سیستم امتیاز بندی ویزای دانشجویی انگلستان

سیستم امتیاز بندی ویزای دانشجویی انگلستان

1 آبان , 1399

مشتاق تحصیل در بریتانیا هستید؟ احتمالاً مطلع شده‌اید که دولت بریتانیا از سال 2021 به بعد، برای دانشجویان متقاضی ویزای دانشجویی بریتانیا، سیستم مهاجرتی امتیاز محور را اجرا خواهد کرد، این خبر را وزارت کشور بریتانیا در ماه سپتامبر امسال اعلام کرد. این مسیر جدید برای گرفتن ویزای دانشجویی، از 5 اکتبر سال 2020، جایگزین ویزای دانشجویی نوع 4 (ویزای عمومی) می‌شود.

ویزای جدید دانشجویی بریتانیا برای تعداد نامحدودی از دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان اروپایی که پس از پایان دوران گذار برگزیت (Brexit) برای تحصیل به بریتانیا می‌آیند، در دسترس خواهد بود. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از مطالب زیر آگاه باشید:

چگونه می‌توانم ویزای دانشجویی بریتانیا را دریافت کنم؟

متقاضیان خارجی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های بریتانیا، برای دریافت ویزای تحصیلی، باید امتیاز مورد نیاز 70 را کسب کنند. آن‌ها می‌توانند به این امتیاز دست پیدا کنند اگر بتوانند اثبات کنند که:

  • در دوره‌ی تحصیلی در بریتانیا، پذیرش شده‌اند
  • می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، بخوانند، بنویسند و آن را درک کنند
  • پول کافی برای تامین هزینه‌های زندگی خود و پرداخت هزینه‌های تحصیل خود را دارند

چه‌زمانی باید برای دریافت ویزای دانشجویی بریتانیا اقدام کنم؟

در صورتی‌که از خارج از بریتانیا اقدام می‌کنید، زودترین زمانی‌که می‌توانید برای دریافت ویزای دانشجویی در بریتانیا اقدام کنید، شش ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی خود است- که از فرصت سه ماه قبلی تحت ویزای نوع 4، زمان بیشتری در اختیار دارید. معمولاً ظرف سه هفته، در مورد ویزای شما تصمیم‌گیری خواهد شد.

اگر از داخل بریتانیا اقدام می‌کنید، زودترین زمان برای اقدام کردن، سه ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان است. توجه داشته باشید که شما باید قبل از انقضای مدت زمان اعتبار ویزای فعلی خود، اقدام به پذیرش برای دوره‌ی تحصیلی مورد نظر خود کنید. دولت بریتانیا خاطر نشان کرده که دوره‌ی تحصیلی جدید شما، باید ظرف 28 روز از انقضای زمان اعتبار ویزای فعلی‌تان شروع شود. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ظرف هشت هفته، در مورد ویزای شما تصمیم‌گیری شود.

چه‌زمانی می‌توانم به بریتانیا سفر کنم؟

اگر دوره‌ی تحصیل‌تان شش ماه یا کمتر است، می‌توانید حداکثر یک هفته قبل از شروع دوره، به بریتانیا وارد شوید و اگر دوره‌ی تحصیل‌تان بیش از شش ماه است، حداکثر یک ماه قبل از شروع دوره، باید وارد بریتانیا شوید.

چه‌مدت می‌توانم در بریتانیا اقامت داشته باشم؟

میزان اقامت شما در بریتانیا، به‌مدت زمان دوره‌ی تحصیلی شما و اینکه چه‌مدت از آن را قبلاً گذرانده‌اید، بستگی دارد. طبق نظر دولت بریتانیا، 'اگر 18 سال یا بیشتر سن دارید و دوره‌ی تحصیلی شما در سطح تحصیلات دانشگاهی است، معمولاً می‌توانید تا پنج سال در بریتانیا بمانید. اگر دوره‌ی تحصیلی شما زیر سطح تحصیلات دانشگاهی است، معمولاً می‌توانید حداکثر تا دو سال در انگلستان بمانید.'

آیا می‌توانم ویزای دانشجویی خود را تمدید کنم؟

در صورت لزوم یا در صورت واجد شرایط بودن، می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید، مثلاً اگر می‌خواهید تحصیلات خود را در بریتانیا ادامه دهید.

هزینه‌ی دریافت ویزای دانشجویی چقدر است؟

در صورت اقدام برای گرفتن ویزای دانشجویی از خارج از بریتانیا، دانشجویان خارجی باید انتظار پرداخت 348 پوند را داشته باشند و برای تمدید یا تغییر ویزای دانشجویی از داخل بریتانیا، باید 475 پوند پرداخت کنند.

آیا هنوز هم می‌توانم با ویزای جدید دانشجویی کار کنم؟

دانشجویان خارجی می‌توانند به‌عنوان یک Sabbatical Officer عضو اتحادیه‌ی دانشجویی در بریتانیا تحصیل و کار کنند، اما دولت بریتانیا خاطر نشان می‌کند: 'شما می‌توانید کار کنید، اما میزان کار شما به دوره‌ی تحصیل‌تان و اینکه آیا در زمان ترم تحصیلی‌تان مشغول به کار هستید یا خارج از آن، بستگی دارد. اگر درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، به شما گفته می‌شود که می‌توانید با ویزای دانشجویی چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید.'


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter