ویزا تحصیلی کانادا دو مرحله ای شد

ویزا تحصیلی کانادا دو مرحله ای شد

28 تير , 1399

دانشجویان بین المللی سهم بزرگی در فرهنگ و جامعه کانادایی دارند و سالیانه بیش از 21 میلیون دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند. از زمان شروع همه گیری کرونا وزیر مهاجرت کانادا آقای مندچینو قوانین موقت زیادی را برای کمک به دانشجویان بین المللی و موسسات آموزش عالی وضع کرده است.

از آنجا که به شورع شدن ترم پاییز 2020 نزدیک می شویم، وزیر مهاجرت تصمیمات جدیدی برای کمک به دانشجویانی که می خواهند دوره ی تحصیل خود را در موسسه ای به صورت انلاین شروع کنند اتخاذ کرده است و اگر موسسه مدنظر کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار می کند، دانشجویان می توانند کلاس های خود را به صورت آنلاین داشته باشند تا سلامت خود و دیگران به خطر نیافتد.

این تغییرات می تواند به دانشجویان بین المللی این اطمینان خاطر را بدهد که با کم شدن محدودیت های رفت و آمد و بهداشتی در کانادا و کشورشان، می توانند به کانادا بیایند و کلاس های خود را به صورت حضوری ادامه دهند و بدین ترتیب حتی با شروع کردن دوره ی تحصیل در خارج از کانادا، این اجازه به آنها داده می شود که بعد از فارغ التحصیلی می توانند در کانادا کار کنند و اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند.

این تغییرات باعث می شود که کانادا همچنان به عنوان یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی باقی ماند و اهمیت دانشجویان بین المللی را برای جامعه و اقتصاد کانادا نشان می دهد.

این تصمیات جدید عبارتند از:

  • بررسی ویزاهای تحصیلی در اولویت خواهد بود، افرادی که مدارکشان را به صورت آنلاین و کامل ارسال کرده اند می توانند مطمئن باشند در سریع ترین زمان مدارکشان بررسی خواهد شد.
  • اگر دانشجو حداقل 50% از طول دوره ی تحصیلش را در کانادا حضور داشته باشد، اجازه کار بعد از تحصیل تا سه سال در کانادا را خواهد داشت و مدت زمانی که دوره را به صورت انلاین گذرانده برای اخذ اجازه کار در نظر گرفته می شود.
  • برای اطمینان خاطر دانشجویانی که نمی توانند مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند و می خواهند برای شروع، تحصیل خود را به صورت آنلاین داشته باشند این امکان فراهم شده است که ویزای آنها در دو مرحله بررسی شود.

این تغییرات موقت این امکان را به دانشجویان می دهد که مدت زمانی که به صورت آنلاین و در خارج از مرزهای کانادا درس می خوانند را جز سوابق تحصیل و برای اخذ اجازه کار بعد از فراغ التحصیلی ارائه دهند و تنها لازم است که مدارک کافی و لازم را با نامه تاریخ شروع تحصیلات ارائه دهند. زمانی که مراکز مربوطه بازگشایی شون، دانشجو مدارک باقی مانده را ارسال می کند و بعد از دریافت اجازه تحصیل می تواند به کانادا سفر کند.

این شرایط برای دانشجویانی است که ترم پاییز 2020 را شروع خواهند کرد و مدارک خود را تا قبل از 15 سپتامبر 2020 سابمیت می کنند. این شرایط به دانشجویان این اطمینان را می دهد که با شروع ترم پاییز به صورت آنلاین و در حالی که مدارک خود را به صورت کامل ارسال نکرده اند، بازهم می تواند ویزا تحصیلی کانادا را بگیرند.

در حالی که همه گیری کرونا تمام دنیا را با چالش روبه رو گرده است، دولت کانادا برای حفظ سلامتی شهروندانش و کم کردن اثرات اقتصادی قرنطینه تمام تلاش خود را به کار گرفته است. با این تصمیمات جدید، انتظار می رود که دانشجویان بین المللی به به سلامت و سرزندگی کانادا و شهرهای در تمام نواحی این کشور پهناور کمک کنند.

البته دانشجویان بین المللی این نکته را نباید فراموش کنند که این اجازه تحصیل به صورت آنلاین، تضمینی صد در صد برای اخذ ویزا تحصیلی نیست و اگر فردی سوپیشینه داشته باشد امکان ریجکتی برای ورود به خاک کانادا وجود دارد.

همه گیری کرونا تاثیر زیادی بر دانشجویان بین المللی و موسسات کانادایی که میزبان آنها بوده اند، گذاشته است. از این رو برای حمایت از انها تصمیمات جدیدی گرفته ایم. ما ارزش جوانانی که برای تحصیل در موسسات برتر به کانادا می آیند را می دانیم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا تاثیر این چالش برروی نقشه ها و اهداف زندگی این جوانان را به حداقل برسانیم. بخشی از سخنان مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا (The Honourable Marco E. L. Mendicino, P.C., M.P., Minister of Immigration, Refugees and Citizenship)

چند نکته

  • در سال 2019، کانادا میزان 65،000 دانشجو بین المللی در مقطع تحصیلات تکمیلی بوده است.
  • بیش از 58،000 دانشجوی بین المللی سابق در حال حاضر اقامت دائم کانادا را دارند.
  • مراحل تاییدیه موقت واجد شرایط بودن/پذیرش
    • افرادی که  می خواهند مراحل approval-in-principal را پشت سر بگذارند-که باید نامه ی پذیرش، تمکن مالی و سایر مدارک برای اخذ ویزا تحصیلی را ارائه دهند-اولین مرحله را پشت سر خواهند گذاشت.
    • بعد صادر شدن approval-in-principal دانشجویان بین المللی می توانند به صورت آنلاین تحصیلات خود را شروع کنند و اجازه کار بعد از فارغ التحصیل را خواهند داشت، بعد از کم شدن محدودیت ها باید برای اخذ ویزا تحصیلی درخواست دهند.
    • زمانی فرد تاییدیه نهایی را دریافت می کند که شرایط eligibility  و admissibility را داشته باشد، ازجمله ارسال بیومتریک و مدارک لازم دیگر از جمله مدارک پزشکی و سوپیشنه.
    • تنها زمانی که فرد تاییدیه نهایی را دریافت کند، می تواند به کانادا بیاید.



مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter