90000 ساکن جدید دائم در کانادا

90000 ساکن جدید دائم در کانادا

28 فروردين , 1400

  • کانادا 6 برنامه‌ی جدید مهاجرتی خود را برای فارغ‌التحصیلان خارجی، نیروی کار فوری و فرانسوی‌زبان‌ها شروع خواهد کرد.
  • اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، مسیرهای مهاجرتی را برای 90000 فارغ‌التحصیل خارجی و نیروی کار فوری در کانادا برای گرفتن اقامت دائم و همچنین تعداد نامحدودی از متقاضیان مهاجرت فرانسوی‌زبان معرفی کرده است. این اداره همچنین امروز نیز مراسم قرعه‌کشی برنامه‌ی مهاجرتی Express Entry را برگزار کرد.
  • در ماه مه امسال، شش مسیر جدید مهاجرتی برای گرفتن اقامت دائم نیروی کار فوری، فارغ‌التحصیلان خارجی و فرانسه‌زبانان در کانادا وجود خواهد داشت.
  • وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، برنامه‌های جدید مهاجرتی این کشور را در 14 آوریل اعلام کرد. سه برنامه‌ی جدید مهاجرتی، زمینه را برای جذب 90000 مهاجر جدید در سال جاری فراهم می‌کند.
  • برنامه‌های جدید مهاجرتی برای نیروی کار موقت شاغل در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها و کسانی که در خط مقدم بخش‌های ضروری جامعه فعالیت می‌کنند و همچنین فارغ‌التحصیلان خارجی که از موسسات آموزشی در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، خواهد بود.

گروه های مورد پذیرش برای اخذ اقامت دائم کانادا

از تاریخ 6 مه، اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پذیرش درخواست‌های مهاجرت برای سه برنامه‌ی زیر را آغاز می‌کند:

  • 20000 درخواست برای نیروی کار موقت در بخش مراقبت‌های بهداشت و درمان
  • 30000 درخواست برای نیروی کار موقت در سایر مشاغل ضروری منتخب جامعه
  • 40000 درخواست برای دانشجویان خارجی که از یک موسسه‌ی آموزشی در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند

ددلاین برنامه جدید مهاجرتی کانادا

این برنامه‌ی مهاجرتی تا 5 نوامبر 2021 یا تا زمان رسیدن به حد مجاز آن باز خواهد ماند. این سیاست‌های عمومی مهاجرتی جدید در مورد 40 شغل مرتبط با مراقبت‌های بهداشت و درمان و همچنین 95 شغل ضروری دیگر در طیف وسیعی از رشته‌ها همچون تولید و توزیع مواد غذایی اعمال می‌شود.

افراد واجد شرایط برای اقامت دائم کانادا

  • برای واجد شرایط شدن، نیروی کار به‌حداقل یک سال سابقه‌ی کار در کانادا در یک حرفه‌ی مرتبط با شاخه‌ی مراقبت‌های بهداشت و درمان یا یک شغل ضروری دیگر نیاز دارد. فارغ‌التحصیلان خارجی باید در چهار سال گذشته و نه زودتر از ژانویه‌ی سال 2017، یک دوره‌ی تحصیلات تکمیلی را در کانادا گذرانده باشند.
  • فارغ‌التحصیلان و نیروی کار متقاضی، باید به یکی از زبان‌های رسمی در کانادا تسلط داشته باشند، از شرایط عمومی پذیرش برخوردار باشند و در زمان درخواست اقامت، مجاز به کار در این کشور باشند. آن‌ها همچنین باید در هر استانی به‌غیر از کبک، اقامت داشته باشند.

مندیچینو در یک کنفرانس رسانه‌ای گفت: 'این سیاست‌های جدید به کسانی که دارای وضعیت مهاجرت موقت هستند کمک می‌کند تا آینده‌ی خود را در کانادا برنامه‌ریزی کنند، نقش اساسی در بهبود اقتصاد ما بازی کنند و به ما کمک کنند تا دوباره همچون گذشته قدرتمند شویم. پیام ما به آن‌ها ساده است: وضعیت مهاجرت شما ممکن است موقتی باشد، اما مشارکت شما پایدار است- و ما می‌خواهیم شما در کانادا بمانید.'

اهداف برنامه ی جدید مهاجرتی کانادا

وزیر مهاجرت کانادا پس از اعلام این اهداف مهاجرتی، به ایده‌ی تسهیل مهاجرت برای ساکنان دارای اقامت موقت از پاییز اشاره کرد. مندیچینو گفت که این اقدام برای افزایش مهاجران پس از یک سال کاهش مهاجرت ضروری است. کانادا در سال 2020، مهاجران کافی پذیرش نکرده و در نتیجه، رشد جمعیت در این کشور به سطح جنگ جهانی اول کاهش یافته است.

طی سه سال آینده، کانادا در نظر دارد پذیرای حدود 1.2 میلیون مهاجر جدید باشد. قرار است فقط در سال 2021، حدود 401000 نفر اقامت دائم دریافت کنند، اما محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مانع مهاجرت بسیاری به کانادا شده است.

سیستم مهاجرتی کانادا در حال حاضر به‌منظور تسهیل انتقال به اقامت دائم برای افرادی که از قبل در این کشور اقامت داشته‌اند، تلاش می‌کند. بخشی از 100 برنامه‌ی کلاس اقتصادی مختلف، به کسانی که تجربه‌ی کار در کانادا دارند یا به‌طور خاص برای تسهیل چنین انتقال‌هایی در این کشور حضور دارند، امتیاز اضافی می‌دهد. این عمدتاً تابعی از تحقیقات آماری در کاناداست که نشان می‌دهد داشتن تجربه‌ی کار در کانادا قبل از آمدن به این کشور، باعث جذب بهتر فرد مهاجر به بازار کار می‌شود. علاوه بر این، تسهیل چنین انتقال‌هایی در ترویج توزیع گسترده‌تر مهاجرت به سرتاسر کانادا مهم است. این رویکرد به شهرها و جوامع کوچک‌تر کمک می‌کند تا نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان خارجی محلی را در این کشور حفظ کند.

برنامه ی اکسپرس اینتری کانادا

برنامه‌ی مهاجرتی Express Entry، متقاضیان داخلی را هدف قرار می‌دهد

یکی از شیوه‌های کانادا برای دستیابی به هدف مهاجرتی سال 2021 خود، دعوت از تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت برای ارائه‌ی درخواست اقامت دائم خود است، کسانی که در طول همه‌گیری ویروس کرونا در کانادا زندگی می‌کنند. تقریباً هر دو هفته یکبار از آغاز سال 2021، کانادا قرعه‌کشی برنامه‌ی مهاجرتی Express Entry خود را انجام داده است. این برنامه فقط متقاضیانی را هدف قرار می‌دهد که برای برنامه‌ی Canadian Experience Class (CEC) واجد شرایط هستند یا قبلاً از طریق برنامه‌ی مهاجرتی متقاضیان استانی (PNP) معرفی شده‌اند. Express Entry روش اصلی کانادا در جذب مهاجران گروه اقتصادی است، زیرا بیش از یک چهارم پذیرش‌های جدید سالانه‌ی کانادا را شامل می‌شود.

در تاریخ 13 فوریه، کانادا از بین متقاضیان CEC واجد شرایط و از بانک اطلاعاتی Express Entry، مجموعاً 27332 نفر را دعوت کرد. این بزرگترین و تاریخی‌ترین قرعه‌کشی برنامه‌ی مهاجرتی Express Entry از زمان اجرای این طرح در ژانویه‌ی سال 2015 بوده است. قبل از این قرعه‌کشی، بیشترین متقاضی برنامه‌ی Express Entry که اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا در یک زمان دعوت کرده بود، 5000 نفر بوده است. اداره‌ی مهاجرت اعلام کرد که دلیل انجام این قرعه‌کشی در این حجم، تلاش برای کمک به داوطلبان مهاجرتی است که در گذشته در کانادا کار می‌کردند تا در این کشور باقی بمانند. حدود 90 درصد متقاضیان CEC در حال حاضر در کانادا هستند و این یعنی، آن‌ها تحت تاثیر محدودیت‌های سفر قرار نخواهند گرفت و در تهیه‌ی همه‌ی مدارک خود و ارائه‌ی آن به اداره‌ی مهاجرت در مقایسه با متقاضیان خارج از کشور، مشکل زیادی نخواهند داشت.

راه‌های دیگری که کانادا به‌دنبال دستیابی به هدف جذب 401000 مهاجر جدید است

برای حمایت از هدف جذب 401000 مهاجر جدید خود، کانادا به سایر برنامه‌‌های گروه اقتصادی برای انتقال وضعیت افراد به اقامت دائم اتکا می‌کند. علاوه بر سیستم Express Entry و PNP ذکر شده، برنامه‌های مهاجرتی همچون Atlantic Immigration Pilot و سایر برنامه‌های فدرال، افراد بیشتری را قادر به دستیابی به اقامت دائم در سال جاری می‌کند.

شرایط اقامت کبک کانادا

اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا و استان کبک قبلاً نشان داده‌اند که از ارائه‌ی طرح‌های جدید برای کمک به مهاجرت کسانی که در کانادا حضور دارند، به‌خصوص در دوران همه‌گیری ویروس کرونا استقبال می‌کنند. 'فرشتگان نگهبان' این کشور طی یک سال گذشته، قلب و ذهن کانادایی‌ها را به‌خود جلب کرده‌اند. این‌ها متقاضیانی هستند که در خط مقدم سیستم بهداشت و درمان کانادا برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا کار کرده‌اند. از دسامبر سال 2020، هم اداره‌ی مهاجرت و هم استان کبک، شروع به پذیرش درخواست‌های اقامت دائم این افراد به‌عنوان قدردانی از کمک‌های آن‌ها به کانادا در طول همه‌گیری این بیماری کرده‌اند. مهاجرت گروه خانواده نیز به هدف جذب 401000 مهاجر جدید به کانادا کمک می‌کند. مهاجران گروه خانواده از محدودیت‌های سفر به کانادا معاف هستند و می‌توانند برای تکمیل فرایند اقامت دائم خود، به این کشور وارد شوند. آن‌ها بیش از یک چهارم پذیرش‌های جدیدی را تشکیل می‌دهند که کانادا تحت برنامه‌ی سطوح مهاجرتی خود، به‌دنبال آن است.

کانادا و بحران نیروی کار

چرا گفته می‌شود که سطح بالای مهاجرت، عامل اصلی بهبود وضعیت اقتصاد در کاناداست

مدت‌ها قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، کانادایی‌ها به‌منظور کاهش چالش‌های جمعیتی خود که ناشی از پیر شدن جمعیت و نرخ باروری پایین است، به مهاجرت چشم داشته‌‌اند. از سال 1971 به بعد، نرخ باروری در کانادا کمتر از 2.1 نوزاد به‌ازای هر زن بوده است. این دوره از باروری پایین پس از نسلی اتفاق افتاد که میزان زاد و ولد بیش از سه کودک به‌ازای هر زن در بین سال‌های 1946 تا 1965 بود. 9 میلیون کودک آن زمان کانادا، در این دهه به سن بازنشستگی می‌رسند. بدون وجود نیروی کار جدید کافی برای جبران خلاهای موجود در بازار کار، کانادا قادر به حفظ اقتصاد رقابتی خود نخواهد بود. علاوه بر این، نسل جوان فشار مراقبت از نسل قدیمی را به‌عهده خواهد داشت که تعدادشان بیش از نسل جدید است و در نتیجه، نسل قدیم ممکن است از مراقبت‌های کافی برخوردار نشود.

به این ترتیب، کانادا به‌دنبال مهاجرت بیشتر برای حمایت از جمعیت و رشد نیروی کار مورد نیاز خود برای حفظ سطح بالای زندگی مردمش است. گرچه هنوز زود است، اما به‌نظر می‌رسد کانادا امسال- بواسطه‌ی تلاش برای تسهیل در ارائه‌ی اقامت دائم به افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند- به هدف جذب 401000 مهاجر جدید خود برسد. داده‌های اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا نشان می‌دهد كه این کشور، طی دو ماه اول سال 2021، تقریباً 50000 مهاجر دارای اقامت دائم جدید را جذب خود کرده است.

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter