مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دیدن شفق قطبی در کانادا-بخش سوم

دیدن شفق قطبی در کانادا-بخش سوم

Nunavut

پاییز و زمستان

دشت‌های وسیع توندرا و یک مکان دوردست در شمال، Nunavut را به نقطه اصلی برای دیدن نمایش aurora borealis در کانادا تبدیل کرده است. در اینجا بهار و تابستان فصل روزهای به ظاهر نا تمام هستند، با روزی ۱۶ ساعت روشنایی از مه تا آگوست و ۲۴ ساعت آفتاب از ژوئن تا ژوئيه! بهتر است بین اکتبر و آوریل به اینجا سفر کنید، زمانی که روزهای تاریک طولانی‌تر هستند. برای مثال در دسامبر فقط ۴ ساعت روز است، و این زمانی است که مردمان محلی از نمایش‌های مکرر aurora borealis لذت می‌برند. 

زمستان – سفر به یک منطقه سرخ‌ پوست نشین مثل Kimmirut را مد نظر داشته باشید، جایی که می‌توانید کایاک ‌سواری کنید و به دیدن آیسبرگ‌ها بروید. یا از Whale Cove دیدن کنید، محلی که می‌توانید بعد از نمایش aurora borealis، ماهی‌گیری کنید و نهنگ‌های بلوگا را از دور تماشا کنید.

اوایل پاییز – مسیر گوزن‌های کانادایی (caribou) را دنبال کنید و در شب در Arctic Haven Wilderness Lodge، که اتفاقاً در بهترین عرض جغرافیایی برای تماشای aurora borealis قرار دارد، نظاره‌ گر رقص نورها باشید. در اینجا بیشترین شانس شما برای دیدن نورهای شمالی عصرهای سرد پاییز است. این مکان در Arctic Barren Lands بر روی Ennadai Lake در غرب Hudson Bay قرار دارد و فاصله آن با Yellowknife در قلمروهای شمال غرب (Northwest Territories) بسیار کم است. علاوه بر نمایش نور، آسمان سرخ پاییز را هم به همراه حیواناتی مثل خرس‌های خاکستری و گرگ‌ها تماشا می‌کنید. بار و بندیل خود را ببندید و کفش‌های کوهنوردی مقاوم خودتان را همراه داشته باشید و برای یک آب و هوای همیشه متغیر خودتان را آماده کنید. 

Newfoundland and Labrador

تابستان

تنهایی را دوست دارید؟ Newfoundland and Labrador صحراهای وسیع زیبا و بکری دارد، به خصوص در Labrador دست‌ نخورده. در ماه‌های زمستان با ماشین برف‌ پیما حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر را طی کنید در حالی که نورهای شمالی بالای سر شما در حال رقص هستند. اگر هم دوست داشتید snowshoeing، اسکی صحرایی، شکار و ماهیگیری در یخ را به آن ها اضافه کنید. 

تابستان – شاید بهترین گزینه، سفر پر ماجرا به Torngat Mountains National Park در Labrador Peninsula باشد. اینجا از نظر زمین‌ شناسی بسیار غیرمعمول و دراماتیک است و لایه‌های سنگ چند میلیارد ساله و شیوه سنتی زندگی سرخ ‌پوستان آن را به محلی ویژه تبدیل کرده است. کمپ اصلی Torngat Mountains که هر ساله بر پا می‌شود به همراه پایگاه تحقیق شما را با زمین، بزرگان قبایل سرخ ‌پوست و محققان بین ‌المللی که آن ها را مطالعه می‌کنند پیوند می‌دهد – مهم‌تر از همه می‌توانید شاهد نمایش به یاد ماندنی aurora borealis در یک محیط بکر و طبیعی باشید. 

Ontario

پاییز

درست است که شانس شما برای دیدن رقص نور در قسمت‌های شمالی و در قطب بیشتر است، اما در عرض‌های جغرافیایی پایین ‌تر کانادا هم این امکان همچنان برای شما وجود دارد، و این شامل انتاریو هم می‌شود.

پاییز – در انتاریو، سپتامبر و اکتبر بهترین زمان برای تماشای aurora borealis است. مسلماً برای اینکه بتوانید در بهترین شرایط شاهد این نمایش باشید باید به خارج از شهر و جایی با نور محیط کمتر بروید. بهترین مکان‌ها برای این نمایش Manitoulin Island، Cree Village Ecolodge و Pukaskwa National Park هستند. برای اینکه تجربه‌ای خوب از این نمایش داشته باشید یکی از بهترین تهیه ‌کنندگان تجهیزات در انتاریو را امتحان کنید: Killarney Mountain Lodge، Gordon’s Park Eco Resort یا Moosonee. در حالی که در شمال انتاریو منتظر نمایش نورها هستید، از دیگر جاذبه‌ها و ماجراجویی‌های آنجا بهره ببرید – اینجا که هم مرز با Hudson Bay و Great Lakes است، یک مکان بکر و زیبا است که خیلی‌ها آن را نمی‌شناسند، اما قطعاً ارزش دیدن دارد.


آلبرتا

پاییز

تعجبی ندارد که آلبرتای شمالی پایگاه Geophysical Observatory در Athabasca University است، که در آن دانشمندان تأثیر مغناطیسی aurora borealis بر زمین را مطالعه می‌کنند. افراد عادی برای بهترین چشم ‌انداز باید به Banff National Park بروند.

پاییز – تاریکی کامل در شب و آلودگی نوری ناچیز Banff National Park را به مکانی ایده‌آل برای تماشای نمایش نورها تبدیل کرده است. بیشترین فعالیت این نورها سپتامبر تا اوسط مه است. در پاییز می‌توانید به راحتی آن ها را ببینید و سفر خود را با چادرزنی، پیاده ‌روی و پاروزنی ترکیب کنید. سایت Aurora Watch را چک کنید تا ببینید بهترین زمان برای این نمایش کی است. اگرچه می‌توانید درخشش را از Banff ببینید، ولی بهتر است از شهر و فعالیت انسانی دور بشوید. Lake Minnewanka یکی از بهترین جاها برای دیدن این نمایش است که فقط ۱۰ دقیقه با شهر فاصله دارد. یا در مسیر Lake Louise، Castle Junction را امتحان کنید. Peyto Lake و Herbert Lake گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید آن ها را هم امتحان کنید. همچنین دو مورد از بزرگترین مناطق حفاظت ‌شده در جهان در این منطقه قرار دارند: Wood Buffalo National Park، که خانه یک گله ۵۰۰۰ رأسی بیزون (گاومیش آمریکایی) است، و Jasper National Park مشهور. یک کیسه خواب همراه خودتان بیاورید، چادر بزنید و تا دیر وقت بیدار بمانید. 


حتی دلمرده ‌ترین فرد هم تحت تأثیر این نمایش خارق‌العاده قرار خواهد گرفت! برای سفر خود برنامه‌ ریزی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: