مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 جزیره فوق العاده در نزدیکی استانبول (بخش دوم)

10 جزیره فوق العاده در نزدیکی استانبول (بخش دوم)

۶. جزیره‌ی صدف

جزیره‌ی صدف در روزگارهای کهن به نام آندیرکوئیتوس یا آندروویتا خوانده می‌شده است. مساحت این جزیره ۰.۱۵۷ کیلومتر است و با این مساحت یکی از کوچک‌ ترین جزایر این مجموعه است. این جزیره اکثرا در تملک مالکی خصوصی است و اغلب جنگل‌های کاج آن توسط این مالک کاشته شده است. این مالک قانون سفت ‌و سختی را برای ساختمان ‌سازی در این جزیره وضع کرده است: محدود کردن ارتفاع بناها به دو طبقه؛ هدف از این قانون حفاظت از محیط و طبیعت این جزیره بوده است.

۷. جزیره‌ی یاسّیدا

جزیره‌ی یاسیدا که نامش به‌ معنای زمین مسطح است، پس از تغییر تام به نام جزیره‌ی دموکراسی و آزادی نیز خوانده می‌شود اما نام قدیمی همچنان بر سر زبان‌ها است. این جزیره مساحتی حدود ۰.۰۵ کیلومتر دارد و در منطقه‌ی آدالار در استان استانبول واقع شده است. کارکرد جزیره‌ی یاسّیدا در روزگار بیزانس آن بود که مردمان برجسته‌ی مشکل‌دار و زندانیان جنگ‌های صلیبی را به آن تبعید کنند. یکی از این افراد نارسِس، بطریق ارمنی، بود. مسافران حتی هنوز هم می‌توانند چهار سلول زندان را که زیر زمین جای گرفته‌اند ببینند. اما سوای این زندان‌ها، این جزیره همچنین مکانی است برای صومعه‌ی پلاتِئا، که در دوران تئوفیلوس، امپراتورِ بیزانس، ساخته شده است، و همچنین کلیسایی که بطریق ایگناسوس در ایام تبعید خود در سال ۸۶۰ ساخته است.




۸. جزیره‌ی خرگوش

جزیره‌ی خرگوش به نام نئاندرونس آداسی نیز خوانده می‌شود. این جزیره با مساحت چهار صدم کیلومر مربع یا پانزده هزارم مایل مربع کوچکترین جزیره در میان همه‌ی جزایر شاهزادگان است. به ‌سبب این مساحت اندک دیدنی‌ها نیز کم‌اند، اما اگر مسافران با گروه‌های توریستی همراه شوند خواهند توانست افزون بر ساحل کوچک این جزیره بعضی از کلیساهایی را که هنوز پابرجایند ببینند. برای لذت بردن از زیبایی این مکان به آن سفر کنید و چشمان خود را به دیدن سرسبزی‌های این جزیره روشن سازید.

۹. کینالادا

کینالادا به معنای جزیره‌ی حنایی است، زیرا مس و آهنی که در این جزیره استخراج می‌شود به آن رنگی سرخ‌ گون داده است و با این وصف دور از انتظار نیست اگر بدانیم که این جزیره در میان مجموعه جزایر شاهزادگان کمتر حد متوسط از جنگل برخوردار است. این جزیره همچنین بیش از باقی جزایر به استانبول نزدیک است، زیرا استانبول در ۱۲ کیلومتری جنوبی آن واقع است. این جزیره نیز همچون جزیره‌ی قبلی در مطقه‌ی آدالار در استان استانبول قرار دارد. گرچه بعضی دیگر از جزایر شاهزادگان نیز همچون زندان و تبعیدگاه استفاده می‌شده‌اند، اما بار اصلی در این زمینه بر دوش پروتی بوده است. بازدیدکنندگان برای رسیدن به این جزیره باید حدود ۲۵ دقیقه با لنج‌های سریع و ۴۰ دقیقه با لنج‌های کند بر آب سفر کنند.

۱۰. جزیره‌ی کوچک گالاتاسارای

جزیره‌ی گالاتاسارای جزیره‌ای کوچک و در تملک کلوب ورزشی گالاتاسارای است. این جزیره از امکانات بسیار جذابی برخوردار است: شش رستوران، دو استخر شنا و کافه‌های خانگی. این جزیره یکی از جزایر نزدیک به استانبول است و فقط ۵۴۱ پا یا ۱۶۵ متر از ساحل اروپایی استانبول فاصله دارد و به رایگان می‌توان این مسافت را با لنج پیمود. امکانات تفریحی در این جزیره بسیار است و چنانکه می‌توان حدس زد مالکیت یک کلوب ورزشی آن را از حیث امکانات ورزشی غنی کرده است. استخر شنایی در این جزیره جای گرفته که از سال ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۸ زمین خودی تیم واترپولو به حساب می‌آمده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: