مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های ارزان لهستان

دانشگاه های ارزان لهستان

لهستان در مرکز قاره‌ی اروپا قرار گرفته و جزو بزرگ‌ترین و پُرجمعیت‌ترین کشورهای قاره‌ی اروپاست: نهمین کشور بزرگ قاره‌ی اروپا و ششمین کشور بزرگ اتحادیه‌ی اروپا می‌باشد. با تاریخچه‌‌ای هزاران ساله، لهستان غنی از فرهنگ و غرق در سنت است. لهستان با پیوستن به اتحادیه‌ی اروپا در سال 2004، طی چند دهه‌ی گذشته، شاهد تحول شگرفی در رشد اقتصادی بوده است. وقتی اتحادیه‌ی اروپا در سال 2009 دچار بحران اقتصادی شدیدی شد، لهستان تنها کشور عضو بود که نشانه‌های رشد اقتصادی قوی از خود نشان داد. با جهانی و بین‌المللی شدن بیشتر، لهستان به یک قطب اقتصادی و فرهنگی قدرتمند و همچنین به‌ یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در اروپا تبدیل شده است.

علاوه بر این، این کشور به جذب طیف گسترده‌ای از دانشجویان خارجی از سراسر جهان اقدام کرده که این به‌دلیل هزینه‌های تحصیل و زندگی نسبتاً پایین در این کشور است. هزینه‌های زندگی در لهستان به‌ویژه در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا کمتر است که این یک مزیت دیگر برای دانشجویان خارجی است. در سال تحصیلی گذشته، بیش از 70000 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های لهستان تحصیل می‌کرده‌اند. پایتخت معروف لهستان، ورشو، یک پایگاه مدرن و مهیج است که میزبان طیف گسترده‌ای از دانشگاه‌های لهستان است. از دیگر شهرهای مهم این کشور می‌توان به وروسلاو، لودز، کراکوف و پوزنان اشاره کرد.

در حال حاضر، لهستان دارای بیش از 400 دانشگاه است که بیش از 800 دوره‌ی تحصیلی برگزار می‌کنند که برخی از این دوره‌ها فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. علاوه بر این، جای تعجب نیست که دانشگاه‌های لهستان، از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و استانداردهای دانشگاهی پیوسته به‌روز می‌شود. چند دانشگاه لهستان، جزو 1٪ دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند. این‌ها برخی از دلایلی است که لهستان را به کشوری بسیار وسوسه‌انگیز برای تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل ساخته است. در این مقاله، فهرستی از دانشگاه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که با کمترین هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان خارجی، یک تجربه‌ی آموزشی باکیفیت به شما ارائه می‌دهند.

فهرست عناوین

چگونه دانشجویان خارجی برای پذیرش در دانشگاه‌های لهستان اقدام کنند و درخواست پذیرش دهند؟

با فراهم کردن شرایط مورد نیاز درخواست پذیرش و ارسال آن، دانشجویان خارجی می‌توانند به دانشگاه‌های لهستان درخواست پذیرش دهند. هنگام پذیرش، آن‌ها باید برای گرفتن ویزای دانشجویی اقدام کنند.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در لهستان چقدر است؟

یکی از بهترین امتیازهای تحصیل در دانشگاه‌های لهستان، شهریه‌ی نسبتاً کم و همچنین هزینه‌های ارزان زندگی است. دانشجویان خارجی در یک دانشگاه دولتی در لهستان باید انتظار داشته باشند که به طور متوسط، 2000 یورو برای گرفتن مدرک کارشناسی خود هزینه کنند، در حالیکه دوره‌های کارشناسی ارشد یا خاص ممکن است تا حدود 3000 یورو برای‌شان هزینه داشته باشد. از نظر هزینه‌های زندگی، دانشجویان باید حدود 100 یورو در ماه برای اقامت در خوابگاه و حدود 500 یورو در ماه برای هزینه‌های اساسی زندگی خود پرداخت کنند. بنابراین، همانطور که می‌بینید، دانشگاه‌های ارزان زیادی در لهستان برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

شرایط زبانی برای تحصیل در دانشگاه‌های لهستان چگونه است؟

ویژگی دیگر تحصیل در دانشگاه‌های لهستان این است که در مجموع، بیش از 800 دوره‌ی تحصیلی در این کشور فقط به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این یک امتیاز خوب برای دانشجویان خارجی است، چون زحمت یادگیری یک زبان جدید را کاهش می‌دهد. برای تحصیل در لهستان به زبان انگلیسی، باید در آزمون آیلتس یا تافل شرکت کرده باشید.

دوره‌های با تقاضای بالا در لهستان، کدام‌ دوره‌های تحصیلی هستند؟

لهستان به داشتن دوره‌‌های تحصیلی قوی شهره است. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور، دارای رتبه‌های بین‌المللی هستند و دوره‌های تحصیلی خوبی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. چند دوره‌ی محبوب تحصیلی در لهستان، از این قرار است:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • کارشناسی ارشد بهداشت عمومی
  • کسب و کار و تجارت




آیا دانشجویان خارجی، مجاز به کار در لهستان هستند؟

دانشجویان خارجی، بعد از ثبت‌نام در موسسات لهستانی، حق کار (نیمه‌وقت) را دارند. حق کار فقط به تعداد مشخصی از ساعات در هفته محدود می‌شود که بسته به شرایط ویزای دانشجو، معمولاً حدود 20 ساعت در هفته است.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی -  دانشگاه علم و تکنولوژی AGH (AGH University of Science and Technology)

  • هزینه‌ی تحصیل: از 6500 یورو

دانشگاه علم و تکنولوژی AGH، با قرار گرفتن در شهر کراکوف، یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای جنوب لهستان، یک دانشگاه فنی در سطح بالاست که برای اولین بار، در سال 1919 با تمرکز بر رشته‌های متالورژی و معدن تاسیس شد. این دانشگاه شامل 15 دانشکده‌ی اصلی است که بر رشته‌‌های تحصیلی خاصی تمرکز دارند- همچون رشته‌های مرتبط با علوم انسانی، تجارت و علوم کامپیوتر، سوخت/انرژی، ریاضیات کاربردی و مهندسی زمین. با داشتن بیش از 35000 دانشجو، این دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین جمعیت‌های دانشجویی را داراست. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را افراد نخبه‌ای تشکیل می‌دهند که در زمینه‌ی علوم، سهم بزرگی دارند. دانشگاه علم و تکنولوژی AGH، پیوسته جزو بالاترین رتبه‌های دانشگاه‌های برتر جهان قرار داشته و اخیراً به‌عنوان دومین دانشگاه فنی برتر و چهارمین دانشگاه برتر لهستان انتخاب شده است.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی -  دانشگاه Jagiellonian

  • هزینه‌ی تحصیل: از 10000 یورو

دانشگاه Jagiellonian، یک موسسه‌ی تحقیقاتی برجسته است که در شهر کراکوف در جنوب لهستان واقع شده است. این دانشگاه در سال 1364 تاسیس شد و به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان و همچنین دومین دانشگاه قدیمی در منطقه‌ی اروپای مرکزی شناخته می‌شود. ساختمان‌های این دانشگاه در داخل شهر کراکوف قرار دارند و ساختمان‌های دانشجویی در نقاط مرکزی شهر پراکنده شده‌اند. در سال 2019، این دانشگاه بیش از 36000 دانشجو داشته است و 15 دانشکده‌ی اصلی این دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق، پزشکی و علوم طبیعی فعالیت می‌کنند. در مجموع، دانشجویان به بیش از 80 رشته‌ی تحصیلی دسترسی دارند. در حالیکه زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، لهستانی است، دوره‌های دیگری نیز به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی تدریس می‌شود. چند نام برجسته‌ی مرتبط با این موسسه‌ی آموزشی عبارتند از: ستاره‌شناس نیکولاوس کوپرنیکوس، نویسنده استانیسلاو، نویسنده استانیسلاو لم و رئیس‌جمهور فعلی لهستان آندره دودا. دانشگاه Jagiellonian با داشتن سابقه و شهرت طولانی‌، به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های لهستان و همچنین جزو 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.




دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی -  دانشگاه ورشو (University of Warsaw)

  • هزینه‌ی تحصیل: از 2500 یورو

دانشگاه بعدی فهرست ما، دانشگاه ورشوست. این دانشگاه در سال 1916 تاسیس شد و بیش از 55000 دانشجو دارد و بزرگترین دانشگاه لهستان محسوب می‌شود. بیش از 50 رشته‌ی تحصیلی، عمدتاً در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی به دانشجویان ارائه می‌شود. با وجود اساتید و تحقیقات سطح بالا، جای تعجب نیست که این دانشگاه در میان برترین موسسات آموزشی لهستان قرار داشته باشد. این دانشگاه همچنین جزو 100 دانشگاه برتر اروپا قرار دارد و سالانه صدها دانشجوی خارجی را از طریق برنامه‌های تبادل دانشجویی خود جذب می‌کند. دانشگاه ورشو دارای بیش از 120 ساختمان است که در سرتاسر شهر گسترده شده‌اند و در نتیجه، دانشجویان در طول دوره‌ی تحصیل خود، از یک تجربه‌ی شهری برخوردار می‌شوند. مراکز تحقیقاتی که به رشته‌های مختلفی اختصاص دارند، بخش عمده‌ای از شبکه‌ی دانشگاهی را تشکیل می‌دهند و این ارتباطات و همکاری‌های برجسته‌ی بین‌المللی را با موسسات آموزش عالی خارج از لهستان برقرار می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی -  دانشگاه وروسلاو (University of Wroclaw)

  • هزینه‌ی تحصیل: از 2700 یورو

دانشگاه وروسلاو یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1945 تاسیس شد، اگرچه ریشه‌های تاسیس آن را می‌توان در اوایل قرن هجدهم جستجو کرد. این دانشگاه در شهر زیبای وروسلاو قرار دارد و یکی از اولین موسسات آموزشی در لهستان است که خود را به انجام کارهای تحقیقاتی متعهد کرده است. این دانشگاه ارزان در لهستان، در حال حاضر بیش از 28000 دانشجو دارد. این دانشگاه شامل 10 دانشکده‌ی اصلی است که طیف متنوعی از رشته‌های تحصیلی- بیش از 40 رشته‌‌ی تحصیلی- را ارائه می‌دهند و زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، لهستانی است. با این حال، انگلیسی به‌عنوان زبان دانشجویان خارجی در این دانشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگرچه فقط در چند دوره‌ی تحصیلی خاص کاربرد دارد. آموزش فشرده‌ی زبان لهستانی نیز در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. تمام مقاطع تحصیلی، از دوره‌ی کارشناسی تا دکترا و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت تبادل دانشجو در دانشگاه وروسلاو ارائه می‌شود.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی - دانشگاه تکنولوژی ورشو (Warsaw University of Technology)

  • هزینه‌ی تحصیل: از 4500 یورو

همگام با نوآوری در آموزش تکنولوژی، دانشگاه تکنولوژی ورشو، یک موسسه‌ی برجسته‌ی تکنولوژیک است که جزو بزرگترین دانشگاه‌های قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. این دانشگاه در سال 1915 در ورشو تاسیس شد و به یک موسسه‌ی آموزش عالی در سطح و کلاس جهانی تبدیل شده است. در سال 2019، این دانشگاه بیش از 31000 دانشجو داشت. دانشگاه تکنولوژی ورشو دارای 19 دانشکده‌ی اصلی است که همگی در رشته‌های علوم و تکنولوژی فعالیت می‌کنند- از معماری و مهندسی شیمی گرفته تا مدیریت و حمل و نقل. حدود 30 رشته‌ی تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. پردیس اصلی این دانشگاه در ورشو قرار دارد و با داشتن استانداردهای علمی بالا، این دانشگاه پیوسته در میان 700 دانشگاه برتر جهان جای داشته است. دوره‌های تحصیلی مُدرن و نوآورانه، تحقیقات گسترده همراه با برقراری ارتباط با صنعت و تکنولوژی پیشرفته و همچنین همکاری‌های بین‌المللی، این دانشگاه را به گزینه‌ی مهمی برای دانشجویان خارجی تبدیل ساخته است.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی - دانشگاه Adam Mickiewicz، پوزنان

  • هزینه‌ی تحصیل: از 5800 یورو

دانشگاه Adam Mickiewicz در شهر پوزنان در مرکز لهستان واقع شده و ریشه‌های تاسیس آن به اوایل قرن 17 بازمی‌گردد. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 40000 دانشجو دارد. چهار برنده‌ی نوبل در میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه قرار دارند، از جمله اعضای افتخاری همچون خاویر سولانا و پاپ ژان پل دوم. این دانشگاه دارای 6 واحد اصلی دانشگاهی است که در بیست دانشکده و یک مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی دکترا قرار گرفته‌‌اند. در مجموع، بیش از 80 دوره‌‌ی تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌شود. زبان اصلی آموزش در این دانشگاه، لهستانی است، اما دوره‌هایی نیز به زبان انگلیسی و همچنین آلمانی تدریس می‌شود. پردیس اصلی دانشگاه دارای چندین ساختمان از سنتی و تاریخی تا مدرن است. همچون سایر موسسات آموزش عالی در لهستان، این دانشگاه دوره‌های تحصیلی خود را در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌کند.

دانشگاه‌های ارزان در لهستان برای دانشجویان خارجی - دانشگاه گدانسک (University of Gdansk)

  • هزینه‌ی تحصیل: از 3500 یورو

دانشگاه گدانسک، یک دانشگاه دولتی است که در شهر گدانسک در شمال لهستان قرار دارد. این دانشگاه بیش از 30000 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد. رشته‌های مختلفی در این دانشگاه برگزار می‌شود که برجسته‌ترین آن‌ها، رشته‌های حقوق، علوم اجتماعی، زیست‌شناسی و بیوتکنولوژی، فیزیک کوانتوم، اقتصاد و اقیانوس‌شناسی است. حداکثر 80 رشته‌ی تحصیلی مختلف به همراه بیش از 200 رشته‌ی تخصصی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می‌شود. این دانشگاه با داشتن پتانسیل برجسته‌ی علمی، از بهترین موسسات دانشگاهی لهستان است و سالانه تعداد زیادی دانشجوی خارجی را به خود جذب می‌کند. ویژگی دیگری که دانشجویان پیوسته به‌سمت این موسسه‌ی برجسته جذب می‌شوند، این حقیقت است که دانشگاه گدانسک، دوره‌های منحصربه‌فردی را در رشته‌های دیپلماسی، تجارت شیمیایی، انفورماتیک و روانشناسی و ... برگزار می‌کند که در سایر دانشگاه‌ها به دانشجویان ارائه نمی‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: