید. موسسه شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد بیمه درمانی و پوشش صحیح بهداشتی برای شما فراهم کند. اگر در شرایط شما تغییری ایجاد شد، باید موسسه خود را مطلع کنید. در غیر این صورت ممکن است ویزای شما لغو شود و برای انجام مجدد مراحل درخواست، مجبور به ترک استرالیا هستید. موارد مختلفی برای هر شخص وجود دارد، بنابراین نیازها و روندها برای همه متفاوت است.

تحصیل در استرالیا به زبان انگلیسی

اگرچه استرالیا هیچ زبان رسمی ندارد، اما زبان ملی آن انگلیسی است. همچنین انواع مختلف زبان ها را در سراسر کشور می شنوید. بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند، و به احتمال زیاد شما باید مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی خود را به عنوان بخشی از شرایط ورود ارائه دهید. سطح مهارت زبان به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید بستگی دارد و اگر استاندارد لازم برای دوره خود را نداشته باشید، موسسات برای کمک به پیشرفت شما معمولاً دوره های زبان انگلیسی ای را ارائه می دهند. اگر زبان مادری شما انگلیسی نیست، باید هنگام تحصیل فرصت را برای یادگیری زبان غنیمت بشمارید و برقراری ارتباط با مردم محلی و سایر دانش آموزان بهترین راه برای تمرین است. همچنین این مهارتی است که در CV/ رزومه کاری امتیاز مجسوب میشود.

بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل

سیدنی

سیدنی بزرگترین شهر استرالیا و میزبان بیش از 5 میلیون نفر است. با توجه به ماهیت استرالیا و توزیع جمعیت آن، سیدنی محل اقامت حدود 65٪ از جمعیت این کشور است. این شهر به دلیل تاریخ بومی استرالیا، به ویژه از نظر مکان های باستانی بومی بسیار غنی است. در سیدنی چندین موسسه آموزش عالی واقع شده است و شامل اولین دانشگاه کشور یعنی دانشگاه سیدنی است. علاوه بر این، شما همچنین می توانید دانشگاه نیو ساوث ولز، دانشگاه فناوری سیدنی و دانشگاه وسترن سیدنی را نیز بیابید.

ملبورن

ملبورن، پایتخت ایالت ویکتوریا دارای جمعیتی حدود 4.9 میلیون نفر است. این شهر در سال 1835 تاسیس شد و هم اکنون دارای بسیاری از جاذبه های فرهنگی کشور است. این موارد شامل گالری ملی ویکتوریا و ساختمان نمایشگاه سلطنتی است. علاوه بر این، ملبورن به عنوان زادگاه فوتبال استرالیایی شناخته می شود. هفت موسسه آموزش عالی در این شهر واقع شده است. این دانشگاه ها شامل دانشگاه ملبورن، دانشگاه RMIT ، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه لا تروب، دانشگاه دیکین، دانشگاه موناش و دانشگاه فناوری سوینبرن است.

بریزبن

پایتخت ایالت کوئینزلند، و در بریزبن حدود 2.5 میلیون نفر زندگی می کنند. این شهر از قدیمی ترین شهرهای استرالیا است و در سرزمین های باستانی مردم بومی تورربال و جاگرا تاسیس شده است. شهر بریزبن به دلیل معماری متمایز کوئینزلند معروف است و یک مقصد محبوب گردشگری است. در این شهر دانشگاه های مخلتفی را پیدا خواهید کرد. این دانشگاه ها شامل دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT)، دانشگاه گریفیت و دانشگاه جیمز کوک است. علاوه بر این ها، تعدادی زیادی از موسسات آموزش عالی نیز در بریزبن مستقر هستند. اینها شامل آکادمی JMC، کالج طب طبیعی استرالیا و موسسه موسیقی جاز است.

آدلاید

پایتخت ایالت استرالیای جنوبی، و خانه بیش از 1.3 میلیون نفر است. این شهر بیش از 75 درصد از جمعیت استرالیای جنوبی را در خود جای داده و این شهر را به متمرکزترین جمعیت در ایالت استرالیا تبدیل کرده است. مدت هاست که از آن به عنوان 'شهر کلیساها' یاد می شود، که توصیفی در مورد تنوع ادیان در آن است. آدلاید بسیار مشهور است زیرا که از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است و بسیاری از جشنواره ها، رویدادهای ورزشی و سایر رویدادهای فرهنگی را برگزار می کند. موسسات آموزش عالی زیادی در این شهر وجود دارند و این دانشگاه ها شامل دانشگاه دولتی و خصوصی است. دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه تورنس استرالیا همگی در این شهر واقع شده اند.

پرث

پرث پایتخت ایالت استرالیای غربی و خانه 2.04 میلیون نفر می باشد. این شهر را به چهارمین شهر پرجمعیت در استرالیا تبدیل می کند. این شهر از سال 2010 به عنوان شهر جهانی بتا شناخته شده و یکی از قابل زندگی ترین شهر ها در جهان است. در این شهر چندین دانشگاه دولتی و خصوصی واقع شده است و از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه استرالیای غربی، دانشگاه کرتین، دانشگاه مورداک و دانشگاه ادیث کووان اشاره کرد. لازم به ذکر است که دانشگاه نوتردام تنها دانشگاه خصوصی در شهر بریزبن است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: