اجازه کار در کانادا، برای دانشجویانی که 100درصد آنلاین تحصیل می کنند

اجازه کار در کانادا، برای دانشجویانی که 100درصد آنلاین تحصیل می کنند

23 فروردين , 1400

کانادا با آسان‌تر کردن بیشتر شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، بار دیگر بر تعهد خود به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی تاکید می‌کند.

دانشجویان خارجی که کل دوره‌ی تحصیلات دانشگاهی خود را به‌صورت آنلاین گذرانده‌اند، اکنون پس از فارغ‌التحصیلی، واجد شرایط دریافت مجوز کار آزاد سه ساله خواهند شد.

کانادا برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP-Post Graduation Work Permit) را آسان‌تر ساخته است. پیش از این، کسانی که در دوره‌های یادگیری آنلاین شرکت کرده بودند، نمی‌توانستند درخواست PGWP بدهند، اما الان شرایط تغییر کرده است.

وزیر مهاجرت کانادا، مارکو مندیچینو، در یک بیانیه‌ی رسانه‌ای گفت: 'سیاست جدید ما به این معناست که دانشجویانی که امیدوارند پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا کار کنند، فرصت‌ها را از دست نخواهند داد و این بدان معناست که اقتصاد و جامعه‌ی ما از همه‌ی آنچه دانشجویان خارجی با خود به کانادا می‌آورند، بهره‌مند خواهد شد. پیام ما به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خارجی ساده است: ما فقط نمی‌خواهیم شما در کانادا تحصیل کنید، ما می‌خواهیم شما در این کشور بمانید و زندگی کنید.'

اقدام جدید دولت کانادا برای حمایت از فارغ‌التحصیلان خارجی تنها چند هفته پس از اعلام این کشور مبنی بر تمدید 18 ماهه‌ی PGWPs می‌آید. معمولاً، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، مدت زمان مشخصی دارد و نمی‌توان آن را تمدید کرد. این اقدامات جدید برای دانشجویان خارجی اعمال می‌شود که در یک برنامه‌ی PGWP ثبت‌نام کرده‌اند و دوره‌ی تحصیلی آن‌ها در ترم بین بهار 2020 تا پاییز 2021 آغاز می‌شود. این طرح همچنین برای کسانی اعمال می‌شود که دوره‌ی تحصیلی آن‌ها در مارس 2020 و از زمان آغاز محدودیت‌ها بواسطه‌ی شیوع ویروس کرونا در جریان بوده است. دانشجویان خارجی همچنین باید سایر معیارهای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی از جمله نیاز به داشتن مجوز تحصیل تائید شده را نیز داشته باشند. در سال 2019، بیش از 572،000 دانشجوی خارجی، 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک کرده و از طریق پرداخت شهریه و سایر هزینه‌ها، از 170،000 شغل پشتیبانی کردند. همچنین در همین سال، بیش از 58000 فارغ‌التحصیل، مقیم دائم کانادا شدند.

بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مهاجرت به کانادا دچار مشکلاتی شده است. اختلال در خدمات‌رسانی و محدودیت‌های سفر، ورود دانشجویان خارجی به کانادا را دشوار ساخته است. در حال حاضر، دانشجویان خارجی در صورتی می‌توانند به کانادا سفر کنند که در یک موسسه‌ی دارای برنامه‌ی آمادگی COVID-19 تائید شده تحصیل کنند.

اجازه کار بعد از فراغ التحصیلی PGWP از مهاجرت دائم پشتیبانی می‌کند

PGWP به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که در یک موسسه‌ی آموزشی مورد تائید در کانادا (DLI- Designated Learning Institution) تحصیل کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا حداکثر سه سال برای هر کارفرمایی در هر نقطه از کانادا کار کنند. تجربه‌ی کاری که فارغ‌التحصیلان بین‌المللی می‌توانند از دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی بدست آورند، از درخواست اقامت دائم آینده‌ی آن‌ها در چند برنامه‌ی مهاجرت پشتیبانی می‌کند. برای مثال، برنامه‌های مهاجرتی Express Entry ،Quebec Experience Program و Provincial Nominee Program، همه تجربه‌ی کار در کانادا را بسیار قبول دارند و برخی از برنامه‌ها به آن نیاز نیز دارند.




مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter