تصمیمات دولت کانادا برای مهاجرین در هفته گذشته

تصمیمات دولت کانادا برای مهاجرین در هفته گذشته

8 خرداد , 1399

وزیر مهاجرت کانادا و آمادگی پذیرش مهاجرین در دوران پسا کرونا

شاید برای خیلی از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا رو دارند، این سوال پیش بیاد که باتوجه به بحران کرونا و شرایط اقتصادی که در دنیا حاکم است، آیا کانادا همچنان پذیرای مهاجرین است یا خیر؟

در مصاحبه ایی که وزیر مهاجرت کانادا مندسینو داشته است، می گوید' کوید 19 به ما نشان داد که همچنان باید پذیرای مهاجرین باشیم، مهاجرین نقش بزرگی در اقتصاد و حوزه ی بهداشت بازی می کنند و ما همچنان باید با توجه به شرایط و در نظر گرفتن آن پذیرای مهاجرین باشیم و مهاجرین گنجینه های باارزشی هستند، هرچند این سیاست کانادا و ادامه دادن پذیرش مهاجرین مورد انتقاد قرار گرفته است ولی Mendicino اعلام کرد تغییری در برنامه ی پذیرش مهاجرین نخواهند داشت و طبق اهداف تعیین شده 341 هزار نفر در سال 2020 اقامت دائم کانادا را می گیرند.

وزیر مهاجرت کانادا به تغییرات جدید در اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی نیز اشاره کرد و اعلام کرد دولت کانادا برای حس امنیت و ایجاد فضای کار تلاش می کند، در این برنامه ی جدید دانشجویانی که نصف دوره ی تحصیلشان را به صورت آنلاین بخوانند، اجازه ی کار می گیرند و لازم نیست تمام دوره ی تحصیل در کانادا باشند. 

برنامه اکسپرس اینتری

دعوت از 385 نفر از افرادی که در برنامه های استانی کانادا بوده اند، در آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری که در 27 می 2020 انجام شده است، کمترین امتیاز برابر با 757 بوده است و با توجه به اینکه نامزدهای استانی 600 امتیاز داشته اند، بدون در نظر گرفتن این امتیاز، هر فرد می بایست 157 امتیاز داشته باشد.

پذیرش مهاجرین با برنامه ی استانی

دعوت از پرستاران در برنامه استانی نوا اسکوشیا

در قرعه کشی برنامه ی استانی Nova Scotia که در 22 می 2020 انجام شده است، از پرستاران دعوت به عمل آمده ، این استان تعداد افرادی را که برای مرحله ی بعد دعوت کرده  را اعلام نکرده است.

دعوت 133 نفر در برنامه ی استانی بریتیش کلمبیا

در قرعه کشی 26 می 2020، استان بریتیش کلمبیا از 133 نفر برای برنامه ی استانی دعوت به عمل آورده است،این افراد از گروه فارغ التحصیلان و Skill Immigration بوده اند و امتیاز آستانه برای هر دو گروه 80 بوده است. این افراد اگر بتوانند تاییدیه نهایی را بگیرند، تا 600 امتیاز برای برنامه اکسپرس اینتری کسب خواهند کرد. 

برای صدور اجازه ی تحصیل و کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا مدارک کامل لازم نیست

شاید بتوان گفت واکنش دولت کانادا و اداره ی مهاجرت آن در زمان شیوع کرونا یکی از بهترین واکنش ها بوده است و تمام سعی خود را تا به امروز به کار برده اند تا از دانشجویان بین المللی حمایت کنند.... در اطلاعیه ای جدید اعلام شده است که اگر دانشجویان برای اخذ اجازه ی تحصیل نتوانند مدارک خود را به صورت کامل ارسال کنند، پرونده ی آنها ریجکت نخواهد شد و منتظر می مانند تا اطلاعات کامل به دستشان برسد، البته این موضوع فقط درباره ی اخذ اجازه ی تحصیل نیست و اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP را نیز شامل می شود. اطلاعاتی که شاید نتوانید به موقع برای اخذ اجازه ی تحصیل ارسال کنید، عبارتند از:

    بیومتریک

     معاینه پزشکی

     ارسال اصل مدارک مسافرت

 و برای آن دسته از دانشجویانی که قبل از منقضی شدن اجازه ی تحصیل برای PGWP درخواست داده اند و به دلیل تعطیلی دانشگاه نتوانسته اند نامه ی اتمام دوره ی تحصیل یا مدرک نهایی از موسسه ی DLI را ارسال کنند،می توانند تا زمانی که تصمیم نهایی اعلام می شود به صورت تمام وقت کار کنند، هرچند لازم است در نامه ای دلیل این تاخیر را عنوان کنند. همانطور که می دانید محدودیت ها برای افرادی که بخشی از دوره ی تحصیل خود را به صورت انلاین/پاره وقت خواهند داشت، مانند دوره ی قبل از کرونا نیست و می توانند اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی داشته باشند.

حمایت دولت کانادا از دانشجویان بین المللی و غیرکانادایی ها

با توجه به شرایط موجود، دولت کانادا اعلام کرده است که دانشجویان بین المللی و افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند، برای اثبات اجازه ی کار خود یا اقامت به ماموران دولتی نیازی به ایمیل ندارند و اعلام شفاهی کافی است، این موضوع نشان می دهد که دولت کانادا سعی بر این دارد که در این شرایط مهاجرین و دانشجویان را ترغیب کند که در کانادا بمانند.

استان کبک

برنامه ی سرمایه گذاری کبک تا یک سال به حالت تعلیق در آمده است.

برنامه ی مهاجرت کبک کانادا از طریق سرمایه گذاری (Quebec Immigrant Investor Program) که به دلیل شیوع کرونا تا اول جولای 2020 به حالت تعلیق درآمده بود، طی تصمیمات جدید تا اول آپریل 2021 به حالت تعلیق درآمده است و امکان درخواست برای این برنامه نمی باشد

تمدید CAQ دانشجویان بین المللی بدون نیاز به ارسال مدارک جدید2020

بعد از اعلام اداره ی مهاجرت کانادا مبنی بر واجدشرایط بودن افرادی که نیمی از دوره ی تحصیل خود را به صورت آنلاین می گذرانند، برای دریافت PGWP. کبک اعلام کرده است که ،دانشجویانی که CAQ آن ها اعتبار ندارند، برای تمدید این مدرک لازم نیست، مدارک جدید ارائه دهند و کافی است با درخواست تمدید سی ای کیو، اجازه اقامت خود را تمدید کنند و به تحصیل خود ادامه دهند....برآورد شده است که دانشجویان بین المللی سهم 3 میلیار دلاری در اقتصاد کبک دارند و سالیانه در 25 هزار شغل مشغول به کارند.

تحصیل دانشجویان بین المللی کبک به صورت آنلاین 

به گزارش Radio-Canada به  نقل از وزارت اموزش و پرورش و آموزش عالی کبک:'دانشجویان بین المللی که به دلیل محدودیت های رفت و آمد و بسته بودن مرزها نمی توانند برای تحصیل به کبک بیایند، می توانند ترم پاییز 2020 و زمستان 2021 را به صورت آنلاین داشته باشند، قبل از این اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده بود که اگر فردی 50% از طول دوره ی تحصیل را به صورت انلاین بگذارند می تواند PGWP(اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی) بگیرد و حالا با اعلام این خبر، بیش از 60،000 دانشجوی بین المللی که در کبک تحصیل می کنند، دیگر نگران ادامه ی تحصیل خود نیستند


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter