تصمیمات دولت کانادا در هفته ایی که گذشت

تصمیمات دولت کانادا در هفته ایی که گذشت

5 تير , 1399

تورنتو بعد از کرونا هم برای مهاجرین اولین انتخاب است.

پیشرفت و توسعه تورنتو که در سال 2019 به دلیل حضور مهاجرین به بالاترین حد خود رسیده بود، بعد از کرونا متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه خواهد داشت.

چرا مهاجرین تورنتو را برای زندگی انتخاب می کنند؟

مهاجرین معیارهای مشخصی را برای انتخاب شهری که می خواهند زندگی خود را در آن شروع کنند در نظر می گیرند ازجمله: شرایط شغلی، جامعه، کمک های دولت و زیر ساخت ها (حمل و نقل، تحصیل و خانه).

کار

تورنتو شهری صنعتی است و فرصت های بیشماری را برای مهاجرین فراهم می کند. 

در سال 2019 تورنتو به عنوان برترین شهر در حوزه brain gain نام گرفت، به این معنی که تعداد شغل های ایجاد شده در حوزه ی تکنولوژی از فارغ التحصیلان آن بیشتر بوده است.

جامعه

سالانه حدود 100,000 مهاجر به تورنتو می ایند و از این رو تورنتو یکی از بزرگترین شهرهای چند فرهنگی در دنیا است.

تورنتو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای کانادا است و نیمی از جمعیت ان در کانادا متولد نشده اند و یک سوم از مهاجرین کانادا در سال 2019، به تورنتو آمده اند.

کمک های دولتی

200 مرکز در تورنتو وجود دارد که به مهاجرین برای یافتن خانه، یادگیری زبان و ... کمک میکنند.

زیرساخت ها (حمل و نقل، خانه و تحصیل)

با در نظر گرفتن همه ی امکانات و شرایط، هزینه ی بالای زندگی برای مهاجرین جز عوامل باز دارنده برای مهاجرت به این شهر نیست.

حمل  و نقل عمومی در کانادا شامل اتوبوس، متر، تاکسی و رجینال ترین می شود، دو فرودگاه در این شهر وجود دارد.

در این شهر شش دانشگاه و چهار کالج برای تحصیل است و دانشگاه تورنتو رتبه ی 25 در رتبه بندی QS برای سال 2021 را کسب کرده است.

شیوع کرونا باعث محبوبیت بیشتر کانادا برای مهاجرت به این کشور

تاثیر اقتصادی شیوع کرونا، اثری برروی تصمیم مهاجرین برای مهاجرت به کانادا نذاشته است.

در بیشتر موارد، افراد باور دارند که شرایط اقتصادی در کانادا حتی در زمان همه گیری کرونا، بهتر از کشور خودشان است.

در نظر سنجی WES که در آن 4,615 نفر شرکت کرده اند، 38 درصد از انها اذعان داشته اند، که باتوجه به شرایط موجود، برای مهاجرت به کانادا مشتاق تر شدند، 57 درصد اعلام کرده اند که شیوع کرونا تاثیری در میزان علاقه شان برای مهاجرت نزاشته است و فقط 5 درصد از آنها بعد از شیوع کرونا تمایل کمتری به مهاجرت دارند.

این نظر سنجی از 15 تا 21 آپریل بوده است و به این منظور انجام شده است که بدانند تاثیر کرونا بر مهاجرین بالقوه چیست.

تمام افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، در آن زمان در کانادا نبودند.

پرونده مهاجرت به کانادا بعد از ویروس کرونا

در آینده ایی نه چندان دور، اقتصاد کانادا همانند گذشته می شود و نرخ بیکاری در این کشور پایین می آید و مهاجرین فاکتوری مهم برای حمایت از اقتصاد کانادا می شوند.

در فوریه و مارچ امسال، اقای مندچینو وزیر مهاجرت کانادا طی سخنرانی هایی اعلام کرد که برنامه ی مهاجر پذیری کانادا به حالت تعلیق در نمی آید و این کشور پذیرای مهاجرین است.

ولی آیا می توان از تاثیرات همه گیری کرونا و تاثیر ویرانگری که گذاشته است، چشم پوشی کرد؟

کشور کانادا سلامت افراد جامعه را در اولویت و بالاتر از هرچیزی قرار داده است و به طبع این تصمیم، اقتصاد کانادا دچار مشکل شده است.

'کانادا کشوری با مدیریت درست و ثروتمند است و در نهایت اقتصاد این کشور به حالت قبل خود بازخواهد گشت ولی شما نمی توانید جان و زندگی شهروندانتان را برگردانید، به همین دلیل سلامت جامعه اولویت کشور کانادا است و زمانی که این شرایط را پشت سربگذاریم، تمرکز جامعه بر احیای اقتصاد و سرپا نگه داشتن آن خواهد بود.'

کوید-19 تاثیری بر جمعیت کانادا ندارد

علیرغم تاثیر اقتصادی کرونا، کانادا کشوری است که جمعیت آن در حال پیر شدن است و نرخ زاد و ولد در آن پایین است.

کانادا یکی از پیرترین جمعیت ها در دنیا را دارد و نرخ تولد در این کشور به حدی پایین است که نمی توان جمعیت را در همین تعداد نگاه داشت.

تلاش های زیادی در غرب کانادا، بخصوص کبک برای تشویق به فرزندآوری انجام شده است ولی کارگر نبوده است، زیرا افراد ترجیح می دهند که تعداد زیادی فرزند نداشته باشند.

بسیاری از کانادایی ها در سال جاری بازنشسته می شوند و 9 میلیون baby boomer* تا سال 2030 بازنشسته خواهند شد.

بنابراین نیروی کار کافی برای تولید نخواهد بود و بنابراین برنامه های مهاجرتی کانادا در دوزان شیوع کانادا، همچنان ادامه دارند.

baby boomer: به نسلی می گویند که در سال های 1946 تا 1964 به دنیا آمده اند و نیروی اصلی در پیشرفت تکنولوژی بوده اند که در حال حاضر به بازنشستگی نزدیک می شوند.

دانشجویان بین المللی در کانادا در سال 2020 از چه کشورهایی می آیند؟

از ژانویه تا آپریل 2020، کانادا پذیرای 67,000 دانشجو از 156 کشور دنیا بوده است.

جمعیت دانشجویان بین المللی در کانادا در سال های اخیر رو به رشد است.

در سال 2019، 640,000 دانشجوی بین المللی در کانادا مشغول به تحصیل بوده اند، که نسبت به دهه گذشته سه برابر شده اند.

دانشجویان به دلایلی از جمله:

 کیفیت بالای تحصیل، شهریه ی مقرون به صرفه، ثبات در اقتصاد، امنیت، اجازه کار و مسیری برای اقامت دائم، کانادا را انتخاب می کنند.

15 کشور که بیشترین تعداد دانشجو در کانادا را دارند.

هند همچنان بیشترین تعداد دانشجو در کانادا را دارد و تا آپریل جایگاه بقیه کشورها همانند سال 2019 بوده است.

تا به اینجا اسامی کشورها به این صورت است:

  1. هند
  2. چین
  3. کره جنوبی
  4. ویتنام
  5. برزیل
  6. ایران
  7. فرانسه 
  8. نیجریه
  9. کلمبیا
  10. ژاپن
  11. مکزیک
  12. فیلیپین
  13. بنگلداش
  14. موراکو
  15. آمریکا

تاثر همه گیری کرونا

تعداد دانشجویان بین المللی در چهارماه اول سال در مقایسه با همین دوره در سالر قبل کاهش داشته است. در چهار ماه اول سال 2019، 95,000 دانشجوی بین المللی به کانادا آمده اند.بدون شک تنها دلیل این کاهش 30 درصدی، بحران جهانی کرونا است.

دعوت مندچینو: به جای آمریکا به کانادا بیایید

با توجه به اینکه طبق فرمان دونالد ترامپ تا پایان سال 2020، گرین کارت و ویزای کاری کشور آمریکا صادر نخواهد شد به این معنی که 525,000 مهاجر نمی توانند به این کشور بیایند.اقای مندسینی وزیر مهاجرت کانادا، به مهاجرین پیشنهاد می دهد که به کانادا بیایند...

با توجه به شیوع کرونا و مشکلات به وجود آمده، انتقاداتی زیادی به تصمیمات آقای مندچینو وارد است ولی ایشان همچنان به این موضوع باور دارند که تا سال 2022، کانادا باید پذیرای یک میلیون مهاجر جدید باشد.

در این خبر آمده است که: افراد با استعداد و توامند حتی با وجود پاندمی کرونا، مرزهای کانادا برای شما باز است.

آقای مندچینو و دولت کانادا باور دارند که مهاجرین بهترین پشتیبان ها برای این هستند که اقتصاد کانادا دوباره شکوفا شود و این بحران را پشت سر بگذارد.

ترودو:کانادا عجله ایی برای بازکردن مرزها ندارد

جاستین ترودو در سخنرانی روزانه خود، اعلام کرد: با تمام فشارها کانادا عجله ایی برای بازکردن مرزها ندارد و همانطور که بسته بودن مرزهای خود با آمریکا را تمدید کرده است، در صورت نیاز تمدید دوباره ی بسته بودن مرزهای این کشور انجام می شود.

وی در ادامه اعلام کرد که تمرکز کانادا در بخش کشاورزی و تولیدات پروتیئنی خواهد بود زیرا در این برهه زمانی تمام دنیا به استفاده هرچه بیشتر از سبزیجات رو آورده اند و با تکنولوژی های کانادا و توسعه در این بخش هزاران شغل ایجاد خواهد شد. برای توسعه این بخش دولت کانادا چند میلیون دلار اختصاص داده است تا کشاورزی کانادا جز رتبه های برتر در دنیا قرار بگیرد.

اکسپرس اینتری 24 جون

در برنامه اکسپرس اینتری که در 24 جون انجام شد، 392 نفر ITA دریافت کردند و بدین ترتیب می توانند اقامت دائم کانادا را داشته باشند، تا به امروز در سال 2020، 46,392 نفر توانسته اند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

حداقل امتیاز CRS این افراد 696 بوده است و باتوجه به اینکه تمامی افراد 600 امتیاز برنامه ی استانی PNP را داشته اند، CRS اولیه آن ها 96 بوده است.

کمترین امتیاز CRS و فاصله زمانی میان هر برنامه در سال 2020

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter