مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ریاضی در کره جنوبی

رشته ریاضی در کره جنوبی

بدست آوردن همه‌ی اطلاعات لازم در مورد پذیرش در یک موسسه‌ی آموزشی از جمله شرایط مورد نیاز، مراحل درخواست، اسناد مورد نیاز و هزینه‌ها‌ی ضروری برای یک برنامه‌ی تحصیلی موفق در کره‌جنوبی مهم است. متقاضی باید جمع‌آوری اطلاعات مربوط به تحصیل در کره‌جنوبی را به روش‌های گوناگون بدست آورد (برای مثال، متقاضی می‌تواند مقالات آنلاین دانشگاه‌های مورد نظر خود را سرچ کند، به موارد تبلیغاتی موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود و گزارش‌های سایر دانشجویان خارجی در انجمن‌های آنلاین و ... مراجعه کند). دانشگاه‌ها و کالج‌های کُره‌جنوبی، برنامه‌های تحصیلی گوناگونی را با طول دوره‌‌های مختلف ارائه می‌دهند. بنابراین، جمع‌آوری اطلاعات خاص در مورد برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان بسیار مهم است. دوره‌ی پذیرش برای ترم بهار بین سپتامبر تا نوامبر و برای ترم پاییز بین ماه مه تا ژوئن رخ می‌دهد. دوره‌ی دقیق ارائه‌ی درخواست ممکن است در زمان‌های مختلف بسته به دانشگاه شروع شود. بنابراین، مهم است که برنامه‌ها و مهلت ارائه‌ی درخواست‌‌ها را از قبل بررسی کنید.

موسسات معتبر ارائه کننده رشته ریاضی در کره جنوبی

کره جنوبی یکی از پیشگامان تکنولوژی نه تنها در آسیا بلکه در جهان است و برای رسیدن به خواسته های بزرگ تر خود به متخصصین بسیار زیادی در زمینه های مختلف نیاز دارد. توسعه علم و دانش و توجه به قدرت علمی دانشگاه های این کشور مهم ترین راهکاری بوده است که دولت کره جنوبی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته است. بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی در سال های اخیر توانسته اند تا جایگاه عالی را برای خود به دست آورند و در رشته های خاص به عنوان برترین های جهان خود را معرفی کنند.

دانشگاه سئول را می توان بهترین دانشگاه کره جنوبی برای تحصیل در رشته ریاضی معرفی کرد به طوری که این دانشگاه در جایگاه 53 جهان در این رشته قرار گرفته است و این در حالی است که جایگاه کلی دانشگاه سئول 129 معرفی شده است. دانشگاه سانگکیونکوان در شهر سئول نیز دومین دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل رشته ریاضی است چرا که توانسته است جایگاه 95 جهان را به خود اختصاص دهد و در رده بندی کلی دانشگاه های برتر جهان نیز در جایگاه 205 قرار گرفته است.

دانشگاه گیونگ سانگ نیز یکی دیگر از دانشگاه های برتر کره جنوبی در شهر جینجو است که جایگاه 192 جهان در رشته ریاضی را به خود اختصاص داده است اما در جایگاه کلی دانشگاه های جهان در رده 1049 قرار دارد. بررسی شرایط این دانشگاه به خوبی نشان می دهد که دانشجویان پیش از انتخاب دانشگاه صرفا باید جایگاه رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند و توجه به جایگاه دانشگاه در این زمینه نمی تواند چندان منطقی باشد.


هزینه تحصیل رشته ریاضی در کره جنوبی

از مباحث مهمی که دانشجویان خارجی هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های تحصیل در این کشور است. با توجه به کیفیت آموزشی در کره جنوبی می توان تحصیل در این کشور را مقرون به صرفه دانست. هزینه یک ترم تحصیلی در کره جنوبی برای دانشجویان رشته ریاضی در حدود 1200$ تا 2500$ (دلار) است پس بنابراین می توان هزینه های تحصیل سالیانه در این کشور را حدود 5000$ (دلار) در سال اعلام کرد.

از طرف دیگر دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در کشور کره جنوبی را نیز در نظر بگیرند. هزینه خوراک دانشجویان در طول یک ماه حدود 300$ (دلار) است اما هزینه های اقامت می تواند بسیار متفاوت باشد. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی در حدود 270$ (دلار) در ماه است و این در حالی است که برای اجاره یک اتاق در برخی از شهرهای کره باید حدود 1000$ (دلار) در ماه هزینه کرد. با توجه به این موضوعات می توان گفت که هزینه های زندگی در کره جنوبی برای دانشجویان می تواند از 600$ تا 1300$ (دلار) در ماه متغیر باشد.

دانشجویان ضمن تحصیل در کره جنوبی این فرصت را خواهند داشت که به کار مشغول شوند. دانشجویان خارجی برای کار در این کشور باید درخواست ویزای S-3 یا کار موقت را ارائه دهند و در صورتی که با آن موافقت شود، در مقطع کارشناسی 25 و در مقاطع تحصیلات تکمیلی 30 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

درآمد فارغ التحصیلان ریاضی در کره جنوبی

بر اساس قوانین کشور کره جنوبی، دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده اند در صورتی که بتوانند شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند، فرصت خواهند داشت تا ویزای خود را به کاری تبدیل کرده و اقامت آن را به دست آورند. با توجه به هزینه های زندگی در کره جنوبی می توان چنین گفت که فارغ التحصیلان رشته ریاضی در این کشور از درآمد نسبتا بالایی برخوردار هستند و به خوبی می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند.

درصد قابل توجهی از فارغ التحصیلان رشته ریاضی در کره جنوبی در پایان وارد حوزه تدریس می شوند و بخش عمده دیگری از آن ها نیز در حوزه های مختلف علمی و در بخش تحقیقات موفق به کاریابی می شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: