مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته آنکولوژی در کره جنوبی

رشته آنکولوژی در کره جنوبی

کره‌جنوبی در نیمه‌ی جنوبی شبه‌جزیره‌ی کُره واقع شده و یک کشور فعال در شرق آسیاست که شبیه هنگ‌کنگ یا سنگاپور است. این کشور تنها با کره‌شمالی مرز زمینی دارد. دو کره رابطه‌ی جذابی با هم دارند. کره‌جنوبی همچنین از غرب با دریای زرد، از جنوب با تنگه‌ی کره و از شرق با دریای ژاپن مرز دارد. اگرچه این کشور فقط با یک کشور ‌مرز فیزیکی دارد، ژاپن و چین هر دو همسایه‌های نزدیک کره‌جنوبی محسوب می‌شوند.

شاید بدلیل انزوای نسبی جغرافیایی، کره‌جنوبی فرهنگی را توسعه داده که شبیه هیچ فرهنگ دیگری نیست، فرهنگی که جهان آن را در حال حاضر بواسطه‌ی BlackPink و BTS می‌شناسد. غذاهای سنتی کُره‌ای در سرتاسر جهان شهرت زیادی پیدا کرده و برندهایی همچون سامسونگ و هیوندا نیز کره‌جنوبی را به یک کشور واقعاً جهانی تبدیل ساخته است. این صنعت پُررونق و فرهنگ جهانی آن است که کره‌جنوبی را به مقصدی ایده‌آل برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل ساخته است. اگر به‌دنبال گذراندن دوره‌های تحصیلی در رشته‌هایی همچون اقتصاد، تجارت یا فن‌آوری اطلاعات هستید، کره‌جنوبی گزینه‌ی مناسبی است. علاوه بر این، به‌عنوان یک مقصد تحصیلی در آسیا، کره‌جنوبی پیوسته از رتبه‌ی بالایی برخوردار است، به‌ویژه در مورد دسترسی به آموزش با کیفیت بالا. اما شرایط جغرافیایی کره‌جنوبی نیز خود باعث می‌شود از این کشور ملاقات کنید. با کوه‌های شیب‌دار و پوشیده از برف، آب و هوای گرم و نیمه گرمسیری در ارتفاعات پایین، دره‌های سرسبز و شهرهای سرزنده، کره‌جنوبی همیشه چیزی برای ارائه دادن به شما دارد. همچنین این کشور یکی از دو کشور (کشور دیگر کره‌شمالی) است که زبان کُره‌ای در آن صحبت می‌شود. کُره‌ای شبیه هیچ زبان دیگری نیست. در نتیجه، افرادی که به زبان کُره‌ای صحبت می‌کنند، به‌شدت مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. کره‌جنوبی مکانی است که در آن هر لحظه ماجراجویی در انتظار شماست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در این ماجراجویی‌ها شیرجه بزنید.

تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی

حقیقتا یکی از رشته های آتیه دار و جذاب برای تحصیل در کشور کره جنوبی، رشته آنکولوژی است. معمولا دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان ارائه کننده اصلی برنامه آموزشی آنکولوژی رشته مذکور را در سه گرایش اصلی آن یعنی آنکولوژی پزشکی (medical oncology)، آنکولوژی تابشی (radiation oncology) و آنکولوژی جراحی (surgical oncology) به دانشجویان خود ارائه می دهند. هدف از تحصیل در رشته آنکولوژی نیز اخذ تخصص در زمینه سرطان با تشخیص، پیشگیری و درمان این بیماری با آخرین متدهای علمی است. 

ساختار دوره آنکولوژی در کره جنوبی

دوره یا کورس آنکولوژی در کره جنوبی حدود 6 سال طول می کشد و دانشجویان در اتمام این دوره با مدرک لیسانس از دانشگاه های کره جنوبی فارغ التحصیل می شوند. دو سال اول مربوط به آموزش آندرگرجوئیت یا زیر لیسانس بوده اما سالهای سوم و چهارم در رابطه با علوم پایه پیش کلینیکی می باشد. نهایتا سال پنجم و ششم تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی مربوط به مباحث کلینیکی می باشد. دسته بندی مذکور را همچنین به لحاظ گرافیکی می توان در تصویر زیر مشاهده کرد:

اما محتوای دروس الزامی برای تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی شامل دروسی مثل بیولوژی مولکولی و سلولی، علوم داروسازی، ژنتیک، بیوفیزیک، مطالعات اجتماعی- رفتاری، ایمونولوژی، بیوانفورماتیک، علوم رادیولوژیکی، پاتولوژی مولکولی، اپیدمولوژی و اقتصاد سلامت می باشد.


شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در کره جنوبی

برای شروع فرآیند پذیرش از رشته آنکولوژی در کره جنوبی اطلاع از شرایط و نیازمندی های پذیرش از دانشگاه های این کشور الزامی است. به همین دلیل نیز قبل از شروع پروسه پذیرش آکادمیک، مراجعه به وب سایت دانشگاه و اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت اپلای امری مهم محسوب می شود. به هر حال برای ادامه تحصیل در اکثر رشته های پزشکی در کره جنوبی از جمله رشته آنکولوژی، داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • مدرک دیپلم متوسطه+ ریزنمرات تحصیلی
  • قبولی در آزمون SAT یا ACT
  • ارائه مدرک زبان کره ای یا مدرک زبان انگلیسی

به هر حال فرآیند اخذ پذیرش دانشجویان رشته آنکولوژی در کره جنوبی با تکمیل فرم درخواست الکترونیکی و ارائه یکسری مدارک آکادمیک و پرسنلی شروع شده و با اخذ دعوت نامه معتبر از دانشگاه مربوطه ادامه می یابد. اما پس از اخذ دعوت نامه مذکور نیز پروسه درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی شروع می شود. این ویزا دارای شرایط ذیل می باشد، از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی (نوع D2) می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت و یک کپی از صفحه ID آن
  • عکس پاسپورتی (3.5 در 4.5 سانتی متر)
  • گواهی پذیرش (CoA) از دانشگاه کره ای
  • هزینه درخواست حدود $90 (دلار)
  • کارت شناسایی معتبر
  • دعوت نامه از NIID (موسسه ملی تحصیلات بین المللی کره)
  • مدرک زبان کره ای (اختیاری)
  • تاییدیه تست بیماری سل
  • مدارک تحصیلی معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی حدود $20000 (دلار) در حساب شخصی

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی

موضوع مهم دیگر پیرامون تحصیل رشته آنکولوژی در کره جنوبی، هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دوره آموزشی مذکور می باشد. با توجه به تنوع دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی طبیعتا می توان انتظار داشت که شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در این دانشگاه ها نیز متفاوت باشد. بر طبق آمارهای موجود، میانگین شهریه ترمی دانشجویان رشته های پزشکی و همچنین رشته آنکولوژی در کره جنوبی بین 4300$ الی 10800$ (دلار) متغیر است. قسمت دیگری از مخارج دانشجویان مربوط به هزینه زندگی این دانشجویان در کشور کره جنوبی است که بدون مدنظر قرار دادن اجاره خانه حدود 642$ (دلار) و با مدنظر قرار دادن اجاره خانه کلا حدود 1104$ (دلار) می باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: