مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 تصور اشتباه در برنامه ی اکسپرس اینتری کانادا- ورود سریع

10 تصور اشتباه در برنامه ی اکسپرس اینتری کانادا- ورود سریع

اکسپرس اینتری محرک اصلی مهاجرت به کانادا است، اما بسیاری از افرادی که امیدوارند از طریق اکسپرس اینتری برای اخذ اقامت دائم کانادا مهاجرت کنند، توسط برخی از تصورات غلط رایج گمراه می شوند. ما اینجا هستیم تا همه چیز را برای شما شفاف سازی کنیم.

نگاهی به 10 تصور اشتباه در برنامه ی اکسپرس اینتری کانادا- ورود سریع به کانادا

تصور اشتباه 1: همه واجد شرایط ارسال پروفایل اکسپرس اینتری هستند

رایج ترین تصور غلطی که در مورد اکسپرس اینتری می شنویم این است که همه واجد شرایط ارسال پروفایل اکسپرس اینتری هستند. متاسفانه، این درست نیست. فقط کسانی که شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادایی را دارند واجد شرایط ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری هستند. اگر همه الزامات یکی از این برنامه ها را برآورده نکنید، واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستید. حتی اگر یک آزمون زبان تایید شده را تکمیل کنید و ارزیابی مدرک تحصیلی را دریافت کنید، این مدارک به تنهایی به این معنی نیست که شما همه معیارهای یکی از آن سه برنامه را دارید.

تصور اشتباه 2: اگر یک پروفایل اکسپرس اینتری ارسال کنید، می توانید به کانادا مهاجرت کنید

همه کسانی که پروفایل اکسپرس اینتری واجد شرایط ایجاد می کنند، دعوت نامه ای برای درخواست (ITA) دریافت نمی کنند و نمی توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. پروفایل های اکسپرس اینتری فقط برای 12 ماه اعتبار دارند. متقاضیان می توانند هر 12 ماه یکبار پروفایل های اکسپرس اینتری خود را تمدید کنند، اما اگر امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) آنها بسیار پایین باشد، ممکن است هرگز دعوت نامه ای برای درخواست دریافت نکنند، مگر اینکه بتوانند امتیاز CRS خود را افزایش دهند. سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم مانند لاتاری نیست و نامزدها به صورت تصادفی انتخاب نمی شوند؛ آنها بر اساس امتیاز CRS خود انتخاب می شوند. متقاضیان می توانند نتایج قرعه کشی قبلی را مشاهده کنند تا ببینند آیا امتیاز آنها رقابتی است یا خیر.




تصور اشتباه 3: همه افرادی که پروفایل اکسپرس اینتری ارسال می کنند، به نامزدی استانی (PNP) نیاز دارند

نامزدی استانی برای ارسال پروفایل اکسپرس اینتری لازم نیست. نامزدی استانی 600 امتیاز به امتیاز CRS یک نامزد اضافه می کند، اما کسانی که امتیاز CRS آنها در حال حاضر به اندازه کافی بالا است، نیازی به نامزدی استانی ندارند. نامزدهای استانی، مجبور به پرداخت هزینه های بیشتری (هزینه های دولتی استانی) هستند و ممکن است پردازش آنها بیشتر طول بکشد. همچنین، کسانی که نامزدی استانی را می پذیرند باید قصد خود را برای زندگی و کار در استانی که نامزدی استانی را برای آنها صادر کرده است، نشان دهند.

تصور غلط 4: همه می توانند برای افزایش امتیاز CRS خود برای نامزدی استانی درخواست دهند

در حالی که هر یک از استان ها (به جز کبک) و دو قلمرو کانادا دارای برنامه های نامزد استانی (PNP) هستند، همه افراد واجد شرایط درخواست برای این برنامه ها نیستند. اکثر جریان‌های PNP که توسط استان‌ها و مناطق ارائه می‌شوند، از متقاضیان می‌خواهند که یک پیشنهاد شغلی داشته باشند. استان‌هایی که برای برخی از جریان‌های PNP نیازی به پیشنهاد شغلی ندارند، به عوامل دیگری مانند کد طبقه‌بندی ملی شغلی اولیه (NOC)، امتیاز CRS و هرگونه ارتباطی که ممکن است با استان یا قلمرو خاص داشته باشند، نگاه می‌کنند.

تصور اشتباه 5: نمرات زبان مهم نیستند اگر فرانسوی یا انگلیسی صحبت کنید

تمامی داوطلبانی که پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد می کنند، ملزم به شرکت در آزمون زبان فرانسوی یا انگلیسی تایید شده توسط کانادا هستند. فرقی نمی کند مدرک تحصیلی در رشته زبان فرانسه یا انگلیسی داشته باشید یا از کشوری آمده باشید که زبان اصلی آن فرانسوی یا انگلیسی است. بسیاری از متقاضیان بر این باورند که زمانی که در آزمون تایید شده شرکت کنند و حداقل نمرات مورد نیاز برای برنامه مهاجرتی خود را کسب کنند، حداکثر امتیاز مربوط به بخش زبان را کسب می کنند. این درست نیست. سیستم CRS به این روش کار میکند که متقاضیانی که در Canadian Language Benchmark (CLB) به سطح 9 دست می یابند، نمرات بالاتری نسبت به افرادی که حداقل نمره لازم را کسب می کنند، خواهند داشت. حتی امتیازات بالاتری برای کسانی که به سطح CLB 10 یا بالاتر می رسند، وجود دارد.

اخذ اقامت دائم کانادا

تصور اشتباه 6: برای ارسال پروفایل اکسپرس اینتری به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارید

همه کاندیداها برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری نیاز به پیشنهاد شغلی ندارند. بسته به برنامه مهاجرتی که واجد شرایط آن هستید، ممکن است نیازی به پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی نداشته باشید. برای برنامه کارگران ماهر فدرال، کاندیدهای خاصی ممکن است به یک پیشنهاد شغلی معتبر برای رسیدن به حداقل آستانه امتیاز این برنامه نیاز داشته باشند، اما بسیاری از کاندیداها این آستانه را بدون پیشنهاد شغلی نیز برآورده می کنند. برای برنامه تجارت ماهر فدرال، کاندیداها ممکن است به یک پیشنهاد شغلی معتبر نیاز داشته باشند تا حداقل شرایط برنامه را برآورده کنند، اما اگر گواهی صلاحیت برای انجام تجارت خود، صادر شده توسط یک مقام استانی یا منطقه ای در کانادا را داشته باشند، به پیشنهاد شغلی نیازی نیست. آن دسته از داوطلبانی که پیشنهاد شغلی معتبری دارند، بسته به سطح مهارت NOC شغلشان، 50 یا 200 امتیاز اضافی در امتیاز CRS خود دریافت خواهند کرد. به طور خلاصه، همیشه برای ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری نیاز به پیشنهاد شغلی نیست، اما به شانس شما برای دعوت شدن برای درخواست اقامت دائم کمک می کند.

تصور اشتباه 7: اکسپرس اینتری یک سیستم لاتاری است

اکسپرس اینتری یک سیستم لاتاری نیست. در دورهای دعوت که به قرعه کشی نیز معروف هستند، تصادفی بودنی وجود ندارد. از متقاضیان دعوت می شود که فقط بر اساس امتیاز CRS خود درخواست دهند. اگر حداقل امتیاز CRS مورد نیاز برای یک دور دعوت را نداشته باشید، دعوت نامه ای برای درخواست دریافت نخواهید کرد.




تصور نادرست 8: خانواده از پروفایل اکسپرس اینتری حذف می شوند

هنگام ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری، نامزد باید همسر یا شریک زندگی خود را، در صورت وجود، و اینکه آیا همسر یا شریک زندگی او را همراهی می کند یا خیر، اعلام کند. هنگامی که نامزد دعوت نامه ای برای درخواست دریافت کرد، از آنها خواسته می شود تا نام همسر یا شریک زندگی خود را، در صورت لزوم، و همچنین وابستگان خود را ذکر کنند. این شامل کودکان تنی، فرزندخوانده ها و کودکان ناتنی می شود. همه همسران یا شرکا و فرزندان تحت تکفل می توانند با متقاضی، اقامت دائم را دریافت کنند، مگر اینکه که در کانادا غیرقابل پذیرش باشند.

تصور غلط 9: فقط یک همسر می تواند پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کند

اگر کاندیدی متاهل یا در یک رابطه هستید، همسر یا شریک زندگی شما نیز می‌تواند یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کند تا زمانی که شرایط برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال یا کلاس تجربه کانادایی را داشته باشد. به طور معمول، زوج ها بر اساس داشتن امتیاز CRS بالاتر، یک نفر را به عنوان متقاضی اصلی انتخاب می کنند. با این حال، اگر هر دو واجد شرایط باشند، ممکن است برای زوج‌ها مفید باشد که یک پروفایل ایجاد کنند، زیرا فردی که امتیاز CRS پایین‌تری دارد، در واقع ممکن است واجد شرایط PNP های مختلف باشد، و در واقع این شانس زوج را برای کسب نامزدی استانی دو برابر می‌کند.

تصور اشتباه 10: اکسپرس اینتری محل زندگی شما را در کانادا محدود می کند

سیستم اکسپرس اینتری توسط کارگران و خانواده‌هایی که می‌خواهند از طریق برنامه‌های کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادایی به کانادا مهاجرت کنند، استفاده می‌شود. هنگامی که متقاضیان وارد سیستم اکسپرس اینتری شوند، ممکن است برای نامزدی استانی نیز واجد شرایط باشند. اگر برای درخواست از طریق اکسپرس اینتری دعوت شده اید، می توانید به هر جای کانادا به استثنای کبک مهاجرت کنید. کسانی که مایل به مهاجرت به کبک هستند نباید از سیستم اکسپرس اینتری استفاده کنند. اگر یک نامزد به عنوان یک نامزد استانی دعوت نامه ای برای درخواست دریافت کند، باید قصد زندگی و کار در استانی را داشته باشد که نامزدی استانی را برای او صادر کرده است. با این حال، هنگامی که یک فرد اقامت دائم کانادا را دریافت کرد، حق دارد در هر نقطه از کشور زندگی و کار کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP
اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP

اجازه ی کار بعد از تحصیل اولین قدم در سیستم مهاجرت به کانادا است. این اجازه موقعیتی را فراهم می کند که دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی تا سه سال اجازه ی کار داشته باشند. که این اجازه ی کار ،فارغ التحصیلان را به ساکنین دائم تبدیل می کند. ...

بیشتر بخوانید
کار در هنگام تحصیل در کانادا
کار در هنگام تحصیل در کانادا

دانشجویان بین المللی در کاناد می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و اجازه ی کار تمام وقت را در زمان تعطیلات و استراحت میان ترم هایشان دارند. کار در هنگام تحصیل به شما کمک می کند که هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید و بتوانید با افراد جدید آشنا شوید و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: