نتیجه ی اکسپرس اینتری 18 نوامبر 2020

نتیجه ی اکسپرس اینتری 18 نوامبر 2020

30 آبان , 1399

کانادا در 18 نوامبر سال 2020  بزرگترین قرعه‌کشی اکسپرس اینتری را برگزار کرد

در این قرعه‌کشی درمجموع پنج هزار دعوت‌نامه صادر شد که داوطلبان مهاجرت را یک مرحله به دریافت اقامت کانادا نزدیک ‌تر کرد. داوطلبان برای دریافت دعوت‌نامه در این مرحله باید در نظام رتبه‌بندی جامع (Comprehensive Ranking System, CRS) دست‌کم 472 امتیاز کسب کرده باشند. اکسپرس اینتری (Express Entry) نامی است برای نظام مدیریت تقاضای مهاجرت در کشور کانادا برای سه برنامه‌ی فدرال در رده‌ی اقتصادی: برنامه‌ی فدرال کارگران ماهر، برنامه‌ی فدرال پیشه‌وران ماهر، رده‌ی تجربه (Experience Class) در کشور کانادا. به داوطلبان این برنامه‌ها، و همچنین بعضی از برنامه‌های داوطلبی استانی (Provincial Nominee Program, PNP)، بر اساس CRS نمره‌ای داده می‌شود. امتیازها بر اساس عوامل سرمایه‌ی انسانی ــ همچون سن، تحصیلات، تجربه‌ی کاری، و توانایی زبانی در زبان انگلیسی یا فرانسوی ــ به داوطلبان داده می‌شود. داوطلبانی که بیشترین نمره را دارند در یکی از مراحل ارسال دعوت‌نامه ورودیه‌ی اکسپرس دعوت‌نامه‌ی ثبت تقاضای (Invitation to Apply, ITA) خود برای اقامت دائم کشور کانادا را دریافت می‌کنند.

در صورتی که نمره‌ی داوطلبان یکسان باشد، IRCC قاعده‌ی شکستن برابری (tie-breaking rule) را اعمال می‌کند. بنابراین در این قرعه‌کشی داوطلبانی که نمره‌ی CRS آنها 472 یا بیشتر بوده است باید، برای دریافت دعوت‌نامه، رخ‌نمای (پروفایل) ورودیه‌ی اکسپرس خود را پیش از ساعت 06:18:11 به وقت ساعت هماهنگ جهانی (UTC) ارسال می‌کردند. امسال حداقل نمره‌ی CRS برای قرعه‌کشی برنامه‌ها نوعا بالای 470 قرار داشت. قرعه‌کشی ششم آگوست که صرفا به برنامه‌ی پیشه‌وران ماهر اختصاص داشت پیشه‌ورانی با CRS حداقل 415 را دعوت کرده بود و قرعه‌کشی‌‌های پیشین منحصر به رده‌ی تجربه در کشور کانادا‌ در بازه‌ی نمرات 440 تا 450 قرار داشت. قرعه‌کشی‌‌های منحصر به PNP الزامات بیشتری را طلب می‌کنند، زیرا به آن دسته از داوطلبان ورودیه‌ی اکسپرس که نامزدی استانی (provincial nomination) دریافت کنند به‌طور خودکار 600 امتیاز CRS اضافی داده می‌شود. PNP ها راه‌های بدیلی را برای کسب اقامت دائم در اختیار داوطلبانی که نمره‌ی CRS‌ کمتری دارند می‌گذارند.

قرعه‌کشی‌‌های تازه تعداد کل ITA های صادرشده در سال 2020 را به عدد 92350 می‌رساند. امسال در حال بدل شدن به سالی رکوردشکن برای ورودیه‌ی اکسپرس است، زیرا تعداد ITA های صادر شده تا به امروز بیشتر از همیشه بوده است. تعداد بالای ITA ها همسو با تعهد کانادا به خوش‌آمدگویی به چهارصد هزار مهاجر تازه در سال 2021 است که بیشتر آنها از طریق نظام وردیه‌ی اکسپرس وارد این کشور خواهند شد.

چه کسی دعوت می‌شوند؟

در ادامه نمونه‌هایی فرضی و خیالی خواهید دید برای افرادی که احتمالا در مرحله‌ی حاضر از ارسال دعوت‌ها دعوت شده‌اند.

تانیا 34 سال سن دارد. دارای مدرک لیسانس است و به‌مدت شش سال به‌عنوان حسابدار کار می‌کرده است. او در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمره‌ی 7.5 را در گوش‌دادن و نمره‌ی 6.5 را در سایر توانایی‌ها کسب کرده است. تانیا تجربه‌ی کانادا را ندارد. او اخیرا وارد خیل داوطلبان ورودیه‌ی اکسپرس شده و نمره‌ی CRS 333 را به دست آورده است. ماه پیش او از استان سسکچوآن (Saskatchewan) یک نامزدی استانی دریافت کرده است که موجب افزایش نمره‌ی CRS او به 933 شده و به او این اجازه را داده است که دریافت یک ITA در قرعه‌کشی امروز ورودیه‌ی اکسپرس را برای خود تضمین کند.

سالومه 28 سال سن دارد و یک تحلیل‌گر سرمایه‌گذاری است. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در کشور خود دریافت کرده و سپس سه سال را صرف کار در آنجا کرده است و در ادامه دو سال را در کانادا مشغول به فعالیت بوده است. سالومه نمره‌ی CLB هفت را برای خواندن و نگارش انگلیسی و CLB 8 را برای صحبت کردن و گوش دادن انگلیسی کسب کرده است. سالومه با نمره‌ی CRS‌ 478 احتمالا در قرعه‌کشی امروز برگزیده خواهد شد.



مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter