مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 راه اقامت در کانادا بعد از اتمام PGWP

5 راه اقامت در کانادا بعد از اتمام PGWP

برخی از فارغ التحصیلان بین المللی که در حال حاضر واجد شرایط تمدید وضعیت خود نیستند، ممکن است پس از انقضای PGWP خود، در گزینه های خود برای ماندن در کانادا احساس محدودیت کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)، به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا حداکثر سه سال در هر شهری از کانادا کار کنند. متأسفانه، این نوع مجوز کار فقط در شرایط خاص قابل تمدید است. با این حال، برخی گزینه‌ها وجود دارد که ممکن است به دارندگان PGWP اجازه دهد به طور موقت یا حتی به طور دائم در کانادا بمانند.

در اینجا پنج گزینه برای دارندگان PGWP برای ماندن در کانادا پس از انقضای مجوز وجود دارد:

برنامه های نامزد استانی (PNP)

برنامه های نامزد استانی (PNP) زیادی برای فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا که مایل به اقامت در استان خود هستند، ارائه می شود. بسیاری از برنامه‌های نامزد استانی، که به عنوان 'enhanced PNP' شناخته می‌شوند، با استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کار می‌کنند. دریافت نامزدی از طریق یک enhanced PNP به یک نامزد اجازه می دهد تا 600 امتیاز CRS به امتیاز اکسپرس انتری خود اضافه کند. کانادا به برگزاری قرعه کشی اکسپرس انتری برای دریافت کنندگان PNP در سراسر همه گیری ادامه داده است.

این بدان معناست که دارنده PGWP می تواند از زمان پردازش سریع اکسپرس اینتری بهره مند شود. این می تواند به دارندگان PGWP اجازه دهد تا 6 ماه پس از درخواست، وضعیت اقامت دائم را کسب کنند. برای دارندگان PGWP که تجربه کاری در نوع مهارت شغلی واجد شرایط اکسپرس اینتری را تکمیل نکرده‌اند، هنوز گزینه‌های PNP دیگری در دسترس می¬باشد. بسیاری از استان‌ها 'base PNP' ها را ارائه می‌کنند، که به اغلب داوطلبان در نوع مهارت‌های C و D اجازه درخواست می‌دهند.

برنامه مهاجرت آتلانتیک (AIP)

برنامه مهاجرت آتلانتیک به برخی از فارغ التحصیلان اخیر از یک موسسه عالی آتلانتیک کمک می کند تا مقیم دائم شوند. این برنامه ممکن است به دارندگان PGWP اجازه دهد تا قبل از انقضای مجوزشان در کانادا بمانند. برای در نظر گرفته شدن توسط این برنامه، نامزدها باید یک برنامه تحصیلی حداقل 2 ساله واجد شرایط را تکمیل کرده باشند. فارغ التحصیلان واجد شرایط نیز باید یک پیشنهاد شغلی در نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، یا نیوفاندلند و لابرادور داشته باشند. پیشنهاد شغلی می تواند در نوع مهارت A ،B ،C یا 0 باشد.

مزیت این برنامه این است که فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط، نیازی به رعایت شرایط حداقل تجربه کاری ندارند. این به دارندگان PGWP اجازه می‌دهد حتی قبل از شروع کار، درخواست دهند. این ممکن است برای دارندگان PGWP که تجربه کاری کافی برای درخواست از طریق برنامه‌های دیگر قبل از انقضای مجوز خود کسب نکرده‌اند، مفید باشد. برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک در 31 دسامبر 2021 به پایان رسید و در 6 مارس 2022 با برنامه دائمی مهاجرت آتلانتیک جایگزین شد.


پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP)

اگر از یک موسسه آموزشی پس از متوسطه، با بودجه عمومی در یکی از یازده جامعه روستایی منتخب در سراسر کانادا فارغ التحصیل شده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست تحت برنامه پایلوت مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) باشید. این برنامه مستلزم آن است که نامزدها یک مدرک کارشناسی ارشد یا یک برنامه پس از متوسطه حداقل دو ساله را گذرانده باشند و یک میزان زمان حداقلی را در جامعه سپری کرده باشند. هر جامعه روستایی نیز برای متقاضیانی که قصد دارند برای برنامه آنها درخواست دهند، معیارهای واجد شرایط بودن خود را دارد.

مجوز کار (Work permit)

اکثر مجوزهای کار، کارفرمایان را ملزم به انجام فرآیند طولانی و پرهزینه اخذ ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) می‌کنند. با این حال، گزینه های دیگری برای درخواست مجوز کار وجود دارد که نیازی به LMIA ندارند. برنامه تحرک بین‌المللی کانادا (IMP)، کارفرمایان کانادایی را قادر می‌سازد تا کارگران خارجی موقت را بدون نیاز به LMIA استخدام کنند. برای درخواست مجوز کار معاف از LMIA، کار شما باید دارای مزیت های اقتصادی، فرهنگی یا سایر مزیت های رقابتی برای کانادا و ساکنان دائم آن باشد.

اگر قبل از انقضای PGWP خود، واجد شرایط درخواست اقامت دائم کانادا هستید، ممکن است واجد شرایط درخواست مجوز کار BOWP نیز باشید. این مجوز به شما امکان می دهد در حالی که منتظر نهایی شدن درخواست اقامت دائم خود هستید، کار کنید.

ثبت نام در یک برنامه آموزشی جدید پس از متوسطه

ثبت نام در یک برنامه جدید پس از مقطع متوسطه در کانادا می تواند به شما اجازه دهد که در کانادا بمانید و تا 20 ساعت در هفته کار کنید. اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری هستید اما منتظر دریافت دعوت نامه برای درخواست (ITA) هستید، این ممکن است راهی برای شما باشد که در این حین در کانادا بمانید. توجه به این نکته ضروری است که اگر دیگر مجوز کار معتبر یا وضعیت محفوظ (maintained status) ندارید، نمی توانید به کار در کانادا ادامه دهید. برای ماندن در کانادا باید وضعیت معتبری داشته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: