مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان پزشکی  به زبان انگلیسی در فنلاند

تحصیل رایگان پزشکی به زبان انگلیسی در فنلاند

در این مقاله، شما می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز برای تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در رشته‌ی پزشکی در فنلاند را کسب کنید.

چگونگی تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند: هزینه‌های تحصیل و چگونگی ارائه‌‌ی درخواست پذیرش

همه‌ی ما می‌دانیم که رشته‌ی پزشکی، یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های سراسر جهان است. از آنجایی‌که این رشته بسیار مهم است، توانایی کسب مهارت‌های لازم از طریق فرصت‌های تحصیلی، می‌تواند بسیار ارزشمند و سودمند باشد. این مقاله چگونگی تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند و جزئیات مهم در مورد خود فنلاند، نوع دوره‌های پزشکی ارائه شده و برخی از مزایایی که دانشجویان در صورت انتخاب فنلاند به‌عنوان مقصد تحصیلی بدست خواهند آورد، توضیح می‌دهد.

تحصیل رایگان در رشته‌ی پزشکی در فنلاند به زبان انگلیسی

از نظر آماری، بزرگترین و معتبرترین دانشگاهی که در فنلاند می‌توان در رشته‌ی پزشکی تحصیل کرد، دانشگاه هلسینکی است. دانشکده‌ی پزشکی این دانشگاه در سال 1640 در آکادمی تورکو تاسیس شد، در سال 1828 به هلسینکی نقل‌مکان کرد و هم‌اکنون در پردیس Meilahti دانشگاه هلسینکی فعالیت می‌کند.

هیات علمی دانشگاه هلسینکی به‌دلیل تحقیقات چند رشته‌ای با کیفیت بالا، آموزش پزشکان و دندانپزشکان ماهر، نظارت بر دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی با محوریت تحقیق و پژوهش و کمک به محققان و دانشجویان در ایجاد ارتباطات بین‌المللی مشهور است. هم‌اکنون، بیش از 2500 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

یکی از واحدهایی که به دانشجویان در دستیابی به اهداف آموزشی خود در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هلسینکی کمک می‌کند، موسسه‌ی پزشکی بالینی است که مسئولیت آموزش پزشکان را از سال سوم تحصیل تا فارغ‌التحصیلی بر عهده دارد. سالانه بیش از 560 دانشجو در این واحد ثبت‌نام می‌کنند و آموزش از طریق سخنرانی‌ها و گروه‌های کوچک انجام می‌شود و تاکید همیشه بر مراقبت با محوریت بیمار است. این موسسه‌ی آموزشی با 43 برنامه‌ی آموزشی در رشته‌ی پزشکی تخصصی، آموزش‌های تخصصی را برای رفع نیازهای کل کشور ارائه می‌دهد. علاوه بر این، آموزش‌های تکمیلی براساس نیاز توسط اساتید موسسه که مسئول آموزش هستند ارائه می‌شود.

دوره‌‌های تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

لطفاً دقت داشته باشید که در سطح کارشناسی ارشد، برخی از دوره‌‌های مرتبط با علوم پزشکی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود- بنابراین، اگر دوره‌‌ی علوم پزشکی جذابی را در پایگاه داده‌ها پیدا کردید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش و اطلاعات دیگر، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید. برای ارائه‌ی درخواست پذیرش برای یک برنامه‌ی کارشناسی ارشد مرتبط با علوم پزشکی، از دانشگاه مورد نظرتان بپرسید که آن دوره دارای چه شرایطی است.

در صورتی‌که می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد گزینه‌های تحصیل خود در رشته‌های پزشکی/دندانپزشکی کسب کنید، باید مستقیماً با دانشکده‌های دانشگاه مربوطه در تماس باشید.


دانشکده‌های پزشکی در فنلاند

  • دانشگاه هلسینکی
  • دانشگاه فنلاند شرقی
  • دانشگاه اولو
  • دانشگاه تامپره
  • دانشگاه تورکو

مهلت ارائه‌ی درخواست پذیرش پزشکی در فنلاند

دوره‌ی ارائه‌ی درخواست برای علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌ی پزشکی یا دندانپزشکی به‌شرح زیر است: دوره‌ی ارائه‌ی درخواست از 17 مارس شروع می‌شود و در 9 آوریل در ساعت 3:00 بعدازظهر (GMT + 3) به‌پایان می‌رسد.

امتحانات کتبی است و یک روز کامل به‌طول می‌انجامد. امتحانات ورودی سخت است و کسب نمرات بالا بدون درک کامل فیزیک، شیمی و زیست دشوار می‌باشد. نکته‌ی دیگر این است که سوالات فقط به زبان فنلاندی یا سوئدی ارائه می‌شود و پاسخ‌ها باید به همان زبان سوالات داده شود.

لطفاً دقت کنید که اگر دانشجوی اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا هستید، هزینه‌ی تحصیل از شما دریافت نمی‌شود، اما اگر از جای دیگری آمده باشید، هزینه‌های تحصیل متغیّر است. بنابراین، بهتر است جداگانه با هر دانشگاه ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها در این مورد پرس و جو کنید.

چگونگی ارائه‌ی درخواست  پزشکی در فنلاند

چندین دانشگاه در فنلاند از سیستم پذیرش الکترونیکی آنلاین برای برنامه‌های کارشناسی و پزشکی خود استفاده می‌کنند. از شما خواسته می‌شود که کپی گواهی‌های تحصیلی قبلی و مدارک مورد نیاز دیگر خود را ارسال کنید. علاوه بر این، برای دوره‌‌های پزشکی، ممکن است از متقاضیان خواسته شود که در آزمون ورودی شرکت کنند و قبول شوند.

به‌یاد داشته باشید که اگر شما ملزم به پرداخت شهریه در دانشگاه‌های فنلاند هستید، واجد شرایط درخواست برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی نیز می‌باشید.

آیا می‌خواهید در دانشگاه‌های بدون شهریه‌ی فنلاند تحصیل کنید؟

آموزش عالی در فنلاند توسط دولت و از طریق وزارت آموزش این کشور انجام می‌شود و بنابراین، دانشجویان خارجی که در دوره‌های تحصیلی عادی ثبت‌نام می‌کنند، هیچ شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

شما می‌توانید در فنلاند به‌عنوان دانشجوی خارجی و به‌شکل رایگان تحصیل کنید.

در دوره‌‌های مقاطع کارشناسی و دکترا و همچنین بسیاری از دوره‌‌های کارشناسی ارشد، بدون در نظر گرفتن تابعیت‌تان، هیچ شهریه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. این موضوع در مورد دانشجویان مبادله‌ای نیز صدق می‌کند. با این حال، برخی از دوره‌‌های کارشناسی ارشد ممکن است از دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا شهریه دریافت کنند.

اتحادیه‌ی دانشجویی برای هر ترم، حق عضویت از دانشجویان دریافت می‌کند. عضویت برای کسانی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند، الزامی است. افرادی که در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند، می‌توانند در صورت تمایل به اتحادیه‌ی دانشجویی ملحق شوند. یکی از بخش‌‌های مهم تحصیل در فنلاند، چگونگی تامین هزینه‌های تحصیل یا دوره‌ی تحقیقاتی خود است. شما باید بتوانید هزینه‌های زندگی روزانه، مسافرت، بیمه و ... خود را تامین کنید. تامین مالی برای اقامت و تحصیل در فنلاند از طریق کار امکان‌پذیر نیست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: