کانادا در میان برترین کشورهای امن برای دانشجویان بین المللی

 کانادا در میان برترین کشورهای امن برای دانشجویان بین المللی

25 آذر , 1399

کانادا از جمله کشورهای مهم جهان است که برای دانشجویان خارجی، کشوری 'ایمن و پایدار' به‌حساب می‌آید و بدلیل مدیریت مناسب بیماری همه‌گیر COVID-19، موقعیت خود را به‌عنوان یک مقصد 'مهاجرتی' برای تحصیل بهبود بخشیده است. این حقیقت از دو نظرسنجی انجام شده توسط Navitas Insights بدست آمده است. علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشورهایی که 'امن و باثبات' به‌حساب می‌آیند، لزوماً کشورهایی 'با فضای باز و مطبوع برای زندگی' نیستند. با این حال، کانادا یکی از کشورهای برتر جهان است که فضای باز و مطبوعی برای زندگی دارد.

کانادا اقداماتی انجام داده تا دانشجویان خارجی بتوانند به مقصد مورد نظر خود سفر کنند. صرف‌نظر از اینکه دانشجو از کجا می‌آید، دانشجویانی که مایل به سفر به کانادا هستند، فقط می‌توانند در کالج یا دانشگاهی حضور پیدا کنند که تائید برنامه‌ی آمادگی COVID-19 خود را از دولت استانی که موسسه در آن واقع شده، دریافت کرده باشد.

اولین نظرسنجی در ماه مه سال 2020 انجام شد. یافته‌های حاصل از این نظرسنجی نشان داد که کانادا در کنار نیوزلند و استرالیا، یکی از کشورهایی به‌حساب می‌آید که در مقابله با ویروس کرونا، پیشتاز است. Navitas این نظرسنجی را در سپتامبر 2020 دوباره انجام داد. کانادا در مقایسه با ماه مه، وضعیت کلی خود را بهبود بخشید، اما اکنون به‌جای کشورهای اقیانوسیه، برای کسب مقام‌های بالا در مبارزه با بیماری COVID-19، با انگلستان رقابت می‌کند.

نحوه‌ی اخذ مجوز تحصیل در کانادا

اولین قدم برای تحصیل در کانادا، تصمیم‌گیری درباره‌ی موسسه یا دوره‌ی تحصیلی‌تان است. پس از ارائه‌ی درخواست برای دوره‌ی تحصیلی مورد نظر خود و تائید آن، نامه‌ی پذیرش دریافت خواهید کرد. سپس برای اخذ مجوز تحصیل، لازم است درخواست خود را به اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه دهید. در صورت تمایل، می‌توانید برای اعضای خانواده‌ی خود نیز اقدام کنید تا آن‌ها نیز در کانادا به شما بپیوندند. همسر شما هم می‌تواند مجوز کار آزاد در کانادا را بدست آورد تا هنگام تحصیل، بتواند برای هر کارفرمایی در این کشور کار کند. برای ارائه‌ی درخواست خود، شما به نامه‌ی پذیرش از سوی موسسه‌ی تحصیلی مورد نظرتان نیاز دارید و باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت شهریه‌ی تحصیلی خود را برای سال اول دارید. همچنین لازم است ثابت کنید که سابقه‌ی کیفری ندارید و از سلامت خوبی برخوردار هستید. اگر موسسه‌ی تحصیلی شما در استان کبک است، باید Certificat d’acceptation du Quebec (گواهی پذیرش کبک) را دریافت کنید.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter