مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 شغل با تقاضای بالا در سال 2023

10 شغل با تقاضای بالا در سال 2023

کمبود نیروی کار در کانادا، هنوز یک مسئله اضطراری برای دولت کانادا به شمار می رود. مطالعات نشان داده است که بازار کار کانادا برای رفع کمبود نیروی کار، به سطوح بالای مهاجرت وابسته است. با نگاهی به سال 2023، مهاجرت برای پر کردن شغل های اساسی و رسیدگی به شکاف موجود در نیروی کار، کلیدی خواهد بود.

استقبال از مهاجران ماهر به کانادا، همچنان هدف دولت کانادا برای سال 2023 و پس از آن است. با نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی خالی، تقاضای زیادی برای کارگران ماهر برای پر کردن موقعیت های موجود، وجود دارد. کاندیدهایی از خارج از کشور، که دارای تجربه در مشاغل پرتقاضا در کانادا برای سال 2023 باشند، انتظار می رود که شانس بیشتری برای ورود به بازار کار کانادا داشته باشند و می توانند متقاضیانی با رزومه قوی برای 'برنامه های مهاجرتی ماهر' باشند.

نگاهی به برنامه های هدفمند نامزدهای استانی (PNP) در سراسر کانادا، روشن می کند که کدام مشاغل از نظر مهاجرت، پرتقاضا هستند. به طور کلی، شغلهای موجود در بخش های مراقبت های بهداشتی و خدمات پزشکی، حوزه فناوری و تکنولوژی و سایر زمینه های علمی در سراسر کشور تقاضای بالایی دارند. با توجه به همه‌گیری کووید-19، به‌ویژه بسیاری از مشاغل مراقبت‌های بهداشتی تقاضای بالایی دارند و بسیاری از استان‌ها قرعه‌کشی‌های PNP هدفمند برگزار می کنند تا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بیشتری را به کانادا دعوت کنند.

در اینجا 10 شغل برتر که تقاضای زیادی برای سال 2023 و بعد از آن دارند، آورده شده است:

پرستار ثبت شده (Registered Nurse (RN)) – شغل برتر در کانادا

مشاغل در بخش مراقبت های بهداشتی و خدمات پزشکی، همچنان در بسیاری از استان های کانادا پرتقاضا هستند. در پی همه‌گیری کووید-19، کانادا به ویژه از کمبود پرستاران رنج میبرد و قرعه‌کشی PNP هدفمند در بسیاری از استان‌ها ، به منظور بکارگیری پرستاران بیشتر، برگزار می¬شود.

به دلیل تقاضای زیاد برای پرستاران، چندین گزینه مهاجرتی نیز برای داوطلبان خارجی دارای تجربه در زمینه پرستاری وجود دارد تا آنها را تشویق کند که کانادا را به عنوان گزینه ای برای مهاجرت در نظر بگیرند.

  • میانگین حقوق سالانه: 70975 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Northwest Territories، Nunavut و Yukon
  • حداقل تحصیلات: مدرک لیسانس و ثبت نام در یک مرجع نظارتی استانی یا منطقه ای.

کار به عنوان پرستار در کانادا

توسعه دهندگان وب و نرم افزار نیاز بازار کار کانادا

یک توسعه دهنده وب، متخصصی است که در توسعه برنامه ها و یا توسعه وب سایت ها تخصص دارد. پروژه هایی از این دست، دامنه وسیع و تنوع زیادی دارند که علاقه مندان به این رشته، می توانند در آنها مشغول به کار شوند. 

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، گزینه های زیادی برای مهاجرت به کانادا برای کارگران شاغل در حوزه فناوری وجود دارد. 'برنامه استعدادهای جهانی کانادا'، مسیری در برابر توسعه دهندگان وب برای دریافت مجوز کار (work permit) کانادا قرار می دهد. همچنین چندین برنامه نامزد استانی (PNP)، برای نامزدهای دارای تجربه کاری در این مشاغل وجود دارد.

  • میانگین حقوق سالانه: 72627 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Ontario، Alberta و Manitoba
  • حداقل تحصیلات: لیسانس

توسعه دهندگان وب در کانادا




مهندس برق مشاغل پرتقاضای کانادا

مشاغل مهندسی برق نیاز به توانایی طراحی، تجزیه و تحلیل سیستم های الکتریکی دارند. پس از طراحی، این سیستم‌ها توسط مهندسان برق ساخته و آزمایش می‌شوند؛ درنتیجه وجود این مهندسین در کل فرآیند ضروری است. از کسانی که در این نوع مشاغل کار می کنند انتظار می-رود این سیستم ها و قطعات را پایدار نگه دارند تا از عملکرد ایمن آنها اطمینان حاصل کنند. به طور معمول، این مشاغل مستلزم سطح بالایی از تحصیلات است.

  • میانگین حقوق سالانه: 91832 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Newfoundland & Labrador، Alberta و Saskatchewan
  • حداقل تحصیلات: بسته به شغل متفاوت است؛ حداقل لیسانس.

مهندسین برق در کانادا

راننده کامیون نیاز بازار کار کانادایی

رانندگان کامیون، اغلب به عنوان یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا در صدر لیست قرار دارند. آنها تقریباً در هر استان و قلمرو کانادا برای حمل و نقل کالاهای تجاری از ساحلی به ساحل دیگر مورد نیاز هستند. با توجه به آمار کانادا، نرخ فرصتهای شغلی خالی در حمل و نقل کامیون حدود 8٪ است. کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون هستند، دارای چشم انداز شغلی قوی می باشند.

  • میانگین حقوق سالانه: 46828 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: British Columbia، New Brunswick، Prince Edward Island و Nova Scotia
  • حداقل تحصیلات: تکمیل دوره آموزشی راننده کامیون همراه با گواهینامه و تاییدیه های مناسب.

بازار کار کانادا برای راننده کامیون

جوشکار نیاز بازار کار کانادایی

انتظار می رود که کانادا تا سال 2028، 23000 فرصت شغلی جوشکاری را به اقتصاد اضافه کند و این حرفه را به حرفه¬ای با تقاضای بالا تبدیل نماید. شغل جوشکاری به ویژه در سراسر بریتیش کلمبیا و جزیره پرنس ادوارد تقاضای بالایی دارد. با این حال، کسانی که تجربه جوشکاری دارند هنگام انتخاب محل مهاجرت، احتمالاً در سراسر کشور از فرصتهای شغلی زیادی برخوردار خواهند بود.

  • میانگین حقوق سالانه: بین 18.00 دلار در ساعت تا 41.10 دلار در ساعت
  • پردرآمدترین استان ها: Saskatchewan، Alberta و British Columbia
  • حداقل تحصیلات: متفاوت است اما معمولاً آموزش در محل و/یا گواهی آموزشی

جوشکار نیاز بازار کار کانادا

دامپزشک شغل پرتقاضای کانادا

مانند بسیاری از نقاط در سراسر جهان، مردم کانادا عاشق حیوانات خانگی خود هستند، اما متاسفانه کانادا از نظر تعداد دامپزشکان کمبود دارد. این کمبود، این شغل را به یکی از پرتقاضاترین مشاغل در کانادا تبدیل می کند. بسیاری از استان ها، دارای قرعه کشی های هدفمند PNP با هدف تشویق مهاجرت دامپزشکان بیشتر به کشور می باشند.

دامپزشکی که سعی در ایجاد مسیر شغلی در کانادا دارد، باید مجوزی از نهاد نظارتی در استان ها/منطقه ها داشته باشد، زیرا این یک شغل تحت نظارت استانی است.

  • میانگین حقوق سالانه: 95804 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Saskatchewan، Edmonton و Calgary
  • حداقل تحصیلات: پروانه دامپزشکی

دامپزشکان در کانادا




پرستار دارای مجوز (Licensed Practical Nurse (LPN)) در کانادا

به دلایل مشابه ذکر شده برای پرستاری RN، پرستاری LPN در صدر فهرست مشاغل مورد تقاضا در کانادا قرار دارد. همه‌گیری کووید-19 و جمعیت سالخورده، تقاضای بیشتری را برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند و به پرستاران LPN بیشتری نیاز دارد. مانند پرستاران RN، چندین برنامه مهاجرتی وجود دارد که افرادی که در زمینه مراقبت های بهداشتی هستند می توانند از آنها بهره مند شوند.

  • میانگین حقوق سالانه: 55564 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Saskatchewan، Alberta و Manitoba
  • حداقل تحصیلات: مدرک لیسانس و ثبت نام در یک مرجع نظارتی استانی یا منطقه ای.

پرستاری در کانادا

 برقکار صنعتی در بازار کار کانادا

برقکاران از بهترین بازار کار برای شغلهای پرتقاضا در کانادا برخوردار هستند. به طور خاص، برق صنعتی در سراسر کشور تقاضای زیادی دارد. مهاجران تازه وارد با تحصیلات مرتبط و تجربه شغلی مشابه، می توانند در کانادا به عنوان برقکار صنعتی یا سایر حرفه های برقی مشابه، کار پیدا کنند.

  • میانگین حقوق سالانه: 68000 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: Newfoundland & Labrador، Alberta و Saskatchewan
  • حداقل تحصیلات: آموزش در محل و/یا گواهینامه.

برقکار صنعتی در کانادا

پیشنهاد کاری داروساز در کانادا

داروسازان مسئول توزیع داروها و ارائه مشاوره در مورد آنها میباشند. یک داروساز می تواند با کار در بیمارستان، داروخانه یا با راه اندازی داروخانه خود، مسیر شغلی خود را ایجاد کند.

داروسازان تحت نظارت استانی هستند، به این معنی که هر استان مقررات خاص خود را دارد. برای تبدیل شدن به یک داروساز، باید مدرک داروسازی داشته باشید، آزمونی را که توسط هیئت آزمون داروسازی کانادا (PEBC) برگزار می شود بگذرانید و در استان یا قلمرو خود ثبت نام کنید تا به یک داروساز معتبر در کانادا تبدیل شوید. مانند سایر مشاغل در زمینه پزشکی، داروسازی در سال های اخیر تقاضای زیادی داشته است.

  • میانگین حقوق سالانه: 89314 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: New Brunswick، Quebec و British Columbia
  • حداقل تحصیلات: مدرک داروسازی

فرصت کار به عنوان داروساز در کانادا

نیاز به حسابدار در بازار کار کانادا

حسابداران، برای یک شرکت موفق حیاتی هستند. رشد کسب و کارها در اقتصاد پس کووید-19، باعث تبدیل شدن مدیریت امور مالی به یک عامل حیاتی در حفظ موفقیت کسب و کارها شده است.

حسابداران می توانند انتظار داشته باشند که ظرف چند سال آینده، فرصت های شغلی زیادی را در سراسر کشور پیدا کنند.

  • میانگین حقوق سالانه: 56257 دلار
  • پردرآمدترین استان ها: British Columbia، Alberta و Quebec
  • حداقل تحصیلات: دیپلم مرتبط با تجارت یا مدرک لیسانس.

فرصت کاری برای حسابداران در کانادا

زندگی و کار در کانادا

سیستم اکسپرس انتری کانادا همچنان سریع ترین و کارآمدترین مسیر برای کسب اقامت دائم کانادا، برای کارگران دارای مهارت و تجربه مناسب از صنایع مختلف می باشد. بسیاری از برنامه های نامزد استانی (PNP)، برای کارگران ماهر با تجربه کاری خاص طراحی شده اند. اگر تجربه کاری شما مورد تقاضا است، ممکن است واجد شرایط نامزدی استانی برای اقامت دائم باشید.

استان ها، کاندیدهایی را انتخاب می کنند که دارای تجربه و مهارت های مورد نیاز هستند. اگر تجربه کاری در یکی از مشاغل مورد تقاضای بالا را دارید، ممکن است واجد شرایط برنامه نامزد استانی (PNP) باشید.

با افزایش نرخ فرصت‌های شغلی، نیروی کار سالخورده کانادا و هدف مهاجرتی کنونی برای استقبال بیش از یک میلیون مهاحر در سه سال آینده، الان بهترین زمان برای اتباع خارجی است تا اولین قدم را به سوی مهاجرت به کانادا بردارند!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: