5 نکته برای شروع کالج/دانشگاه

5 نکته برای شروع کالج/دانشگاه

16 شهريور , 1399

شروع تحصیل در دانشگاه یا کالج دلهره آور است و اگر از خانواده دور باشید، قطعا شرایط دشوار تر خواهد شد. شروع تحصیل در دانشگاه یا کالج قدمی جدید در زندگی شماست و دانستن نکاتی می تواند برای شما بسیار مفید باشد، زمانی که لیست کارهایی که انجام می دهید، زیاد شده است، زمانی را به برنامه ریزی اختصاص دهید تا بتوانید کارهایتان را اولویت بندی کنید، به این ترتیب موفق تر می شوید و نگرانی کمتری خواهید داشت.

بودجه هفتگی مشخص کنید

قبل از آنکه سفر هیجان انگیز خود را شروع کنید، لازم است برای هزینه های خود برنامه ریزی کنید. مطمئن شوید، هزینه ی مخارجی که ناخواسته هستند را هم در نظر می گیرید. به طور مثال بیرون رفتن با دوستان و دورهی ها.

کمپس و محیط اطراف دانشگاه را بشناسید

اگر دانشگاه شما برای امسال کلاس حضوری برگزار می کند، با محیط دانشگاه آشنا شوید، بعضی از دانشگاه ها و کالج ها به اندازه ای هستند، که نقشه اختصاصی دارند، بنابراین قبل از شروع کلاس ها ساختمانی که در آن کلاس هایتان برگزار می شود را پیدا کنید و مسیرهای منتهی به آن را بشناسید. اگر برای آمادن به دانشگاه از وسایل نقیله عمومی استفاده می کنید، بهترین ایستگاه برای پیاده شدن را انتخاب کنید، هر دانشگاه به طور معمول چند ایستگاه مشخص دارد و باتوجه به ساختمانی که در آن کلاس هایتان برگزار می شود، نزدیک ترین ایستگاه را انتخاب کنید.

با واحدهای ترمتان آشنا شوید

واحدهای هر سال تحصیلی در سایت دانشگاه آمده اند، دفترچه مربوطه را دانلود کنید و قبل از شروع کلاس هایتان با محتوای آموزشی آشنا شوید. در اینصورت می توانید منابع آموزشی برای استفاده در کلاس و تمرین در منزل را آماده کنید. بعضی از دروس تئوری هستند و برخی دیگر فقط آموزش عملی دارند و گروه سوم دروسی هستند که تدریس به صورت تئوری و عملی است، با مطالعه سیلابس کلاس می توانید در هفته های اول خود را آماده کنید.

حساب کاربری cloud داشته باشید

اگر در حال حاضری حساب کاربری ندارید، داشتن حساب کاربری در cloud به شما کمک می کند تا تکالیف خود را ذخیره کنید، نگاه داشتن تکالیف و مقاله هایتان در یکجا، کمی نگران کننده است و ممکن است پاک شوند، بنابراین بدین صورت نگرانی برای دوباره انجام دادن تکالیفتان ندارید. همیشه مطمئن شوید که از اطلاعات خود بیش از یک نسخه دارید، حتی اگر نمی توانید در cloud حساب کاربری داشته باشید، با استفاده از یک یو اس بی اطلاعات خود را در چندین جا سیو کنید.

مشارکت کنید

چه دوره ی آنلاین شرکت کنید، چه حضوری بسیار مهم است که در برنامه های دانشگاه مشارکت کنید. حضور در فعالیت های مختلف باعث می شود که هرچه سریع تر به محیط جدید زندگی خود عادت کنید و خود را با شرایط وفق دهید. بسیاری از موسسات آموزشی در دوران قرنطینه فعالیت های مجازی دارند و فرصتی عالی است تا هم دانشگاهی های خودر را بشناسید، شاید خیابان ها امن نباشند، اما محیطی است که بتوانید در آن با دیگران آشنا شوید. حتی اگر شروع کلاس ها به صورت آنلاین باشد، درنهایت شما کلاس های حضوری خواهید داشت، زمان را هدر ندهید و با هم دانشگاهی های خود وقت بگذرانید.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter