مهاجرت به آمریکا - بایدن در مقابل ترامپ

مهاجرت به آمریکا - بایدن در مقابل ترامپ

25 شهريور , 1399

 3 نوامبر امسال سرنوشت کشور آمریکا مشخص می شود و مردم آمریکا انتخاب می کنند که چه کسی برای چهار سال آینده، کشور آمریکا را رهبری می کند. برنامه ی مهاجرتی آمریکا با انتخاب هریک از کاندیدها شکلی متفاوت به خود می گیرد. طبق قوانین سخت گیرانه ی دونالد ترامپ تا آخر امسال کاگران خارجی نمی توانند به آمریکا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند بدین ترتیب نیم میلیون کارگر از ورود به آمریکا منع شدند. این تصمیم در زمانی گرفته شده، که نرخ بیکاری در آمریکا به دلیل شیوع کرونا افزایش یافت و ترجیح دونالد ترامپ این بود که آمریکایی ها بتوانند مشغول به کار شوند. این اولین بار نیست که دونالد ترامپ برای ورود مهاجرین ممنوعیت تعریف کرده است، در تصمیمات گذشته، وی اجازه ی مهاجرت مسلمانان از کشورهایی مشخص از جمله ایران به آمریکا را نداد، این مورد درباره ی گرین کارت نیز صادق است.

جو بایدن

اگر نامزد انتخاباتی دموکرات ها جو بایدن انتخاب شود، به دنبال این است که تصمیمات مهاجرتی ترامپ را تغییر دهد. جو بایدن به دنبال این است شرایط مهاجرتی را تغییر دهد و یازده میلیون مهاجری که پرونده ی مهاجرتی ندارد و می توانند ویزای آمریکا بگیرند و باراک اوباما موفق به بررسی و صدور ویزا برای آنها نشده است را به سرانجام برساند. جو بایدن به دنبال این است که تصمیمات گرفته شده در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را لغو کرده و تصمیات دولت باراک اوباما را اجرایی کند. جو بایدن به دنبال یافتن راهی برای مهاجرت سریع کارگران بخش کشاورزی به آمریکا نیز هست. وی تصمیم دارد که به مهاجرین مسلمان اجازه دهد که آمریکا سفر کنند و تعداد ویزاهای صادر شده برای پناهندگان را به 125،000 ویزا برساند.

دونالد ترامپ

تصمیمات و رویکردهای دونالد ترامپ از لحظه ی انتخاب وی مشخص بوده است. یکی از قول های دونالد ترامپ ساختن دیواری در مرز جنوبی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی مهاجرین به آمریکا بوده است، که همچنان سعی در تکمیل کردن آن دارد. وی به مهاجرین که به دلیل خشونت کشورشان را ترک کرده اند، اجازه ی ورود به آمریکا را نداد و مهاجرین که به صورت غیرقانونی به آمریکا آمده اند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند. همچنین می خواهد سیستمی امتیازی شبیه به اکسپرس اینتری کانادا طراحی کند تا از این طریق تعداد مهاجرین به آمریکا کمتر شود.

مهاجرت به کانادا

کانادا بیش از 100 مسیر مهاجرتی دارد و از معروف ترین های آنها برنامه ی اکسپرس اینتری است، سیستمی که براساس امتیاز بندی است و سه برنامه ی اقتصادی را پوشش می دهد، در این برنامه افراد با بالاترین امیتاز برای اخذ اقامت دائم کانادا انتخاب می شوند. برنامه ای که دو هفته ای یکبار انجام می شود و در آخرین قرعه کشی 4،200 نفر موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شدند. همانطور که مشاهده می کنید، تفاوت زیادی میان برنامه های مهاجرتی آمریکا و کانادا و نحوه ی استقبال دولت ها از مهاجرین است.


مشاوره تلفنی رایگان
328 45 - 021
Starter