مرز کانادا برای دانشجویان باز شد

مرز کانادا برای دانشجویان باز شد

12 مهر , 1399

جمعه دوم اکتبر 2020 دولت مردان کانادا تصمیماتی جدیدی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی، خانواده ها و افرادی که به دلایل خاص به کانادا می آیند، اتخاذ کرده اند. این خبر در کنفرانسی در اتاوا که حول محور سلامت عمومی جامعه بود، اعلام گردید. وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندچینو اعلام کرد، خانواده ی افرادی که سیتیزن کانادا هستند و یا اقامت دائم کانادا را دارند، می توانند از 8 اکتبر به کانادا سفر کنند.

تصمیم اجازه ی ورود دانشجویان بین المللی به کانادا از 20 اکتبر اجرایی می شود و دانشجویانی که در موسسات DLI_ Designated Learning Institution تحصیل می کنند، در صورتی که دانشگاه مورد نظرشان تمهیدات لازم را در نظر گرفته باشد، می توانند به کانادا سفر کنند. موسسات DLI، موسسات آموزشی هستند که از طرف دولت فدرال این اجازه را دارند که پذیرای دانشجویان بین المللی باشند. افراد خارجی، به دلایل compassionate می توانند به کانادا بیایند؛ به طور مثال: شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از این دلایل است و قرنطینه ی 14 روزه در خانه برای تمامی افرادی که به کانادا سفر می کنند، اجباری است. اعضای خانواده، که می توانند به کانادا بیایند، عبارتند از: فرزندان بالای 18 سال، فرزندان زیر 18 سال، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ.

زمانی که محدودیت سفر به کانادا اجرایی شد، فقط دانشجویانی می توانستند به کانادا بیایند که ویزای آنها قبل از 18 مارچ صادر شده بود، همچنین دانشجویانی که از آمریکا می آمدند از این محدودیت مستثنی بوده اند، هرچند تا 20 اکتبر دانشجویانی اجازه دارند به کانادا بیایند که ورکشاپ یا آزمایشگاه دارند.

اولین محدودیت اعلام شده در کانادا از 18 مارچ تا 30 جون بوده است و بعد از آن محدودیت ها به صورت ماهانه تمدید گردید و در حال حاضر مرز میان کانادا و آمریکا تا 21 اکتبر و با سایر کشورها تا 31 اکتبر بسته است، هرچند در ماههای اولیه کانادا به خوبی توانست شیوع کرونا را کنترل کند، اما در هفته های اخیر تعداد افراد مبتلا به کووید-19 زیاد شده است، استان کبک، که دومین استان بزرگ کانادا است، در روز جمعه 2 اکتبر از 1000 مبتلای جدید خبر داد که این تعداد از می بیشترین تعداد مبتلا در یک روز بوده است، برای بزرگترین استان کانادا -انتاریو- نیز شرایط چندان مساعد نیست و 700 مبتلای جدید در یک روز اعلام شده است که از ماه آپریل تا به امروز بی سابقه بوده است.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter