مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در لهستان

تحصیل کارشناسی در لهستان

لهستان کشوری بزرگ با تاریخ غنی، فرهنگی سرزنده و مردمی صمیمی و خونگرم است. با توجه به تلاش‌های اخیر در بین‌المللی شدن این کشور، لهستان در حال حاضر دانشجویان بیشتری را از سراسر جهان جذب می‌کند. این کشور دارای آموزشی در سطح و کلاس جهانی و هزینه‌های تحصیل معقول و هزینه‌های زندگی ارزان و مقرون به صرفه است.

معرفی مختصر لهستان

لهستان در بخش مرکزی اروپا واقع شده و با آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه (از طریق برون‌بوم کالینینگراد) مرز دارد. ورشو، پایتخت لهستان و بزرگترین شهر این کشور، یک قطب مدرن و هیجان‌انگیز است که دانشگاه‌های زیادی در آن، دوره‌های گسترده‌ی تحصیلی برگزار می‌کنند. از دیگر شهرهای مهم دانشگاهی لهستان می‌توان به کراکوف، پوزنان، لودز و وروسلاو اشاره کرد.

تحصیل کارشناسی در لهستان

تحصیلات کارشناسی در لهستان، قدمتی تقریباً 800 ساله دارد و این کشور میزبان بیش از 400 موسسه‌ی آموزشی و دانشگاهی است که خیلی از آ‌ن‌ها در حال حاضر، دوره‌های تحصیلی‌شان را به زبان انگلیسی نیز برگزار می‌کنند. دانشگاه یاگیلونیان (Jagiellonian University) در کراکوف، قدیمی‌ترین دانشگاه لهستان است که در سال 1364 تاسیس شد و محل تحصیل ستاره‌شناس نیکولاوس کوپرنیکوس، پاپ ژان پل دوم و دو برنده‌ی جایزه نوبل است. بزرگترین دانشگاه لهستان، دانشگاه ورشو است که در سال 1816 تاسیس شد و دارای فهرست چشمگیری از فارغ‌التحصیلانی همچون آهنگساز مشهور فردریک شوپن است. سیستم آموزش عالی در لهستان، بواسطه‌ی داشتن موسسات فنی و تخصصی خود معروف است. آن‌ها هر ساله ده‌ها هزار متخصص را در رشته‌هایی همچون مهندسی یا علوم کامپیوتر آموزش می‌دهند. دانشگاه فن‌آوری ورشو و دانشگاه علم و صنعت AGH، از یک رتبه‌ی مناسب در فهرست‌های بین‌المللی برخوردار هستند و موسسات خوب دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها، یکی را برای تحصیل انتخاب کنید. اگر به‌دنبال گرفتن مدرک پزشکی هستید، دانشگاه‌های پزشکی لهستان بواسطه‌ی آموزش در سطح و کلاس جهانی شناخته‌شده‌ هستند. از جمله دانشگاه‌‌های پزشکی لهستان که در رتبه‌های خوب جهانی قرار دارند، می‌توان به سیلزیا و دانشگاه پزشکی ورشو اشاره کرد.




زندگی دانشجویی کارشناسی در لهستان

تحصیل در لهستان نه‌تنها از نظر علمی و آکادمیک بلکه بواسطه‌ی کیفیت بالای زندگی برای دانشجویان جذاب است. اقتصاد لهستان طی 20 سال گذشته پیشرفت چشمگیری به خود دیده است. لهستان مدرن، تمیز و امن است و همچون بقیه‌ی نقاط جهان، دارای فرصت‌های اجتماعی و فرهنگی است. هزینه‌ی زندگی در آن همچنان بسیار کمتر از غرب اروپاست و دانشجویان خارجی جذب آن می‌شوند.

هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی در لهستان

لهستان مقصد جذابی برای دانشجویان است. دانشجویان خارجی می‌توانند در دانشگاه‌های دولتی لهستان با پرداخت متوسط هزینه‌ی 2000 یورو در سال برای گرفتن مدرک نخست‌‌شان تحصیل کنند، در حالیکه هزینه‌های مقاطع تحصیلی بالاتر و دوره‌های شغلی، به‌طور متوسط 3000 یورو در سال است. هزینه‌های زندگی در لهستان به‌شدت پایین و بسیار کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است. هزینه‌ی اجاره‌ی یک اتاق مشترک در یک خوابگاه دانشجویی ممکن است ماهانه کمتر از 100 یورو باشد. در کل، بسته به سبک زندگی مورد نظرتان، ممکن است کمتر از 500 یورو در ماه برای تحصیل در لهستان هزینه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: