مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با کشور انگلستان (بخش دوم)

آشنایی با کشور انگلستان (بخش دوم)

درادامه ی آشنایی با کشور انگلستان در این بخش درباره ی جغرافیای انگلستان و شغل های رایج در هر بخش صحبت می کنیم.

انگلستان یک کشور مستقل بود (که شامل ولز نیز می‌شد) تا اینکه در سال 1707 با اسکاتلند متحد شدند و پادشاهی بریتانیای کبیر را تشکیل دادند. سپس، در کمتر از 100 سال، (1801)، لندن با ایرلند متحد شد و پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند را تشکیل دادند. در سال 1922، دولت آزاد ایرلند از هم فروپاشید، اما در سال 1927، ایرلند شمالی دوباره به این اتحاد بازگشت. این سرزمین، آن‌چیزی است که امروزه ما به‌عنوان بریتانیا می‌شناسیم (که نام اصلی آن، The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland است.) همانطور که می‌بینید، تاریخ بریتانیای معاصر کمی از هم پاشیده است و صدها سال طول کشیده تا به مرحله‌ی فعلی برسد. وضعیت بریتانیا، بسیار مشابه با وضعیت ایالات متحده‌ی آمریکاست- بریتانیا یک دولت فراگیر است (یک پادشاهی قانون اساسی)، اما به‌جای داشتن 'ایالت' یا 'استان'، از چندین کشور تشکیل شده که یکی از آن‌ها انگلستان است.

انگلستان به دولت‌های محلی کوچک‌تری تقسیم شده است. دولت‌های محلی، خود به چندین سطح تقسیم می‌شوند. بالاترین سطح دولت محلی، ناحیه است و تا سال 2011، توسط مسئولانی که در انتخابات پیروز می‌شدند، اداره می‌شد. مرزهای تعیین شده توسط آن نواحی، همچنان برای انتخاب اعضای پارلمان استفاده می‌شود، اما برای اهداف دیگر نه. دولت محلی فعلی در انگلستان توسط 48 ناحیه‌ی رسمی و هر کدام توسط یک Lord Lieutenant و نماینده‌ی ملکه اداره می‌شوند که نماینده‌ی پادشاهی انگلستان در آن ناحیه هستند. دولت‌های محلی در 83 ناحیه‌ی سنتی وجود دارند که بسته به جمعیت، ممکن است در ناحیه‌ای باشند یا نباشند. برای حاکمیت محلی خود، لندن به مناطقی تقسیم شده است.

در بخش جنوب غربی انگلستان، نواحی کورن‌وال، سامرست، بریستول، گلوکسترشایر، اسویندون، ویلت‌شایر، دورست و دون وجود دارد. بیشتر مناطق جنوب غربی انگلستان، شبه‌جزیره‌هایی هستند که اقلیم آن‌ها، غالباً برون‌زدهای سنگی و بوته‌زارهاست. خیلی از افرادی که از انگلستان دیدن می‌کنند، بدلیل سواحل زیبای آن، به کورن‌وال می‌روند- این منطقه به‌خاطر موج‌سواری‌هایش بسیار معروف است. خانه‌هایی که شما در این ناحیه مشاهده می‌کنید، دارای سقف‌های گالی (پوشالی) روستایی هستند. شما می‌توانید همچنین Stonehenge را در این ناحیه پیدا کنید. کشاورزی در این منطقه وجود دارد، اما بیشتر اقتصادشان، بر پایه‌ی نساجی است.

بخش جنوب شرقی انگلستان از نواحی برک‌شایر، باکینگ‌هام شایر، همپشایر، کنت، سورِی، آکسفوردشایر و ساسکس شرقی و غربی و خود لندن تشکیل شده است. بیشتر نواحی جنوب شرقی انگلستان، لولندزهایی (Lowlands) با تپه‌های کوچک و از هم دور است. این ناحیه، بخشی از مناطق شهری لندن به‌ حساب می‌آید و پُرجمعیت‌ترین ناحیه در تمام انگلستان است. این ناحیه، از شهرهای معروف و بخش‌هایی از انگلستان همچون کانتربری، نیوهاون و پورس‌موث تشکیل شده و دومین شهر بزرگ این ناحیه، آکسفورد است. آکسفورد البته میزبان دانشگاه آکسفورد است، یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های انگلستان (و به باور برخی، کل جهان).




بخش شرقی انگلستان، کاملاً تخت است و به همین دلیل هم هست که میزبان دو تا از فرودگاه‌های مهم لندن است. زمین تخت برای قطارها و برج‌های مراقبت پرواز فرودگاه‌ها ایده‌آل و مناسب است. این ناحیه از بخش‌های هرتفوردشایر، اسکس، بدفوردشایر، کمبریج‌شایر، پیتربورگ، نورفولک و سوفولک تشکیل شده است. اینجا ناحیه‌ای است که شما دو شهر کمبریج و نورویچ را در آن پیدا خواهید کرد که هر دو مکان‌های مناسبی برای سفرهای توریستی و برای تحصیل دانشجویان هستند. کمبریج هم همچون آکسفورد خیلی معروف است و سیستم آموزشی فوق‌العاده خوبی دارد. بیشتر این ناحیه، در خط ساحلی قرار دارد، پس شما مکان‌های زیادی برای ماهی‌گیری و گرفتن ماهی‌های تازه دارید. همانطور که گفته شد، ماهی‌گیری و صادرات و واردات کالا، تجارت اصلی این ناحیه را تشکیل می‌دهد.

بخش شمالی انگلستان که از یورک‌شایر و هامبر تشکیل شده است، دارای متنوع‌ترین مناظر و چشم‌اندازها در انگلستان است. کوهستان‌های Pennines نیز در این ناحیه واقع شده‌اند. چندین نهر و آبشار بزرگ در این ناحیه وجود دارد و بیشتر مناظر آن، از تپه‌ها و بوته‌زارها تشکیل شده است. کشاورزی، مهندسی و نساجی، شایع‌ترین صنایعی هستند که شما در این منطقه پیدا خواهید کرد.

همانطور که به شمال غربی انگلستان می‌روید، دشت‌ها و فضاهای باز و وسیع را پیدا خواهید کرد. Lake District و منچستر و لیورپول- دو شهر و بندر معروف انگلستان- نیز در این منطقه واقع شده‌اند. از بیشتر زمین‌های این منطقه، برای پرورش گاو و گوسفند زیر نظر دامپزشک استفاده می‌شود.

نواحی مرکزی در بخش شرقی، از دشت‌های کم‌ارتفاع و در بخش غربی از دره‌ها، تپه‌های ناهموار و بوته‌زارها تشکیل شده‌اند. در بخش شرقی، لینکولن، ناتینگهام، بدفورد، الی و نورثمپتون و در بخش غربی، بیرمنگام و Stratford-upon-Avon (زادگاه شکسپیر) واقع شده است. این دو منطقه، دارای صنایع گوناگون و کشاورزی هستند.

همانطور که می‌بینید، انگلستان یکی از جذاب‌ترین مکان‌های جهان برای زندگی و تحصیل می‌باشد. نواحی متفاوت انگلستان، اگرچه برحسب جغرافیا و توپوگرافی با هم زیاد تفاوتی ندارند، اما بر حسب فرهنگ و تاریخ دارای تفاوت‌هایی می‌باشند. شما می‌توانید چیزهای زیادی از تحصیل در انگلستان بیاموزید، پس قطعاً باید آن را در نظر بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: