امکان باز شدن مرزها برای دانشجویان بین المللی

امکان باز شدن مرزها برای دانشجویان بین المللی

12 مهر , 1399

خبرهای جدید حاکی از آن است که دولت فدرال کانادا تصمیم دارد، پذیرای تعداد بیشتر دانشجویان بین المللی برای پاییز 2020 باشد. کانادا به دنبال راهی است که شرایط مسافرت دانشجویان یبن المللی برای پاییز 2020 را آسان کند.

از 18 مارچ دانشجویان بین المللی اجازه ورود به کانادا را نداشته اند، مگر آنکه اجازه تحصیلشان قبل از این تاریخ صادر شده باشد. در چند روز گذشته اعلام شده است که دانشجویان آمریکایی با داشتن معیارهای مشخصی می توانند به کانادا بیایند.

در نامه ای که اقایان مندچینو و هجدو امضا کرده و خواستار باز شدن مرزها برای دانشجویان بین المللی شده اند. در این نامه دو وزیر کانادا از استان ها و موسسات DLI خواسته اند که شرایط را برای ورود دانشجویان بررسی کنند.

موسسات DLI، موسسات آموزشی، دانشگاه ها و کالج هایی هستند که میتوانند پذیرای دانشجویان بین المللی باشند.

براساس قانون اساسی کانادا، دانشجویان بین المللی در هر استان تابع قوانین آن استان هستند،سیستم اموزشی کانادا مانند سایر کشورها نیست و هر استان سیستم آموزشی و قوانین خود را دارد بنابراین زمانی که دولت فدرال بخواهد درباره ی دانشجویان تصمیمی بگیرد باید با استان ها مشورت کرده تا بتواند تصمیم گیری کند.

در این نامه آقایان مندچینو و هجدو اظهار کرده اند که از ارزش دانشجویان بین المللی در جامعه و اقتصاد کانادا آگاه هستند و باید برای کمک به دانشجویان بین المللی و کانادا تلاش کرد و لازم است تا دولت با موسسات DLI متعهد شود تا با تصمیماتی یکپارچه فضایی سالم و امن را برای دانشجویان و کانادایی ها مهیا کنند.

در نهایت دولت فدرال اعلام می کند که چه تصمیمی گرفته شده است و نقش استان ها و موسسات DLI برای اجرای آن چیست.

به طور مثال اجرای قانون 14 روز قرنطینه اجباری برای دانشجویان و لازم است که استان ها و موسسات DLI با سیستم بهداشت و مراکز ذی ربط تعامل داشته باشند.

اطلاعاتی که برای ورود دانشجویان در حال جمع آوری توسط وزرا است:

این دو وزیر از استان ها خواسته اند که درباره ی موارد زیر اطلاعاتی کاملی را ارئه دهند، تا بدانند کانادا می تواند پذیرای دانشجویان بین المللی و خانواده های آن ها باشد یا خیر.

  • لیست موسسات DLI و نحوه همکاری انها با سازمان های مراقبتی برای قرنطینه 14 روزه دانشجویان
  • اجرای پروتکل های لازم توسط DLI برای مدت زمان قرنطینه:
    • محیطی مناسب برای قرنطینه (با دسترسی به غذا، وسایل مورد نیاز)
    • ارتباط نداشتن دانشجویان با افراد آسیب پذیر
    • محل قرنطینه به صورتی باشد که امکان فاصله گذاری با افراد بیمار وجود داشته باشد.
    • اطلاعات سلامت فیزیکی و روانی دانشجویان بین المللی در دسترس باشد.
    • هر استان وظیفه این را دارد که از جامعه خود مراقبت کرده.
    • افرادی که علائم بیماری را دارند باید آزمایش دهند و طول دوره درمان خود را کامل کنند.
  • تعهد برای همکاری استان ها با سازمان بهداشت و بخش دانشجویان بین المللی کانادا

این نامه و موارد مورد بررسی نشان دهنده چیست؟

نمی توان این نامه را دستور قطعی برای لغو محدودیت سفر دانشجویان در نظر گرفت، اما نشان دهنده این است که دولت کانادا تصمیم به کاهش محدودیت ها در اینده ای نه چندان دور دارد، مدت زمان بسته بودن مرزها تا 31 جولای است و باید دید بعد از آن بسته بودن مرزها تمدید می شود یا خیر.

کانادا موفق شده است بیماری را کنترل کند و با در نظر گرفتن این موضوع که 640،000 دانشجوی بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل هستند و سهم 22 میلیون دلاری در اقتصاد کانادا دارند، باید منتظر بود که در قوانین جدید محدودیت سفر دانشجویان به کانادا لغو شود.

هرچند اگر این اتفاق در آینده نزدیک رخ ندهد، داشجویان بین المللی نباید نگران باشند، با ویزای دو مرحله ای می توانند تحصیل خود را به صورت آنلاین شروع کنند و با بهتر شدن شرایط به کانادا سفر کرده و تحصیلات خود را ادامه دهند و مدت زمان تحصیل به صورت آنلاین اختلالی در اخذ اجازه کار بعد از فارغ التحصیلیشان PGWP ایجاد نمی کند.

 


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter