مادران مبتلا به کرونا که نوزادان خود را شیر میدهند حتما از ماسک استفاده کنند.

مادران مبتلا به کرونا که نوزادان خود را شیر میدهند حتما از ماسک استفاده کنند.

7 مرداد , 1399

مادران شیردهی که به کرونا مبتلا هستند تا زمانی که نکات بهداشتی را رعایت کنند می توانند بدون انتقال بیماری، نوزاد خود را تغذیه کنند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد پوشیدن ماسک های چندلایه ی جراحی، شستن دست ها و استفاده از دستکش قبل از دست زدن به نوزاد از انتقال بیماری جلوگیری می کند. اطلاعات پزشکان درباره ی این بیماری روز به روز رشد می کند و با توجه به علمی که تا امروز نسبت به این ویروس داریم باید گفت که نوزادان نیز پس از تولد در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری هستند.

این تحقیقات در سه بیمارستان نیویورک انجام شد که یکی از شهرهای پرخطر در ایالات متحده است. از اواخر ماه مارچ تا اواسط می، پزشکان 120 نوزاد متولد شده از 116 مادر مبتلا به کووید 19 را مورد مطالعه قراردادند.

پس از پوشیدن ماسک جراحی و شست و شوی دست ها، مادران میتوانند در ساعات اولیه ی تولد، نوزاد خود را به آغوش بگیرند. تماس پوستی مادر و نوزاد باعث ایجاد یک ارتباط سریع بین آن ها، تغذیه ی نوزاد و فواید دیگری برای سلامتی می شود.

یک روز پس از تولد، نوزدان مورد آزمایش قرار گرفتند و تست هیچ یک از آن ها مثبت نبوده است، بین روز های پنجم تا هفتم تولد، مجدد 79 نوزاد مورد آزمایش قرار گرفتند، در این میان عده ای از آن ها به همراه والدینشان با اطلاعات کافی از دستورالعمل های بهداشتی و نحوه ی مراقبت به خانه منتقل شدند و در نهایت تست تمامی آن ها مجددا منفی بوده است. از این تعداد، 64 نوزاد در حال تغذیه ی مستقیم از مادر و یا با استفاده از شیشه ی شیر بوده اند.

دو هفته پس از تولد از 72 تستی که انجام شده است، 70 تست منفی بوده و نتیجه ی دو آزمایش هم نامعتبر اعلام شده است و در نهایت هیچ کدام از نوزادان علائم کرونا را نداشتند. 53 شیرخواره تا یک ماه پس از تولد همچنان تحت نظر پزشک بودند و هیچ علائمی از کرونا نداشتند.

آکادمی اطفال آمریکا نیز در 23 جولای اعلام کرد که راهنمایی های خود را در این زمینه به روز خواهد کرد. در اوایل ماه آپریل این گروه به فاصله ی میان نوزادانی که از مادرِ مبتلا به کرونا تغذیه می کنند توصیه کرد. این بیانات در زمان اوج گیری شیوع کرونا اعلام شده بود اما پس از آن تحقیقات بیشتری در خصوص کرونا میان نوزادان انجام شد. 

از آن زمان، این سازمان مطالعات و داده های 'ثبت ملی نظارت و اپیدمیولوژی ویروس کرونا' را مجدد بررسی کرده است. کارن پوپولو متخصص مغز و اعصاب از دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا می گوید: ' تا کنون شواهدی که گویای انتقال این بیماری از مادر به نوزاد خود باشد دیده نشده و در حال حاضر امکان انتقال ویروس در شرایطی که نوزاد پس از تولد به همراه مادر خود باشد و مادر از ماسک و دستکش استفاده کند، بسیار کم است. به هر دلیلی این بیماری در نوزادان مانند سایر بیماری ها مسری نیست و یا به آن اندازه تاثیر ندارد که این بسیارخوب است.'


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter