مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل پزشکی در کانادا و انگلستان

مقایسه تحصیل پزشکی در کانادا و انگلستان

رقابت برای اخذ پذیرش از دپارتمان های پزشکی در کانادا در میان دانشجویان و داوطلبین بسیار بالا است و افراد زیادی برای تحصیل در این رشته مشتاق هستند و تلاش می کنند، بنابراین برای اخذ پذیرش در این رشته، باید تمامی مدارک لازم را جمع آوری کنید. نه تنها باید به مدارک لازم توجه کنید، بلکه لازم است Deadline ارسال مدارک را در نظر بگیرید که در صورت گذشتن این تاریخ شانس خود را برای اخذ پذیرش در مدارس پزشکی کانادا از دست داده اید. دوره های پزشکی در کانادا به طور معمول بین 3 تا 5 سال است و این مدت زمان باتوجه به دانشگاه و پیش زمینه ی شما تغیر می کند. برای دوره ی 5 سالهی  پزشکی در کانادا، سال اول دوره ی آمادگی برای دانشجویانی طراحی شده است که دوره ی کارشناسی خود را در رشته ایی مناسب نگذرانده اند (بله برای شرکت در دوره ی پزشکی در کانادا در ابتدا باید در دوره ی لیسانس شرکت کنید.). برای شرکت در دوره ی چهار ساله ی پزشکی، دانشجو باید مدرک لیسانس در رشته ی Biology یا رشته ایی مرتبط را داشته باشد. کانادا حتی با داشتن 17 دانشگاه پزشکی که برنامه های پزشکی (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و...) را به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهند، همچنان تحصیل پزشکی در کانادا بسیار رقابتی و سخت است. فقط 15 درصد از دانشجویان کانادایی در مقطع pre-Med می توانند پذیرش تحصیل در مدارس پزشکی کانادا را بگیرند. اکثر کانادایی ها برای پزشک شدن و دنبال کردن هدفشان به کشورهای Caribbean و یا اروپای شرقی می روند.

تحصیل پزشکی در انگلستان یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی با نمرات بالا و با انگیزه است. پذیرش در مدارس پزشکی در انگلستان بسیار رقابتی است و اکثر دانشجویان بین المللی ابتدا باید دوره یکساله foundation پزشکی را دنبال کنند، زیرا تحصیلات دوره ی دبیرستان در این کشور 13 ساله است. تحصیل پزشکی در انگلیس توسط بسیاری از مدارس به عنوان برنامه 6 ساله برای پزشکی و برنامه 5 ساله برای دندانپزشکی و داروسازی برگزار می شود. برنامه های پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که از دوره ی کارشناسی فارغ التحصیل شده و رویای پزشک شدن را در سرمی پرورانند، در دسترس است. آموزش پزشکی در انگلستان یکی از آموزش های طولانی مدت است و تبدیل شدن به یک متخصص یا پزشک عمومی ممکن است 10 سال یا بیشتر به طول بی انجامد.


مقایسه ی شرایط پذیرش پزشکی در کانادا و انگلستان

در کشور کانادا و انگلستان دانشگاه های معتبر پزشکی زیادی وجود دارد که مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا است، هر ساله دانشجویان ایرانی بسیاری تلاش می کنند که از این دانشگاه ها پذیرش بگیرند. علاوه بر سطح آموزشی بالا، مزایایی مانند: اخذ بورس تحصیلی، امکان کار حین تحصیل، امکان اقامت در خوابگاه دانشجویی، اقامت پس از فارغ التحصیلی و... از دلایل انتخاب کانادا و انگلستان برای تحصیل است، در این به مقایسه ی تحصیل پزشکی در انگلستان و کانادا می پردازیم:

فاکتورهای مورد ارزیابی
کشور کانادا
کشور انگلستان
زبان تدریس دروس
زبان انگلیسی
زبان انگلیسی
طول مدت تحصیل
هفت سالپنج سال
آزمون ورودیآزمون پزشکی MCAT، این آزمون استاندارد بین المللی برای ادامه تحصیل در رشته های پزشکی است. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی مهارت های دانشجو در زمینه حل مسئله، دانش مفاهیم طبیعی، رفتاری، علوم اجتماعی، تفکر انتقادی و اصول پیش نیاز برای تحصیل پزشکی است.
آزمون UKCAT، بخشی از فرآیند گزینش برای تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در انگلستان شرکت در این آزمون است. هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی مهارت های شناختی، نگرش، استدلال منطقی و تفکر انتقادی است.
پذیرش از دانشگاه
ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
مدرک معتبر زبان TOEFL/ IELTS
کسب نمره قبولی در آزمون ورودی
گواهی تمکن مالی
انگیزه نامه
اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی
ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
انگیزه نامه
گواهی تمکن مالی
اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی
کسب حداقل نمره در آزمون ورودی
مدراک معتبر زبان IELTS/TOEFL/PTE
شرط معدل
دارددارد

مقایسه هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا و انگلستان

یکی از مهم ترین مواردی که برای تحصیل در خارج از ایران باید در نظر گرفت، هزینه ی تحصیل است، در رابطه با هزینه های تحصیل پزشکی در کشور کانادا می توان گفت شهریه ی دانشگاه ها با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت است اما به طور کلی برای تحصیل در رشته های پزشکی 33084$ (دلار کانادا)، تحصیل در رشته دندان پزشکی بین 20564$ تا 53105$ (دلار کانادا) و تحصیل در رشته داروسازی بین 10548$ تا 32886$ (دلار کانادا) پرداخت کنید. دانشجویان باید علاوه بر هزینه های دانشگاه، هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند، به طور میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کشور کانادا ماهانه بین 1200$ تا 2500$ (دلار کانادا) است. 

هزینه ی تحصیل پزشکی در کشور انگلستان برای دانشجویان خارجی و بین المللی سالانه بین 18000£ تا 20000£ (پوند) است، این مبلغ با توجه به گرایش تحصیلی و نوع دانشگاه شما متفاوت می باشد. هزینه های زندگی در کشور انگلستان با توجه به محل اقامت و سبک زندگی فرد متفاوت است، میانگین هزینه ی زندگی دانشجویی در این کشور بین 1080£ تا 1280£ (پوند) است. 




دانشگاه های پزشکی کانادا و انگلستان

همانطور که گفته شد در کشور کانادا دانشگاه های پزشکی معتبری وجود دارد به طوری که از بین 17 دانشگاه پزشکی 11 دانشگاه در لیست 200 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. دانشگاه های پزشکی کشور انگلستان نیز بسیار معتبر بوده و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند، در کشور انگلستان 31 دانشگاه پزشکی وجود دارد که همگی از رتبه ی بالایی در سطح جهان برخوردار هستند. لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه های پزشکی کانادا و انگلستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند. در این بخش به معرفی برخی از دانشگاه های پزشکی این دو کشور می پردازیم.

دانشگاه های پزشکی کانادا
دانشگاه های پزشکی انگلستان
دانشگاه تورنتو
دانشگاه آکسفورد
دانشگاه مک گیل
دانشگاه کمبریج
دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه کالج لندن UCL
دانشگاه مک مستر
کالج امپریال و کینگ لندن
دانشگاه مونترال
دانشگاه ادینبورگ
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه منچستر
دانشگاه کلگری
دانشگاه ملکه مری لندن
دانشگاه اتاوا
دانشگاه ناتینگهام
دانشگاه لاوال
دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال
دانشگاه ساسکاچوان
دانشگاه بریستول
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: