اطلاعیه مهم خروج مشمولین از کشور و اخذ گذرنامه

 اطلاعیه مهم خروج مشمولین از کشور و اخذ گذرنامه

7 بهمن , 1399

متقاضیان زیر 18 سال می توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه برای اخذ گذرنامه اقدام نمایند و تا یک ماه قبل از تولد 18 سالگی از کشور خارج شده و طی بازه زمانی مشخص به کشور بازگردند. در صورتی که متقاضیان بالای 18 سال باشند، لازم است برای اخذ گذرنامه مراحل زیر را طی نمایند:

1. ثبت نام در یکی از دانشگاه های ایران (پیام نور، غیرانتفاعی یا آزاد) و تکمیل مراحل ثبت نام و انتخاب واحد و پرداخت شهریه.

2. مراجعه به وبسایت نظام وظیفه و تکمیل فرم مربوط به اخذ گذرنامه، در این مرحله پس از تکمیل فرم  از طریق سیستم وبسایت نظام وظیفه یک نامه به دانشگاه ارسال می شود، در صورتی که اطلاعات داوطلب در سایت صحیح باشد، دانشگاه مشخصات را تایید کرده و از طریق سیستم پلیس+10 ارسال می کند.

3. پس از ارسال مشخصات به پلیس+10، مرحله دوم در سایت نظام وظیفه برای متقاضی فعال می شود که در این مرحله بایستی متقاضی یک حساب بانکی نزد بانک قوامین افتتاح کرده و مبلغ وثیقه 30 میلیون تومان به حساب مذکور واریز کند.

4.مراجعه متقاضی به پلیس+10 برای طی مراحل درخواست گذرنامه و مشخص کردن بازه زمانی ورود و خروج به کشور. پس از این مرحله طی یک الی دو روز مبلغ وثیقه از حساب متقاضی کسر می شود و پس از اتمام بازه زمانی تعیین شده و بازگشت به کشور در صورت خروج، با درخواست متقاضی مبلغ کسر شده عودت داده می شود.

5. ارسال پیامک ثبت درخواست گذرنامه به متقاضی از سوی پلیس+10.

6.مراجعه متقاضی به ساختمان نظام وظیفه حدودا دود هفته پس از ثبت درخواست و گرفتن کد رهگیری جهت تحویل گذرنامه.

7. مراجعه متقاضی به اداره پست و تحویل گرفتن گذرنامه با اعلام کد رهگیری.

توجه: پس از اخذ گذرنامه در صورتی که متقاضی مجددا قصد خروج از کشور را داشته باشد، بایستی دوباره در سایت نظام وظیفه درخواست رفع ممنوع الخروجی را ثبت کند و بازه زمانی تا سقف یک ماه برای خروج و ورود خود تعیین نماید تا مجددا مبلغ وثیقه از حساب کسر و ممنوع الخروجی برای فرد اعمال گردد.

مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter