مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش دوم

50 کار که باید در هلند انجام دهید-بخش دوم

ادامه ی مراکز تفریحی هلند

17- NDSM Wharf

این کارگاه کشتی ‌سازی صنعتی سابق که به ‌اندازه‌ی ده زمین فوتبال در ساحل شمالی IJ وسعت دارد، به‌ عنوان یک محله‌ی کاملاً فرهنگی پدیدار شده است.

شما می‌توانید با قایق 906 از ایستگاه مرکزی آمستردام به آنجا بروید و یکی از دلایل این سفر، بازار ماهیانه‌ی کهنه‌ فروش‌ها در gargantuan IJ-hallen است که تصور می‌شود یکی از بزرگترین بازارها در اروپا باشد. به Pllek کنار آب بروید، جایی که یک کافه در کانتینرهای حمل و نقل سابق در کنار یک ساحل مصنوعی وجود دارد. برای شب هم می‌توانید در هتل Faralda Crane، یک اتاق رزرو کنید. برای تماشای فیلم‌های خارجی و رویدادهای سالانه‌ای مانند جشنواره‌ی الکترونیکی زیرزمینی DGTL در ماه مارس، حتماً به تقویم توجه داشته باشید.

18- تور دوچرخه

برای معرفی نهایی و غایی آمستردام، می‌توانید روی دوچرخه سوار شوید و یک تور سه ساعته‌ی کامل را در این شهر داشته باشید.

موزه‌ی ون‌گوگ، خانه‌ی آن فرانک و موزه‌ی یهودیان در مسیر سفر شما هستند، اما با داشتن یک آمستردامی بادانش و اصیل در کنار خود، چیزهایی را می‌بینید و داستان‌هایی را می‌شنوید که در صورت عدم همراهی او، ممکن است آن‌ها را از دست دهید.

تورها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی برگزار می‌شوند.

19- Ons 'Lieve Heer op Solder

ما ذکر کردیم که چگونه دوران پس از اصلاحات پروتستانی و كاتولیسم به یک عمل پنهانی در آمستردام تبدیل شد و در این كانال قرن هفدهمی، می‌توانید از یک كلیسای واقعی Schuilkerk یا مخفی بازدید كنید.

در انگلیسی، نام این کلیسا 'پروردگار ما در اتاق زیر شیروانی است' می‌باشد و این بنای باشکوه، دارای سه طبقه است.

تا قرن نوزدهم، این مکان به‌ عنوان مکان عبادت، استفاده نمی‌شد و در سال 1888، به‌ عنوان یک موزه نگهداری شد. بنابراین، در حالی که می‌توانید یک خانه‌ی بورژوایی بازسازی ‌شده‌ای را ببینید که با مبلمان آن دوران، ساعت‌های رومیزی و کاشی‌های Delft تزئین شده، می‌توانید همچنین از گنجینه‌های مذهبی همچون نقاشی‌ها، ستون‌های محراب مرمر، اتصالات چوبی مربوط به مراسم نماز و نقره‌جاتی که در طبقه‌ی بالا در معرض نمایش گذاشته شده، دیدن کنید.

Ons’ Lieve Heer op Solder، تحمل مذهبی دوران خود را نشان می‌دهد، چون کلیساهایی از این دست، رازهای آشکاری بودند که عمداً از سوی مسئولان نادیده گرفته می‌شدند.

20- Leidseplein

اگر می‌خواهید در آمستردام بیرون بروید، قطعاً در جایی با Leidseplein روبرو خواهید شد. در این میدان مرکزی شهر آمستردام، سالن کنسرت، سینما، تئاتر، رستوران و یک کافه قرار دارد.

یکی از مشهورترین کافی‌شاپ‌های آمستردام، بولدوگ، در منطقه‌ی Leidseplein قرار دارد، در حالی که De Melkweg، مرکز کنسرت است و میزبان گروه‌های موسیقایی همچون Beastie Boys، U2 و Prince می‌باشد.

در تابستان، Leidseplein تحت سلطه‌ی تراس‌های رستوران‌ها و کافه‌ها قرار دارد و برای تماشای مجموعه‌ی متنوع تردستی‌ها، مجسمه‌های زنده، رقصندگان بریک و ... شلوغ می‌شود.

اگر تیم فوتبال آژاکس مقام بزرگی کسب کند، معمولاً یک جشن بزرگ در پله‌های این بنای تاریخی برگزار می‌شود. تصویر فراموش‌ نشدنی از یوهان کرایف وجود دارد که جام قهرمانی را در سال 1987 در این میدان، بالای سر خود گرفته است.

21- Tropenmuseum

Tropenmuseum، یک موزه‌ی متنوع قومی و فکری است که فرهنگ‌های مختلف جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این موزه، ابتدا به‌ عنوان سکویی برای سرزمین‌های استعماری در هلند بود، اما پس از استقلال اندونزی، در کل، به نواحی در حال توسعه، تغییر یافت.

این نواحی شامل آمریکای لاتین، دریای کارائیب، آسیای جنوب شرقی، آسیای جنوبی، غرب آسیا و آفریقای شمالی است و همه با تاکید بر تحمل و مراقبت از محیط‌ زیست می باشند. معدنی از اشیای جذاب، عکس‌ها، طرح‌ها و فیلم‌ها وجود دارد که به یافتن زمینه‌ی مشترک جهانی در جنبه‌هایی از زندگی مانند جشن، درگیری‌، عزاداری و دعا کمک می‌کند.

این بنا، گنجینه نیز هست و قدمت آن به سال 1926 بازمی‌گردد و با Lichthal (سالن نور)، یک فضای مرکزی گسترده با یک راه‌ پله‌ی بزرگ همراه است که همه توسط گالری‌ها نادیده گرفته شده است.


22- Westerkerk

کلیسای اصلی پروتستان آمستردام، متعلق به دهه‌ی 1620 است و در غربی ‌ترین بخش Canal Belt، در کنار جوردان ساخته شده است. در آن زمان، مدتی بعد از اصلاحات پروتستانی، یکی از مکان‌های عبادت پروتستان‌ها بوده است.

با قدم زدن در مرکز قدیمی آمستردام، این برج 85 متری کلیسا، مرتفع ‌ترین برج شهر، پدیدار می‌شود. آن فرانک می‌توانست این کلیسا را از مخفی‌گاه خود ببیند و این برج و سنتور زنگی آن را چندین بار در دفتر خاطرات خود ذکر کرده است.

با نگاهی به این کلیسا از سطح خیابان، سنتور 51 زنگی، دقیقاً بالای صفحه‌ی ساعت است و 14 تا از بزرگ ‌ترین زنگ‌های این مجموعه، توسط بزرگ ‌ترین بنیان گذار آن زمان، François Hemony در سال 1658 درست شد. رامبراند در Westerkerk به خاک سپرده شده است، اگرچه محل دقیق مقبره‌ی او ناشناخته است، زیرا وقتی فوت کرد، او فقیر بود. یادبود قرن بیستم برای او در دیوار شمالی وجود دارد و 15 ژوئیه هر سال، با یک کنسرت، یاد او گرامی داشته می‌شود.

23- کنیسه‌ی پرتغالی

اگر یک بنای تاریخی بتواند آنچه را که در قرن هفدهم یک دیگ ذوب در آمستردام بوده، خلاصه کند، این بنا، کنیسه‌ی یهودی سفاردی خواهد بود. پس از اخراج شدن از اسپانیا و پرتغال، از قرن شانزدهم به بعد، یک جامعه‌ی یهودی سفاردی، در امنیت محیط تحمل پذیر آمستردام شکوفا شد.

در ابتدا، عبادت در خفای نسبی انجام می‌شد، اما از قرن هفدهم به بعد، کنیسه‌ها در مکان‌های برجسته مجاز بودند. کنیسه‌ی پرتغالی که در سال 1675 تکمیل شد، بزرگترین کنیسه‌ی جهان در آن زمان و یکی از بزرگترین بناهای تاریخی در شهر آمستردام بود. حتی الان، از ابعاد این ساختمان کلاسیک (تقلید از سبک باروک کلیساهای پروتستان در آن زمان) تعجب خواهید کرد و می‌توانید از روزهای یکشنبه تا جمعه، از این بنا دیدن کنید. به قوس چوبی و Tebah و 12 ستونی که گالری زنان را در خود جای داده، توجه کنید که یکی از دوازده‌ی قبیله‌ی اسرائیل بوده است.

24- Magere Brug

این پل متحرک بر روی رودخانه‌ی آمستل که در انگلیسی به پُل  'Skinny' معروف است، ممکن است امروزه خیلی باریک به نظر نرسد. نام این پل، از یک ساختار قرن 17 می‌آید که به‌ قدری باریک بوده که دو عابر پیاده برای عبور از آن، دچار مشکل می‌شدند.

سنت، توضیحی دیگری برای این نام دارد و نشان می‌دهد که نام این پل، از خواهران Magere می‌آید که در ضلع‌های مخالف رودخانه‌ی آمستل زندگی کرده و از ثروت خود برای ساختن پُل استفاده می‌کردند تا بتوانند همدیگر را ببینند.

این پل، در قرن نوزدهم، تخریب شد و با پُل فعلی Magere Brug در سال 1934 جایگزین شد. این یک چشم‌انداز جذاب، مخصوصاً در شب‌هنگام است که توسط هزاران لامپ روشن می‌شود و طرفداران مجموعه فیلم‌های جیمز باند، ممکن است آن را از فیلم 'الماس‌ها ابدی هستند' به یاد آورند.

25- Hermitage Amsterdam

بزرگترین نمونه‌ی مشابه با موزه‌ی هرمیتاژ سن‌پترزبورگ را می‌توان در کنار رودخانه‌ی Amstelhof یافت. این ساختمان زیبا با سردر باریک و کلاسیک خود، در سال 1682 به‌ عنوان خانه‌ی بازنشستگی خیرخواهان برای زنان ساخته شد. آخرین ساکنان این مکان، در سال 2007 به محل اقامت جدیدی عزیمت کردند و طی چند سال دیگر، Amstelhof به یک مینی Hermitage تبدیل شد.

بین آمستردام و سن‌پترزبورگ، ارتباط طولانی وجود دارد، چون پیتر بزرگ پس از بازدید از آمستردام در سال 1703، این شهر را تاسیس کرد و به دانش هلندی خود متکی شد تا یک زمین باتلاقی را به مکانی قابل‌ سکونت تبدیل کند.

در اینجا، دو نمایشگاه دائمی وجود دارد. یکی به تاریخ Amstelhof و دیگری ترسیم روابط هلند و روسیه است. در نیمه‌ی دوم سال 2018، نمایشگاهی برای سبک نئوکلاسیسم اروپای قرن 18 و مجموعه‌ای از 30 پرتره از دوران طلایی هلند در این مکان برگزار شد.

26- کشتی آمستردام شمالی

آمستردام شهری با الهام بی‌پایان از فعالیت‌های رایگان است و چیزی که همیشه افراد تازه‌ وارد را متعجب می‌کند، خدمات 24 ساعته و رایگان کشتی بر روی IJ از ترمینال ایستگاه مرکزی است.

وقتی از کشتی پیاده می‌شوید، EYE and A’Dam Toren به‌ معنای واقعی کلمه، اولین نقطه‌ی تماس شما خواهد بود.

اما شما ممکن است بخواهید دوچرخه‌ای بیاورید و طرف مسکونی آمستردام را در منطقه‌ای ببینید که به‌عنوان 'دهکده‌ای در یک شهر' توصیف شده است. اگر واقعاً متعهد هستید، می‌توانید تمام مسیر را به Durgendam، یک دهکده‌ی زیبا و قشنگ روی آب، رکاب بزنید.

27- موسسه‌ی فیلم EYE هلند

موسسه فیلم EYE هلند که بعید است در بخش دیگری از IJ از ایستگاه Centraal آن را از دست بدهید، در یک ساختمان سفید و متهورانه توسط Delugan Meissl طراحی و در سال 2012، رونمایی شد. این موسسه، پس از آنکه چهار موسسه‌ی فیلم از جمله موزه‌ی فیلم هلند در سال 2009 به یک موسسه تبدیل شدند، شکل گرفت. شما می‌توانید از طریق کشتی‌های رایگان در سراسر IJ به آنجا بروید، سفری که قطعاً ارزش انجام را دارد، خواه بخواهید نمایشگاه‌های دائمی و موقت را بررسی کنید یا به وضعیت سینمای مستقل پی ببرید یا به آرشیو مستندها یا فیلم‌های کلاسیک از تارکوفسکی تا Rademakers دسترسی داشته باشید.

این موسسه دارای یک نمایشگاه هوشمند در مورد تاریخ سینماست و با کوئیزهای تعاملی، سعی می‌کند بچه‌ها را سرگرم کند، در حالی که بخش‌های هنری چندرسانه‌ای فکری در سراسر آن وجود دارد. رستوران EYE، یک مکان ویژه است و منظره‌ی آن از طریق پنجره‌های کف به سقف، به ایستگاه Centraal است.

28- برج A’dam

این برج دیدنی که پس از یک بازسازی دو ساله به ‌عنوان A'DAM Toren بازگشایی و راه‌اندازی شد، در ساحل شمالی IJ برای Royal Dutch Shell در سال 1966 ساخته شد. با 22 طبقه، این برج 100 متر ارتفاع و نمای زیبایی از IJ، مرکز تاریخی آمستردام دارد.

در بالا، یک نمایشگاه تعاملی و هوشمند درباره‌ی فرهنگ و گذشته آمستردام وجود دارد، در حالی که طبقه‌ی نوزدهم این برج، Moon است، یک رستوران معاصر که از مواد محلی و فصلی استفاده می‌کند.

در طبقه‌ی بالای آن، در طبقه‌ی مشاهده، Madam یک رستوران غذاخوری مدرن فرانسوی و مدیترانه‌ای قرار دارد.


29- Westergasfabriek

مجموعه‌ای از ساختمان‌های صنعتی اواخر قرن نوزدهم در حاشیه‌ی Westerpark در سال 2003 به یک مکان فرهنگی، خرید و غذاخوری تبدیل شد. این مجموعه، زمانی کارخانه‌ی گاز آمستردام بود و آن ساختمان‌های آجری قدیمی والامرتبه، الان به رستوران‌های شیک، سینما، فروشگاه‌های طراحی، فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیددنی تبدیل شده‌اند.

حتی کارخانه‌ی گاز الان تغییر کاربری داده و با ظرفیت 3500 نفر، در حال حاضر یک فضای دیدنی برای باشگاه‌های شبانه است. در هر زمانی از سال، رویدادی جذاب در Westergasfabriek اتفاق خواهد افتاد، خواه جشنواره‌ی فیلم باشد یا نمایشگاه یا بازار مواد غذایی.

30- Nederlands Scheepvaartmuseum

موزه‌ی ملی دریایی، در انبار اصلی و سابق نیروی دریایی هلند واقع و در سال 1646 ساخته شده است. حتی الان، این موزه، یک نبوغ فنی حیرت ‌انگیز است که دارای یک حیاط داخلی پوشیده از سایبان‌های شیشه‌ای و عظیم می‌باشد.

از زمان هژمونی هلند در قرن 17، این کشور به نیروی دریایی خود متکی بود. اگر می‌خواهید پویایی عصر طلایی هلند را درک کنید، تماشای این موزه ضروری است. این موزه نشان می‌دهد که دریا چگونه بیش از 500 سال فرهنگ هلند را شکل داده و نقشه‌هایی توسط نقشه ‌برداران برجسته‌ی قرن هفدهم ویلم بلئو و پسرش، ابزارهای ناوبری، نقاشی‌های دریایی، مُدل‌های کشتی‌ها، سلاح‌ها و موارد دیگر را به معرض نمایش گذاشته است. در کنار این موزه، یک نسخه‌ی بدل از یک کشتی باری متعلق به شرکت East India هلند در قرن هجدهم قرار دارد که در سال 1749 غرق شد، اما در سال 1969، دوباره پیدا شد.

31- کاخ سلطنتی

این ساختمان بزرگ در میدان Dam همیشه کاخ نبوده است، زیرا به‌ عنوان شهرداری آمستردام در اواسط قرن 17 ساخته شد. این اثر تاریخی که از ماسه سنگ‌های زرد رنگی از بنتهایم در آلمان درست شده، شهری پُر از اعتماد به نفس است و گمان می‌رود بزرگترین ساختمان سکولار در آن زمان در اروپا بوده باشد. این لوئیس ناپلئون بود که در سال 1806، این ساختمان را به کاخ تبدیل کرد و یادآوری‌های زیادی از روزهای شهرداری در این قصر وجود دارد.

مجسمه‌ی اطلس، نشانگر نقش مرکزی اصلی آمستردام در امور جهانی در عصر طلایی هلند بوده است. Burgerzaal، برای حاکمان قدرتمند آمستردام، یک سالن مرمر اعجاب‌انگیز است که دارای نقشه‌هایی از نقشه ‌نگار معروف هلندی، یوهان بلاایو و دارای مجسمه‌های از چهار عنصر در طاق‌های آن است. مجسمه‌ سازی از نوع Empire، مبلمان، لوسترها و ساعت‌های آونگ برنز دربار لوئیس ناپلئون، هنوز هم در این کاخ وجود دارد و این کاخ آکنده از نمادگرایی‌های اسطوره‌ای است.

32- موزه‌ی موکو

دوستداران هنر Lionel و Kim Logchies، این موزه‌ی هنرهای معاصر را در سال 2016 تاسیس کردند. دو دهه تماس با هم، به این زوج امکان دسترسی به برخی از آثار اصلی را که قبلاً خارج از دید مردم بوده، فراهم آورد. بنابراین، قطعاً شما چیزهای جدیدی را در آن مشاهده خواهید کرد.

در سال 2018، نمایشگاهی از آثار بنکسی برگزار شد که نخستین مجموعه‌ی رسمی هنری او در جهان است. این مجموعه شامل آیکون‌هایی مانند پرتاب ‌کننده‌ی گل (Flower Thrower) و دختر دارای بادکنک (Girl with Balloon) است که همه مکمل‌کننده‌ی اثر Banksy police van که متعلق به این موزه است و در این باغ در معرض نمایش هست، می‌باشد. در عین حال، یک اتاق تعاملی با کار هنرمند پاپ روی لیچنشتاین وجود داشت که به‌صورت سه بُعدی ارائه شد و همچنین نمایشی برای هنرمندان خیابانی ایرانی Icy و Sot برگزار شد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: