اعتراف ترامپ به کوچک ‌نمایی کرونا: نمی‌خواستم مردم بترسند/ جو بایدن: این خیانت و دروغ‌گویی است

اعتراف ترامپ به کوچک ‌نمایی کرونا: نمی‌خواستم مردم بترسند/ جو بایدن: این خیانت و دروغ‌گویی است

22 شهريور , 1399

ترامپ اعتراف کرده که از میزان خطرناک بودن ویروس کرونا و قدرت آن در شیوع، اطلاع داشته اما این اطلاعات را به مردم آمریکا منتقل نکرد زیرا به گفته وی، او دوست نداشت باعث ترس و هراس مردم شود. به تازگی و در افشاگری جدید یک کتاب منتشر شده به نام 'خشم' آمده است که ترامپ با وجود آگاهی از میزان خطرناکی و امکان شیوع گسترده ویروس کرونا، در ابتدای ورود این ویروس به آمریکا، آن را دست کم گرفته و شروع به  کوچک ‌نمایی آن کرده است.

'خانم کایلی مکینانی' مسئول امور اطلاع ‌رسانی و رسانه‌ای در کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت که تنها دلیل ترامپ برای کاستن از خطر ویروس کرونا، اطمینان‌ بخشی به آمریکایی‌ها بود. وی افزود: 'نشان دادن اطمینان مهم است. نمایش آرامش مهم است. رئیس‌ جمهور درباره کووید 19 به هیچ وجه به آمریکایی‌ها دروغ نگفت.

 سی‌ان‌ان به تازگی فایل‌هایی را کشف کرد که از مراحل تهیه کتاب جدیدی به نام 'خشم' به دست آمده است. این کتاب توسط خبرنگار آمریکایی به نام 'باب وودوارد' منتشر شده است. در این فایل‌ها آمده است ترامپ اعتراف کرده بود که از میزان خطرناک بودن ویروس کرونا آگاهی داشته، اما از اهمیت این موضوع کاسته است زیرا نمی‌خواست حالتی از ترس در میان مردم آمریکا شکل بگیرد.

تلاش‌های دولت ترامپ برای مقابله با کرونا به شدت در امریکا مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان عملکرد او را ضعیف و بسیار با تاخیر و دیر توصیف می کنند.

کتاب خشم شامل مصاحبه ترامپ با باب وودوارد (خبرنگار) است. در این مصاحبه، ترامپ می‌گوید به سرعت واقعیت‌های وحشتناکی درباره کرونا مشخص شد از جمله اینکه کرونا چه کسانی را مورد هدف قرار می‌دهد. فقط افراد سن بالا نیستند و جوانان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ بسیاری از جوانان. این ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود. این موضوع سخت ‌تر از راه انتقال آن از طریق لمس کردن است. مجبور نیستم چیزها را لمس کنم اما درباره هوا، تو تنفس می‌کنی و این راهی است که وارد می‌شود.

حملات جو بایدن

 در مقابل، جو بایدن ترامپ را به خیانت در برابر ملت امریکا متهم کرد و گفت ترامپ با وجود اینکه از خطرناکی ویروس کرونا اطلاع داشت اما دروغ گفت.

وی افزود: این موضوع در چارچوب تقصیر در انجام وظایف است.

 بایدن در سخنرانی در میشیگان امریکا درباره ترامپ گفت: او می دانست اما به عمد از اهمیت ویروس کرونا کاست. بدتر اینکه او به ملت امریکا دروغ گفت.

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter