مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده جنبه ی برتر زندگی در هلند-بخش دوم

ده جنبه ی برتر زندگی در هلند-بخش دوم

در ادامه ی جنبه های برتر زندگی در هلند:

5- دوست دارم که می‌توانم دوچرخه‌ام را تقریباً به همه‌جا ببرم

ما هلندی‌ها همه دارای دوچرخه هستیم- بچه‌های من از سنین بسیار کودکی، دوچرخه داشته‌اند. با Bakfiets، من در گذشته به انجام خریدهایم می‌پرداختم و تمام سه بچه‌ام را سوار آن می‌کردم (من می‌توانم تا 100 کیلوگرم را با دوچرخه‌ام حمل کنم). البته، دیگر من این کار را انجام نمی‌دهم، چون آن‌ها می‌توانند الان بر روی دوچرخه‌های خود سوار شوند، اما من همچنان انجام خرید خود را با 'ماشین دلخواهم (دوچرخه)' ترجیح می‌دهم. این حقیقت که همه‌چیز در هلند خیلی به هم نزدیک است، این ویژگی زندگی روزانه را در این کشور، بسیار ساده می‌سازد. آنچه من حقیقتاً در اینجا دوست دارم، این است که افراد به شکل‌های مختلفی، بر دوچرخه‌های خود سوار می‌شوند.

در سوئیس یا آلمان، مردم غالباً دارای دوچرخه‌های جاده‌ای (یا دوچرخه‌های کوهستان) هستند و آن‌ها در حالت خمیده، در حالی سوار بر دوچرخه‌های‌شان می‌شوند که سرهای‌شان به‌سمت پایین است، در حالیکه در هلند، مردم صاف بر روی دوچرخه‌های‌شان می‌نشینند. من همچنین خوشحالم که می‌بینم این همه افراد ناتوان و پیر در خیابان حضور دارند! آن‌ها می‌توانند با واکرشان به هر کجا بروند و می‌روند.

6- هلند آن‌چنان کشور بزرگی نیست

همه‌چیز در هلند نسبتاً به هم نزدیک است. در شهر لاهه، اگر به فرهنگ علاقه‌مند باشید، می‌توانید از موزه‌ها در منطقه‌ی Rijswijk دیدن کنید.

در لاهه، به دیدن این موزه‌ها می‌توانید بروید:

  • Mauritshuis
  • Gemeentemuseum
  • Meermanno
  • Kinderboekenmuseum
  • Museon
  • Foto museum
  • Escher in het Paleis
  • Beelden an Zee
  • Gevangenenpoort
  • Letterkundig Museum
  • Haag Historisch Museum

در شهر لیدن، از این موزه‌ها می‌توانید دیدن کنید:


  • Botanical Garden
  • Naturalis
  • Museum Volkenkunde
  • Rijksmuseum van Oudheden

و البته حتی موزه‌های بیشتری در آمستردام، روتردام و غیره وجود دارد. Museumkaart شما را قادر می‌سازد تا به 400 موزه در هلند و حتی چند مکان در آلمان، دسترسی رایگان و محدود داشته باشید.

در لاهه، می‌توانید همچنین به دیدار Madurodam بروید. شما می‌توانید از باغ‌وحش Diergaarde Blijdorp در روتردام یا از زندگی دریایی در Scheveningen دیدن کنید. اگر در ماه‌های مه یا ژوئن از هلند دیدن کنید، Keukenhof یک ضرورت است. Haagse Markt یک بازار شگفت‌انگیز است که می‌توانید ماهی تازه، ادویه‌ها، آجیل، غلات و کلی کالاها و اجناس دیگر از آسیا و خاورمیانه را در آنجا پیدا کنید. برای بچه‌ها، کلی زمین‌های بازی داخلی و خارجی وجود دارد، اما بهترین زمین بازی، ساحل دریاست. ساحل لاهه زیباست. شما می‌توانید برای طولانی‌مدت در آن پیاده‌روی کنید یا بر روی شن‌ها، دوچرخه‌سواری انجام دهید. همچنین Veluwe (در Gelderland) ارزش دیدن دارد.

7- نزدیکی به دریا

اگر مجبور به ترک هلند شوم، به‌شدت برای نزدیکی به دریا دلم تنگ می‌شود، احتمالاً چون در کنار آلپ بزرگ شده‌ام (من می‌توانستم Monte Rosa را از پنجره‌ی اتاقم ببینم) و رفتن به ساحل، همیشه حس داشتن تعطیلات را به من می‌دهد.

در هلند، ما دارای Strandtenten در ساحل هستیم، جاییکه شما می‌توانید کل روز خود را در آنجا سپری کنید، بچه‌ها می‌توانند در آن بازی کنند و شما می‌توانید قهوه یا غذا در آنجا بخورید. شما آزاد هستید تا مایل‌ها قدم بزنید و در ماه‌های زمستان، افراد حتی مجاز به بردن سگ‌های‌شان نیز هستند.

8- و این آسمان بزرگ

هر بار که از سوئیس بازمی‌گردم، نفس عمیقی می‌کشیم و از آسمان وسیع و زیبای هلند لذت می‌برم. می‌دانم که برخی افراد از هوا در هلند شکایت دارند، اما صادقانه بگویم، من هرگز در هیچ کشور اروپایی زندگی نکرده‌ام که مردمانش از هوا خوشحال باشند. آنچه من در هلند دوست دارم، آب و هوای غالباً معتدل آن است، چون ما غالباً زمستان‌های سرد و طولانی کمی در هلند داریم- اما شما می‌توانید همچنین تقریباً هر روز آبی آسمان را ببینید. وقتی در زوریخ زندگی می‌کردم، به‌یاد می‌آورم در زمستان، به‌سختی می‌توانستم برای ماه‌ها، آسمان را ببینم. ما مجبور بودیم از کوه‌ها بالا برویم تا کمی آفتاب را آخر هفته‌ها ببینیم.

9- هلندی‌ها، عاشق بچه هستند

من داشتن بچه را در ایتالیا تجربه کرده‌ام و فکر می‌کردم که کشور دیگری به جز ایتالیا، نمی‌تواند وجود داشته باشد که بچه‌ها تا این اندازه در آن محبوب باشند، اما من اشتباه می‌کردم. در هلند، من همان محبت و مهربانی را نسبت به بچه‌ها دیدم که در ایتالیا وجود داشت. من همیشه برای بالا بردن کالسکه‌ی بچه در اتوبوس یا تراموا کمک می‌گرفتم (جاییکه همیشه فضایی برای قرار دادن کالسکه‌ی بچه، وجود دارد) و بچه‌ها در تمام رستوران‌ها و مکان‌های عمومی، مورد استقبال قرار می‌گیرند.

10- مردم هلند بسیار بامحبت و مهربان هستنند

من به‌ندرت افرادی را با چهره‌های اخمو در خیابان می‌بینم و معمولاً وقتی به مردم لبخند می‌زنم، آن‌ها نیز به من لبخند می‌زنند. من تلاش کردم همین کار را نسبت به سایر افراد در کشورهای دیگر انجام دهم و نااُمید شدم، چون هیچ‌کس حتی به لبخند من توجهی نکرد.... می‌دانم که برخی افراد از گستاخی هلندی‌ها شکایت دارند، اما من ترجیح می‌دهم آن را روراستی و صراحت بنامم. برای کسی همچون من، این صداقت عالی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: