مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خرید و اجاره ی خانه در استرالیا-بخش دوم

خرید و اجاره ی خانه در استرالیا-بخش دوم

خرید ملک به‌عنوان یک خارجی

اگر نمی‌دانید چگونه خانه‌ای را به‌عنوان یک فرد غیرمقیم در استرالیا بخرید، آگاه باشید که نمی‌توانید یک مسکن دائمی را در این کشور، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم خریداری کنید. مسکن دائمی، به املاک مسکونی اشاره دارد که در بازار ثانویه قرار دارند.

به خاطر داشته باشید که هیچ‌گونه شهروندی مستقیم استرالیا با خرید خانه یا سرمایه‌گذاری به کسی تعلق نمی‌گیرد. یعنی شما نمی‌توانید خانه‌ای در استرالیا بخرید و شهروندی این کشور را دریافت کنید. همین مسئله در مورد خرید خانه در استرالیا برای اقامت دائم نیز صادق است. خرید یک خانه در استرالیا، برای یک خارجی می‌تواند سخت باشد، زیرا شرایط و محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. گرفتن خانه، به نوع ویزای شما بستگی دارد. بنابراین، داشتن ویزا، اولین قدم برای خانه‌دار شدن شما در استرالیا به‌عنوان یک مهاجر است- شما نمی‌توانید خانه‌ای را در استرالیا بخرید و با خرید آن خانه، ویزا دریافت کنید.

راهنمای خرید خانه در استرالیا

چه فرد غیرمقیم خارجی باشید و چه دارای اقامت موقت در استرالیا، به شما اجازه‌ی خرید مسکن جدید داده می‌شود (مسکنی که کسی قبلاً در آن نباشد)، یعنی زمین خالی و املاک مسکونی برای ساختن. در زیر، به تشریح روند و مراحل خرید خانه در استرالیا و الزامات خرید یک ملک می‌پردازیم.

مرحله‌ی 1- شماره‌ی پرونده‌ی مالیاتی (TFN) را دریافت کنید

اگر علاقه‌مند خرید املاک و مستغلات در استرالیا هستید، به این شماره نیاز است تا شما به تعهدات مالیاتی در استرالیا، عمل کنید.

مرحله‌ی 2- از متخصصان استفاده کنید

شما ممکن است به یک تنظیم‌کننده‌ی سند برای انجام کارهای حقوقی خود، یک کارگزار وام مسکن، با تجربه‌ی کار با افراد غیرمقیم، یک حسابدار برای کمک به مسائل و تعهدات مالیاتی خود در استرالیا و قوانین مالیات مضاعف، بعد از آنکه مالک یک ملک در استرالیا شدید و در نهایت و در صورت لزوم، به یک عامل خریدار نیاز داشته باشید. InterNations GO! می‌تواند خدمات تخصصی را به زبان مادری‌تان در اختیار شما قرار دهد.

مرحله‌ی 3- پیش پرداخت وام خود را دریافت کنید

این یک مرحله‌ی مهم قبل از پیدا کردن ملک است تا بدانید دقیقاً چقدر می‌توانید وام بگیرید و از چه توانایی‌هایی برخوردار خواهید شد. مبلغی که مجاز به وام گرفتن در استرالیا خواهید بود، به نوع ویزای شما بستگی دارد.

  •  80٪ ارزش ملک- بیشتر برای دارندگان ویزای موقت که مجاز به حداقل 12 ماه کار در استرالیا باشند، تعلق می‌گیرد.
  •  90٪ ارزش ملک- برای دارندگان ویزای با درآمد بالا، اشتغال پایدار و ویزای بلند مدت اعمال می‌شود.
  •  95٪ ارزش ملک- اگر شما همسر یک شهروند استرالیا یا فردی با اقامت دائم هستید، بدون در نظر گرفتن ویزای شما، واجد شرایط دریافت این وام خواهید شد. این وام همچنین به شهروندان نیوزلندی که در استرالیا زندگی می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

مرحله‌ی 4- درخواست وام دهید

برای درخواست وام مسکن در استرالیا، باید در استرالیا حضور داشته باشید، چون درخواست وام بانکی از خارج از استرالیا، می‌تواند مشکل باشد. همچنین، در این مرحله، شما ممکن است بخواهید از خدمات یک کارگزار حرفه‌ای با تجربه‌ی کار با مهاجران استفاده کنید. برای گرفتن وام، شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • کُپی مدارک هویتی خود (پاسپورت و غیره).
  • مدرکی که شما واجد شرایط خرید خانه تحت هیأت بررسی خارجی‌ها هستید
  • اثبات اقامت قانونی خود در استرالیا.
  • اسنادی که اثبات کند شما دارای اعتبار لازم هستید (چک اعتباری، اظهارنامه‌ی مالیاتی، اظهارنامه‌های بانکی، لیست پرداخت‌ها، نامه‌ی اشتغال با مشخصات حقوق و غیره).
  • اسنادی مبنی بر تأمین اعتبار وام مسکن (صورت‌های وجوه نقدی خانوار، قبض‌های خدمات عمومی، صورت‌های بانکی و غیره).



مرحله‌ی 5- خانه‌ی رویایی خود را پیدا کنید

ملکی را جستجو کنید که با بودجه‌ی شما سازگار باشد و در مورد قیمت خرید، با فروشنده توافق کنید. اینجاست که تنظیم‌کننده‌ی سند شما وارد بازی می‌شود و به شما کمک می‌کند تا تمام جنبه‌های قانونی خرید را در نظر بگیرید. پس از آن، مبلغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت پرداخت می‌كنید تا فروش ملک‌تان، تضمین شود.

مرحله‌ی ششم- تأیید هیئت بررسی خارجی‌ها

مهاجران قبل از خرید، باید از این هیئت مجوز بگیرند. برای بدست آوردن مجوز، باید یک درخواست املاک مسکونی را تکمیل کنید. این مورد برای خارجی‌هایی است که مایل به خرید موارد زیر هستند:

  • مسکن جدید.
  • مسکن دائمی برای زندگی.
  • املاک توسعه‌پذیر.
  • املاک هنوز ساخته نشده
  • زمین مسکونی خالی.

برای هر درخواست، هزینه‌ای وجود دارد و این هزینه، با توجه به ارزش ملک، تعیین می‌شود. برای املاک زیر 1 میلیون دلار استرالیا (697500 دلار آمریکا)، این هزینه 10000 دلار استرالیا (6975 دلار آمریکا) است. به ازای هر یک میلیون دلار اضافی در ارزش ملک، 10000 دلار استرالیا (6975 دلار آمریکا)، هزینه‌ی اضافی تعلق می‌گیرد.

مرحله‌ی 7- فروش را تکمیل کنید

پس از گرفتن تائید و پرداخت هزینه‌های خود به این هیئت، حالا می‌توانید اقدام و خرید خود را تکمیل کنید. اکنون ممکن است خود را صاحب جدید یک خانه، در استرالیا بنامید!

انواع ملک

آپارتمان- بعضی‌اوقات 'Flats' نامیده می‌شود که از 'Studios' یا 'Studio Flats' گرفته تا خانه‌های تک اتاقه، حتی چهار یا پنج اتاقه متغیّر است. آپارتمان، گزینه‌ی خوبی برای مهاجرانی است که قادر به خرید یک خانه‌ی کامل نیستند، به فضای محدودی نیاز دارند و می‌خواهند در کنار امکانات رفاهی باشند.

واحد- این اصطلاح برای توصیف آپارتمان‌های بزرگی استفاده می‌شود که از هم جدا هستند، اما به‌صورت بلوک ساخته شده‌اند. واحد‌ها معمولاً در شهرهای تفریحی یا مناطق تجاری واقع شده‌اند.

خانه/خانه‌های تک‌خانواده- استرالیایی‌ها از خانه برای اشاره به مکانی با فضای بیرونی استفاده می‌کنند. خانه‌های تک‌خانواده، خانه‌های چهار طرف بازی هستند که معمولاً در حومه‌ی بیرون شهر یا نواحی روستایی واقع شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های آن‌ها، می‌توان به داشتن مسیر ماشین‌رو و ورودی جداگانه اشاره کرد.

دوبلکس نیمه‌جدا- دو خانه‌ی کنار هم که با دیواری از هم جدا شده‌اند.

قیمت خانه در استرالیا

جدول زیر، میانگین قیمت خانه در شهرهای مختلف استرالیا را نشان می‌دهد.


میانگین قیمت خانه در شهرهای مختلف استرالیا
شهر دلار استرالیا دلار آمریکا
سیدنی 955000 666040
کانبرا 670000 467250
ملبورن 737000 514000
بریزبن 530000 369630
پرت 500000 348700
آدلاید 465000
324290
هوبارت 450000 313830

خدمات عمومی

برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات عمومی در استرالیا، از این قرار است:

  •  Sydney Water- یک شرکت دولتی است که خدمات مرتبط با آب آشامیدنی، آب‌های بازیافتی، فاضلاب و آب‌های سطحی را به بیش از پنج میلیون نفر در استان New South Wales ارائه می‌دهد.
  •  Diamond Energy- یکی از سبزترین شرکت‌های انرژی در استرالیاست و خدمات مرتبط با برق و نه گاز ارائه می‌دهد.
  • Powershop- مشابه شرکت Diamond Energy است و به یکی از سبزترین فروشندگان انرژی در استرالیا معروف است. فقط خدمات مرتبط با برق را ارائه می‌دهد. شرکت Powershop کاملاً آنلاین عمل می‌کند و شما می توانید صورت‌حساب‌های خود را از طریق یک برنامه پرداخت و همچنین حساب خود را مدیریت کنید. Meridian Energy صاحب این شرکت است.
  •  EnergyAustralia- یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی در استرالیاست و انرژی و گاز را به بیش از 1.7 میلیون مشتری ارائه می‌دهد. این شرکت به خاطر رتبه‌ی بالا در خدمات به مشتریان، شناخته شده است.
  •  AGL- یکی از بزرگترین فروشندگان انرژی در استرالیاست که برق و گاز را در پنج استان استرالیا، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. 85٪ مشتریان این شرکت، از خدمات آن‌ها رضایت دارند. این شرکت دارای یک برنامه‌ی پاداش به مشتریان خود می‌باشد.

راه‌اندازی خدمات عمومی در استرالیا، چندان پیچیده نیست و به این اسناد و مدارک نیاز است:

  • آدرس جدید خود در استرالیا
  • تاریخی که می خواهید خدمات وصل شود
  • اطلاعات شخصی (شماره‌ی تماس و هویت شناسایی‌تان).

نکاتی که باید بدانید

در استرالیا، شما این آزادی را خواهید داشت که خود، شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات را انتخاب کنید. با این حال، به‌خاطر داشته باشید که بسته به مکانی که در استرالیا زندگی می‌کنید، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات، ممکن است محدود باشند. مناطق دوراُفتاده‌تر، انتخاب‌های کمتری پیش روی شما خواهند گذاشت. در شهرهای بزرگ، تنوع و گزینه‌های بیشتری خواهید داشت.

نرخ‌های مختلف قیمت ارائه‌ی خدمات را در شرکت‌های مختلف، بررسی کنید. توصیه می‌شود برای کمک به خود در این زمینه، از یک وب‌سایت مقایسه‌ای قیمت‌های مسکن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام جزئیات قرارداد را قبل از امضای آن می‌خوانید و از هزینه‌های احتمالی پنهان آن آگاه هستید. به‌عنوان مثال، ممکن است تاخیر در پرداخت قبوض یا هزینه‌ی وصل، بالا باشد.

بعد از امضای قرارداد، در صورتی که نظرتان عوض شد یا پیشنهاد بهتری پیدا کردید، یک دوره‌ی 'بازاندیشی' ده روزه برای‌تان وجود خواهد داشت. بدون پرداخت هرگونه‌ی جریمه‌ای، شما می‌توانید از قرارداد منعقد شده‌ی خود، خارج شوید.

اگر چیزی خیلی خوب به‌نظر می‌رسد، مراقب باشید!

فریب پیشنهادهای جذاب و اغواگر را نخورید، چون بسیاری از شرکت‌ها، سعی می‌کنند با پیشنهاد جذاب پس‌انداز پول، مشتریان بالقوه را ترغیب کنند تا با آن‌ها قرارداد امضاء کنند. این پیشنهادها، می‌تواند تخفیف در ثبت‌نام یا ارائه‌ی کوپن هدیه و غیره باشد. در عین حال، بسیاری از این شرکت‌ها، ممکن است جزو شرکت‌های گران‌قیمت باشند، پس کامل در مورد آن‌ها، تحقیق کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: