صدور دعوت نامه برای نامزدهای استانی در کانادا

صدور دعوت نامه برای نامزدهای استانی در کانادا

5 بهمن , 1401

بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و جزیره پرنس ادوارد، برای درخواست مهاجرت استانی (provincial immigration)، دعوت نامه صادر کردند.

این چهار استان، در قرعه کشی های اخیر مهاجرت استانی، از نامزدها دعوت به عمل آورده اند.

بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و جزیره پرنس ادوارد، دعوت نامه هایی را برای درخواست از طریق برنامه های مهاجرت استانی، در این هفته صادر کرده اند. قرعه‌کشی‌های آلبرتا و کبک، انتشار نتایج اخیر قرعه‌کشی‌هایی هستند که در ماه دسامبر انجام شده‌اند.

اکثر استان ها و مناطق کانادا (به جز کبک و نوناووت)، 'برنامه های نامزد استانی Provincial Nominee Program (PNP)' خود را اجرا می کنند. از طریق این برنامه ها، کاندیدهای علاقه مند ممکن است دعوت شوند که برای 'نامزدی استانی' درخواست دهند. دریافت نامزدی استانی، می تواند برای کسب اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری مفید باشد.

برنامه های مهاجرتی کبک، توسط خود استان کبک اداره می شود و از برنامه های مهاجرتی کانادا متمایز است. کبک تنها استانی است که بر مهاجران ساکن در آن، کنترل دارد.

برنامه نامزدهای استانی (PNP)، هر ساله علت پذیرش 105000 درخواست اقامت دائم می¬باشد. این برنامه در سال 1998 آغاز شد و تعداد پذیرش سالانه PNP، از آن زمان به طور پیوسته افزایش یافته است. هر دو دولت فدرال و استانی، آن را ابزاری موثر برای توسعه اقتصادی در مناطق خارج از مراکز شهری می دانند.

نتایج مهاجرت استانی از 14 ژانویه تا 20 ژانویه

اکسپرس اینتری کانادا - آلبرتا

برنامه AAIP در آلبرتا، 129 دعوت نامه برای درخواست نامزدی استانی، از طریق برنامه اکسپرس انتری آلبرتا، در 8 دسامبر صادر کرد و اخیراً این نتایج را منتشر کرده است. کاندیداها به حداقل نمره CRS = 305 نیاز دارند.

علاوه بر این، استان آلبرتا این هفته اعلام کرد که نامزدهای اکسپرس انتری در AAIP، بر اساس ترکیبی از مشاغل پر تقاضا و پیوند خانوادگی  (family ties) به عنوان فاکتورهای انتخاب، در هنگام تکمیل قرعه کشی، دعوت خواهند شد.

هیچ تغییری در معیارهای واجد شرایط بودن در هیچ برنامه ای از AAIP وجود ندارد.

اکسپرس اینتری کانادا - کبک

کبک از 1047 کارگر ماهر دعوت کرد تا در 15 دسامبر برای 'permanent selection' درخواست دهند. نتایج این هفته منتشر شد.

این قرعه کشی کاندیداهایی را هدف قرار داد که مشاغلی با NOC های خاص داشتند و کاندیداها نیاز به پیشنهاد شغلی خارج از Montreal Metropolitan Community و حداقل امتیاز Arrima Expression of Interest = 571 داشتند.

این دعوت نامه ها توسط وزارت مهاجرت (MIFI)، برای متقاضیان مهاجرت که تحت 'برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP)' درخواست می کنند، صادر شده است.

افرادی که برای درخواست 'permanent selection' توسط کبک دعوت شده اند، حداکثر 60 روز فرصت دارند تا درخواست خود را ارسال کنند و هزینه های لازم را پرداخت کنند. کبک درخواست‌ها را، از تاریخی که تمام اطلاعات (تمام فرم ها و اسناد) مورد نیاز دریافت شده است، ظرف شش ماه بررسی می کند.


اکسپرس اینتری کانادا - بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا در 17 ژانویه، بیش از 187 کاندید را برای درخواست نامزدی استانی دعوت کرد.

این استان 154 نامزد را در یک قرعه کشی عمومی که شامل مشاغل فنی می شد دعوت کرد. این دعوت‌نامه‌ها برای داوطلبان گروه‌های کارگر ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی صادر شد و شامل کاندیداهای اکسپرس اینتری و داوطلبان بدون تجربه کار و نیمه ماهر بود.

نامزدهای برنامه کارگر ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی، به حداقل نمره SIRS = 105 نیاز دارند. داوطلبان بدون تجربه کار و نیمه ماهر، به نمره SIRS = 82 نیاز دارند. SIRS بسیار شبیه سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتری (CRS) عمل می کند اما فقط برای PNP بریتیش کلمبیا استفاده می شود.

این استان همچنین دورهای دعوت برای نامزدهای شاغل در مشاغل زیر را برگزار کرد:

  •  18 مربی و دستیار کودکان (NOC 4214) با حداقل امتیاز 60.
  • 15 کارمند مراقبت های بهداشتی از برنامه کارگر ماهر و فارغ التحصیل بین المللی، و همچنین اکسپرس انتری، با حداقل امتیاز 60 .
  •  سایر مشاغل مورد نیاز با حداقل امتیاز 60.

اکسپرس اینتری کانادا - جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد در 19 ژانویه، 216 نامزد را از طریق برنامه PNP مختص به خودش 'PNP PEI' دعوت کرد. همچنین هفت نامزد از طریق Business Work Permit Entrepreneur با حداقل امتیاز 62 دعوت شدند.

این اولین قرعه کشی برای PNP PEI در سال 2023 بود. این استان معمولاً به صورت ماهانه قرعه کشی می کند.

کاندیداهای اکسپرس انتری که مایل به نامزد شدن توسط PEI هستند، باید یک Expression of Interest (EOI) جداگانه به PNP PEI ارسال کنند.

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter