شرایط جدید اخذ اقامت دائم کانادا – مهاجرت به ساسکاچوان

شرایط جدید اخذ اقامت دائم کانادا – مهاجرت به ساسکاچوان

12 آذر , 1399

به متقاضیانی که به دو زبان صحبت می‌کنند، امتیاز اضافی در PNP استان ساسکاچوان داده می‌شود.

داوطلبانی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند، حداکثر 10 امتیاز اضافی دریافت می‌کنند. داوطلبان مهاجرت به استان ساسکاچوان، بدلیل مهارت و تسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسوی، امتیازات اضافی دریافت می‌کنند. اقدامات جدید از 24 نوامبر سال جاری اجرایی شد. داوطلبان دو زبانه می‌توانند حداکثر 10 امتیاز اضافی در برنامه‌ی نیروی کار ماهر بین‌المللی Express Entry دریافت کنند. امتیازات اضافی به سطح مهارت و تسلط متقاضی به زبان دوم بستگی دارد. برنامه‌ی متقاضایان مهاجرت استان ساسکاچوان (SINP- Saskatchewan Immigrant Nominee Program ، از سیستم امتیازی برای ارزیابی اینکه کدامیک از متقاضیان مهاجرت موفق به اخذ ویزای مهاجرت خواهند شد، استفاده می‌کند.

سیستم امتیازی استان ساسکاچوان

  • کسانی که از طریق SINP به مهاجرت به استان ساسکاچوان علاقه‌مند هستند، برای نشان دادن مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود، باید پروفایل ابراز علاقه (EOI- Expression of Interest) را ارسال کنند.
  • ارسال پروفایلEOI ، باید از طریق سیستم درخواست آنلاین استان،OASIS  انجام شود. ارسال EOI  به‌عنوان یک مرحله‌ی غربالگری عمل می‌کند که صلاحیت متقاضیان را مشخص می‌کند.
  • کسانی که پروفایل EOI را ارسال می‌کنند، براساس عوامل زیر ارزیابی می‌شوند: سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، توانایی و تسلط بر زبان و ارتباط‌شان با استان و سازگاری.
  • بر اساس این عوامل، به متقاضیان امتیازی داده می‌شود. برای ورود به بانک اطلاعاتی EOI ، یک داوطلب باید حداقل 60 امتیاز از 110 ممکن را کسب کند.
  • حداکثر 23 امتیاز به شرایط تحصیلی یا آموزشی متقاضی مهاجرت داده می‌شود. برای مثال، داوطلبی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتراست، حداکثر امتیاز را دریافت می‌کند. دارندگان گواهی تجارت، 12 امتیاز دریافت می‌کنند.
  • حداکثر 15 امتیاز به تجربه‌ی کاری متقاضی، 30 امتیاز به توانایی‌های زبانی او، 12 امتیاز به سن و بسته به ارتباط متقاضی با استان یا سازگاری، 30 امتیاز به او تعلق می‌گیرد.

ارتباط با استان شامل داشتن یک پیشنهاد کاری یا داشتن اقوام نزدیکی است که در ساسکاچوان زندگی می‌کنند. اقوام نزدیک شامل پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر، خاله و دایی، خواهرزاده و برادرزاده، پسرعمو و دخترعمو و همچنین اعضایی است که از طریق ازدواج با خانواده رابطه دارند.

برنامه‌های مهاجرت ساسکاچوان چگونه است؟

برنامه‌های SINP به چهار دسته تقسیم می‌شود.

نیروی کار ماهر بین‌المللی (International Skilled Worker)، متقاضیانی را هدف قرار می‌دهد که دارای تجربه‌ی کار بامهارت در هر جای دنیا هستند.

در این گروه، سه زیرمجموعه وجود دارد. اولین زیرمجموعه، نیروی کار ماهر بین‌المللی- پیشنهاد استخدام (Employment Offer) برای نیروی کار ماهر خارجی است که پیشنهاد کاری در استان ساسکاچوان دارند. زیرمجموعه‌ی دوم، نیروی کار بین‌المللی- مشاغل مورد نیاز، برای نیروی کار ماهر خارجی است که دارای تجربه‌ی کاری در مشاغل خاصی است که می‌تواند کمبود نیروی کار استان را برطرف کند. سومین زیرمجموعه، نیروی کار ماهر بین‌المللی-Express Entry، برای کسانی است که دارای تجربه‌ی کار بامهارت در مشاغل مورد نیاز هستند و همچنین دارای پروفایل Express Entry نیز می‌باشند.

گروه مهاجرتی تجربه‌ی ساسکاچوان (Saskatchewan Experience Category) برای اتباع خارجی است که در حال حاضر در این استان زندگی و کار می‌کنند. در این گروه، پنج زیرمجموعه وجود دارد:

  • کسانی که دارای مجوز کار هستند
  • متخصصین حوزه‌ی سلامت
  • پروژه‌ی بخش مهمان‌نوازی
  • پروژه‌ی راننده‌ی کامیون‌های سنگین.
  • دانشجویان.

گروه مهاجرتی کارآفرینان فارغ‌التحصیل بین‌المللی (International Graduate Entrepreneur Category) برای دانشجویانی است که از موسسات آموزشی و دانشگاهی ساسکاچوان فارغ‌التحصیل شده‌اند و مایل به راه‌اندازی کسب و کار در این استان هستند.

گروه کارآفرینان و مزرعه (Entrepreneur and Farm Category) برای کسانی طراحی شده که مایل به انجام فعالیت‌های تجاری و کشاورزی خود در استان ساسکاچوان هستند.

از کسانی که به هر یک از این گروه‌های مهاجرتی علاقه‌مند هستند، دعوت می‌شود فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل کرده و از واجد شرایط بودن خود مطلع شوند.




مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter