تصمیمات کانادا برای حمایت از دانشجویان بین المللی

تصمیمات کانادا برای حمایت از دانشجویان بین المللی

25 شهريور , 1399

اداره مهاجرت کانادا تصمیمات مقطعی برای دانشجویان بین المللی و فارغ التحصیلان بین المللی گرفته است. محدودیت های تعریف شده برای کنترل بیماری کرونا، بیشتر از هرچیز بر دانشجویان بین المللی و ورود آنها به کانادا تاثیر گذاشته است. طبق اعلام دولت کانادا فقط گروهی مشخص شده از دانشجویان بین المللی می توانند برای ترم پاییز به کانادا بیایند.

  • دانشجویان بین المللی که اجازه ی تحصیل معتبر دارند
  • دانشجویانی که تحصیل آنها و ویزایشان قبل از 18 مارچ 2020 صادر شده است
  • دانشجویان بین المللی که از آمریکا می آیند

کشور کانادا از تاثیر دانشجویان بین المللی بر شرایط جامعه و اقتصاد کشور آگاه است از این رو برای کمک به دانشجویان بین المللی و فراهم کردن مسیری که بتوانند در کانادا تحصیل کنند تغییراتی ایجاد کرده است و این تغییر بزرگ، اخذ ویزای تحصیلی کانادا در دو مرحله است، در این شرایط فرد می تواند خارج از کانادا و به صورت آنلاین تحصیل کند و این مدت زمان برای اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی وی محاسبه می شود. در این بخش شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا و آخرین تصمیمات اخذ شده را بررسی می کنیم.

استادی پرمیت (اجازه ی تحصیل) در کانادا

شرایط کرونا باعث شده است که دانشجویان نتوانند مدارکی که برای اخذ ویزا لازم دارند را آماده کنند. برای بهبود این شرایط، اداره ی مهاجرت کانادا ویزای دو مرحله ای را در نظر گرفته است تا دانشجویان بین المللی بدون تاییده ای نهایی ویزا، بتوانند ترم پاییز خود را در خارج از کانادا آغاز کنند. داوطلبینی که نتوانستند بیومتریک یا تست پزشکی خود را انجام دهند، می توانند واجد شرایط شروع تحصیل در کانادا باشند. افرادی که در مرحله ی اول تایید می شوند، اکثر معیارهای لازم برای اخذ ویزا را داشته اند. اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است، مدارکی که برای اخذ ویزا ارسال شده اند، در اسرع وقت بررسی می شوند. دانشجویانی که هر دو مرحله را کامل کنند، می توانند به کانادا سفر کنند.

برنامه ی اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) در کانادا

بعد از اتمام تحصیل در دانشگاه و موسسه ای که شماره ی DLI دارد، دانشجویان می توانند تا سه سال در کانادا کار کنند. مدت زمان PGWP به این نکته بستگی دارد که چه مدت در موسسه ای DLI تحصیل کرده اید. قبل از شرایط همه گیری کرونا آن دسته از افرادی که از راه دور در دانشگاه های کانادا تحصیل می کردند، نمی توانستند بعد از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنند، اما با تصمیمات جدید این امکان برای دانشجویان فراهم شده است، در حال حاضر دانشجویان می توانند تا 3 آپریل 2021 به صورت آنلاین تحصیل کنند و بعد از فارغ التحصیلی اجازه ی کار خواهند داشت، یکی دیگر از شروط این است که 50% از مدت زمان تحصیلشان به صورت حضوری در کانادا باشد.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter