مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارس دولتی لهستان

مدارس دولتی لهستان

لهستان کشوری منحصربه فرد با سابقه آموزشی گسترده و غنی است. با تحصیل در لهستان، شما یک مدرک اروپایی با کیفیت بالا خواهید داشت، که در سراسر جهان با کمترین هزینه به رسمیت شناخته می شود. شما نه تنها از کیفیت بالایی در تدریس برخوردار خواهید شد، بلکه فرصت ادامه فعالیت در اتحادیه اروپا را نیز خواهید داشت. مراکز آموزشی در لهستان نه تنها برای ارائه طیف گسترده ای از دوره های آموزشی با کیفیت بالا با یکدیگر رقابت می کنند، بلکه دوره هایی با شهریه های مقرون به صرفه را در قالب برنامه هایی مانند MBBS، مهندسی، تجارت بین المللی، گردشگری، مهمان نوازی و سایر دوره ها ارائه می دهند. کشور لهستان در قلب قاره اروپا قرار دارد و این سبب شده که دسترسی به مقاصد محبوب در این قاره سبز به آسانی از این کشور امکان پذیر باشد.

این کشور در سال 2007 به منطقه شینگن پیوست. در نتیجه، نیاز به ارائه گذرنامه در مرزهای لهستان به آلمان، اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی لغو شده است. این به این معناست که افراد پذیرفته شده در منطقه شینگن می توانند بدون کنترل داخلی در مرزهای زمینی و دریایی، از پرتغال به لهستان و از یونان به فنلاند، بدون دردسر بین 24 کشور منطقه ی شینگن سفر کنند.

کشور لهستان به لطف موقعیت خود در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. مرز لهستان در جوار رودخانه Bug به مرز شرقی اتحادیه اروپا تبدیل شده است. به معنای وسیعتر جغرافیایی و ژئوپلیتیک، لهستان موقعیت مرکزی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری های بسیار خارجی از اروپای غربی و همچنین از ایالات متحده و آسیا به سمت لهستان در حرکت است. موقعیت جغرافیایی لهستان فعالیت های لجستیکی را تسهیل می کند و پیش بینی ها نشان دهنده افزایش تعداد مهاجران به این کشور است.

موسسات آموزش عالی لهستان در برنامه های بین المللی تبادل دانشجو و در توافقات دوجانبه و برنامه های تبادل دانشجو که توسط مدارس خاص دنبال می شود، شرکت می کنند. همه این ابتکارات منجر به توسعه روابط بین لهستان و موسسات آموزش عالی در خارج از این کشور شده است. تعداد موسسات آموزش عالی لهستان که مفتخر به دریافت جایزه Erasmus University Charter  هستند از عدد 200 عبور کرده و در نتیجه آن، تبادل و انتقال دانشجویان لهستانی بسیار تسهیل شده است.

تحصیل در مدارس دولتی لهستان به دلیل کیفیت بالای آموزش و هزینه های معقول زندگی در این سرزمین اروپایی، دارای متقاضیان بسیاری می باشد. اغلب کشورهای اروپایی شرایط مساعدی را برای تحصیل شهروندان خود در مدارس دولتی و خصوصی فراهم آورده و لهستان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. علی رغم اینکه اکثر کشورها در قاره اروپا محتوای آموزشی را از طریق سه نوع مدرسه دولتی، خصوصی و بین المللی ارائه می نمایند، دسته چهارمی از مدارس در لهستان وجود دارد که با عنوان مدرسه انجمنی شناخته شده و اقدام به اخذ شهریه به صورت سالیانه از خانواده ها می نمایند.

نگاهی بر تحصیل در مدارس دولتی لهستان

لهستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی با جذابیت های متعدد و بی شمار برای مهاجرین می باشد؛ در سال 2020 جمعیت این کشور 38 میلیون نفر اعلام شده و با توجه به هزینه های پایین زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی درصد قابل توجهی از 1.5 میلیون دانشجوی فارغ التحصیل شده از دانشگاه های این کشور در هر سال را افراد خارجی ساکن در لهستان تشکیل می دهند. رفاه اجتماعی مطلوب موجود در لهستان موجب شده تا علاوه بر سرمایه گذاری و ثبت شرکت اشخاص زیادی با هدف تحصیل در موسسات آموزش عالی معتبر این کشور اقدام به اخذ ویزا و مهاجرت نمایند. لهستان از سال 2007 تاکنون جزء کشورهای عضو حوزه شنگن بوده و به صورت تقریبی هزینه ماهیانه زندگی در این کشور برای دانش آموزان 40€ (یورو) تخمین زده می شود.

اگرچه اغلب مدارس ممتاز و مراکز آموزشی معتبر لهستان در ورشو واقع شده اند، ساکنان شهرهای توروون و کراکو نیز از شرایط بسیار مطلوبی از نظر دسترسی به مدارس درجه 1 برخوردار می باشند. کودکان لهستانی از 3 سالگی مجاز به حضور در مهدکودک های این کشور بوده و اگرچه بیش از 90% مهدکودک ها و پیش دبستان های لهستان به صورت رایگان انواع آموزش های فردی و گروهی را به کودکان ارائه می دهند، تعداد مشخصی از این مراکز با برخورداری از امکانات ویژه و نادر در ابتدای سال تحصیلی از خانواده ها شهریه اخذ می نمایند. تحصیل به مدت 12 سال طبق قوانین کشور لهستان اجباری و رایگان بوده و شایان ذکر است که امکان تحصیل به صورت رایگان در مدارس دولتی این کشور مدرن برای مهاجرین بین المللی حاضر در خاک لهستان نیز مهیا می باشد.

مدارس دولتی لهستان

مقطع تحصیلیسن افراد
مهدکودک3 الی 6 سال

دبستان

6 الی 12 سال
متوسطه اول12 الی 15 سال
متوسطه دوم15 الی 18 سال




درباره شرایط تحصیل در مدارس دولتی لهستان

طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2020 لهستان توانست سومین کشور برتر اروپایی در حوزه کیفیت آموزش در مدارس لقب گرفته و در جایگاه یازدهم جهان قرار گیرد. دانش آموزان لهستانی در پایان مقطع دبستان همگی ملزم به شرکت در آزمونی نوشتاری هستند که در ماه آپریل برگزار می گردد. پذیرفته شدگان در این آزمون مجوز حضور در مقطع متوسطه (Gymnasium) را دریافت کرده و گروهی از دانش آموزان که موفق به اخذ حداقل نمره در این آزمون نمی گردند، درصورتیکه مکررا مردود گردند، می بایست در امتحان سال بعد شرکت نمایند. برخلاف تمامی نقاط مثبت تحصیل در مدارس دولتی لهستان، برگزاری آزمون های این کشور به زبان لهستانی از معدود ویژگی های منفی این نظام آموزشی بوده و با توجه به دشواری یادگیری این زبان مهاجرین بین المللی کار آسانی جهت شرکت در سنجش های به عمل آمده پیش روی نخواهند داشت.

انواع دروس ارائه شده مدارس دولتی لهستان به سه شاخه علوم انسانی، ریاضی و زبان تقسیم می گردند. فیزیک، شیمی، جغرافیا، ریاضی، زبان انگلیسی، تاریخ و علوم اجتماعی از مباحث اصلی تدریس شده در مدارس لهستان می باشند. همواربودن مسیر گرفتن fund از لهستان از سایر دلایل علاقه مندان برای تحصیل در این کشور می باشد.

درباره تقویم آموزشی مدارس دولتی لهستان

دانش آموزان لهستانی پس از اتمام دوره متوسطه اول قادر خواهند بود به فراخور علاقه و استعداد خود یکی از شاخه های دروس عمومی و فنی و حرفه ای را انتخاب نمایند. علاقه مندان به تحصیل در دوره های عمومی و یادگیری دروس نظری 3 سال و متقاضیان تحصیل در گروه های فنی و حرفه ای 3 الی 5 سال مشغول به تحصیل خواهند بود. طبق تقویم آموزشی لهستان تاریخ گشایش مدارس دولتی این کشور همزمان با آغاز ماه سپتامبر بوده و سال تحصیلی در اواخر ژوئن پایان می یابد. کلاس های درس 5 روز در هفته دایر هستند و در تمامی مدارس شروع کلاس از 8 صبح خواهد بود. دانش آموزان برای طی دو ترم به تحصیل در مدارس می پردازند و ترم نخست آن ها در ژوئن پایان می یابد. تعطیلات مختلفی چون کریسمس از 23 دسامبر تا 2 ژانویه شامل حال کودکان و نوجوانان خواهد بود.

هزینه های تحصیل در مدارس لهستان

اگرچه امکان تحصیل به صورت رایگان در مدارس دولتی لهستان فراهم می باشد، مدارس بین المللی این کشور نظیر مدرسه مریدین، مدرسه Gdansk و مدرسه Silesian آموزش هایی را به زبان های فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی برای دانش آموزان بین المللی درنظر گرفته اند. هزینه دریافت مجوز پذیرش از این مدارس عموما از 2500zł تا 4000zł (زلوتی) بوده و خانواده ها ملزم به پرداخت شهریه سالیانه 16000zł تا 45000zł (زلوتی) خواهند بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: