کدام استان کانادا برای مهاجرت بهتر است؟

کدام استان کانادا برای مهاجرت بهتر است؟

20 شهريور , 1399

بررسی ها نشان می دهد هر استان کانادا، که برنامه ی Province Nominee Program-PNP دارد، شرایط و معیارهای مشخص و اختصاصی مربوط به خود را دارد، تا نیازهای بازار کارش را تامین کند. یک سوتفاهم درباره ی مهاجرت به کانادا این است، که مهاجرت به بعضی از استان ها آسان تر است. مهاجرت به هر استانی می تواند آسان باشد، اگر تمام ویژگی ها را داشته باشید. این موضوعی واضح است، اگر پیشنهاد کار داشته باشید، آدمی خوش شانس هستید، زیرا این شانس را اکثر افرادی که هنوز به کانادا نیامده اند، ندارند. پیدا کردن برنامه ی PNP ای که برای شما مناسب است، مانند پیدا کردن کلیدی مناسب برای قفل است. برنامه ای مناسب است که با شرایط شما هم خوانی داشته باشد و نیاز بازار کارش با تجارب کاری شما یکی باشد. به غیر از استان نانووت و کبک، تمامی استان های کانادا، برنامه ی PNP اختصاصی خود را دارند. این برنامه ی مهاجرتی، برنامه ای اختصاصی برای هر استان است و برای گروهی خاص طراحی شده است، گروه کارآفرینان، گروهی که مهارت خاصی دارند، گروهی که تجربه ی کار ندارند یا دانشجویان بین المللی.

به جز برنامه ی فدرال و استان کبک، 80 برنامه ی مختلف مهاجرتی در گروه PNP وجود دارد. یکی از مسیرهای ورود به برنامه ی استانی، برنامه ی اکسپرس اینتری است، که با اخذ دعوت نامه ی استانی 600 امتیاز Comprehensive Ranking System کسب خواهید کرد با کسب این امتیاز مطمئن خواهید شد که دعوت نامه ی اخذ اقامت دائم کانادا را از دولت کسب خواهید کرد.

برنامه های مختلفی با توجه به ویژگی های شخصی هر فردی وجود دارد.

نداشتن پیشنهاد کار

برنامه ی استانی انتاریو یکی از محبوب ترین برنامه ها برای افرادی است، که پیشنهاد کاری ندارند. این برنامه سه شاخصه در برنامه ی اکسپرس اینتری دارد و یکی از برنامه های فعال در سال 2020 است که پذیرای مهاجرین است. هرچند برای این برنامه به پیشنهاد کاری احتیاج ندارید، اما لازم است که در برنامه ی اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشید و داشتن سابقه ی کار الزامی است. برنامه ی استانی ساسکاچوآن، یکی دیگر از برنامه ها برای افرادی است که در کانادا حضور ندارند. این استان دو برنامه ی مهاجرتی دارد که داشتن پیشنهاد کاری برای واجد شرایط بودن الزامی نیست. یکی از این برنامه ها، برنامه ای است که برای شرکت در آن باید در برنامه ی اکسپرس اینتری پروفایل داشته باشید. برنامه ی دوم Occupation-in Demand است، این برنامه برای افرادی است که مهارت کاری مورد نیاز بازار کار ساسکاچوآن را دارند، برای واجد شرایط بودن، لازم است داوطلب سابقه ی حداقل یکسال کار در یکی از مشاغل اعلام شده را داشته باشد. آخرین برنامه، برنامه ی استان نوا اسکوشیا است، که یکی از بزرگترین برنامه های مهاجرتی کانادا است. در این برنامه چهار مسیر مهاجرتی وجود دارد که داوطلبین را از برنامه ی اکسپرس اینتری انتخاب می کند. این برنامه داوطلبین را براساس تجربه ی کار انتخاب می کند. 

به زبان فرانسوی صحبت می کنید

خارج از استان فرانسوی زبان کبک، استان های دیگری هم هستند که پذیرای افراد دو زبانه یا فرانسوی زبان هستند. شاخه ای از برنامه ی اکسپرس اینتری این امکان را می دهد که استان ها بتوانند افراد فرانسه زبان که در انگلیسی هم مهارت دارند را انتخاب کنند. این برنامه در ماه های گذشته فعال بوده است و 700 نفر از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را گرفته اند.

شما در حوزه تکنولوژی فعالیت دارید

دو برنامه ی معروف برای افراد در حوزه ی تکنولوژی، برنامه هایی هستند که توسط استان انتاریو و بریتیش کلمبیا اجرا می شوند. استان انتاریو به صورت دوره ای در کنار برنامه ی human resource این برنامه را اجرا می کند و افراد را از میان شش حوزه ی تکنولوژی از جمله طراحی وب و مهندس کامپیوتر انتخاب می کند، لزومی به داشتن پیشنهاد کار در این برنامه نمی باشد. استان بریتیش کلمبیا نیز برگزار کننده ی برنامه ی tech-pilot است، که افراد از 29 حوزه ی کاری را انتخاب می کند، داشتن پیشنهاد کاری در این برنامه اجباری است.

در یکی از استان ها تجربه کار و زندگی دارید

بسیاری از استان ها برای افرادی که در استا سابقه ی کار یا تحصیل دارند، امتیاز ویژه ای در نظر می گیرند، به طور مثال در استان منیتوبا، افرادی که در این استان کار و تحصیل کرده اند، شانس بالاتری برای اخذ پذیرش از برنامه ی PNP دارند. برنامه ی PNP یکی از بهترین برنامه ها برای اخذ اقامت دائم کاناداست، در حالی که محدودیت های سفر وجود دارد، اکثر برنامه های PNP اجرا می شوند و برای مهاجرین دعوت نامه صادر می گردد.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter