مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
داشتن پیشنهاد کار برای استان کبک

داشتن پیشنهاد کار برای استان کبک

یک پیشنهاد شغلی معتبر می تواند تا 14 امتیاز در 'شبکه انتخاب کارگر ماهر کبک' ارزش داشته باشد و می تواند تفاوت زیادی در واجد شرایط بودن شما ایجاد کند.

یک پیشنهاد شغلی معتبر، نه تنها می تواند یک نامزد را واجد شرایط کند، بلکه می تواند شانس فرد را برای دعوت شدن به منظور درخواست اقامت دائم افزایش دهد. بسیاری از قرعه کشی های اخیر آریما (Arrima) کبک، کاندیداهایی را هدف قرار داده اند که یک پیشنهاد شغلی معتبر در خارج از منطقه شهری مونترال دارند.

پارلمان کبک کانادا

پیشنهاد شغلی معتبر کبک چیست؟

یک پیشنهاد شغلی معتبر، پیشنهاد استخدام از سوی یک کارفرمای کبکی است. کارفرما باید برای تایید پیشنهاد شغلی، به وزارت مهاجرت کبک (MIFI) درخواست داده باشد.

تعداد امتیازهایی که می توانید برای یک پیشنهاد شغلی معتبر دریافت کنید، به موقعیت مکانی شغل مورد نظر بستگی دارد. اگر در داخل منطقه شهری مونترال (RMM) واقع شده باشد، که شامل جزیره مونترال و مناطق اطراف آن مانند لاوال و لونگوئل می شود، یک پیشنهاد شغلی معتبر 8 امتیاز اضافی به نامزد می دهد. اگر خارج از RMM واقع شده باشد، یک پیشنهاد شغلی معتبر 14 امتیاز اضافی به نامزد می دهد.

چرا برای مهاجرت به کبک، به یک پیشنهاد شغلی معتبر نیاز دارم؟

مشابه درخواست برای 'ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA)' در سطح فدرال، کارفرمایانی که برای تایید پیشنهاد شغلی خود اقدام می کنند باید ثابت کنند که سعی کرده اند یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم را برای پر کردن این موقعیت استخدام کنند. این شرط لغو می شود در صورتیکه نامزد هم اکنون با مجوز کار موقت معتبر برای کارفرما کار کند.

اگر نامزد در کانادا نیست یا در کانادا است اما هم اکنون برای کارفرمایی که پیشنهاد شغلی ارائه می دهد کار نمی‌کند، کارفرما باید حداقل الزامات استخدامی که در زیر توضیح داده شده است را برآورده کند.

نحوه درخواست برای یک پیشنهاد شغلی معتبر در استان کبک کانادا

مرحله 1: الزامات پیشنهاد شغلی

برای درخواست یک پیشنهاد شغلی معتبر، موقعیتی که به کارگر خارجی پیشنهاد می شود باید:

  • دائمی و تمام وقت باشد.
  • در رده‌بندی شغلی ملی (NOC)، در سطح مهارت 0، A، B یا C باشد.
  • اگر این شغل در کبک تنظیم شده باشد، نامزد باید مجوز فعالیت داشته باشد.
  • تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار محلی داشته باشد.
  • تأثیری بر اختلافات کارگری و کارفرمایی جاری نداشته باشد.
  • توسط یک کسب و کار که حداقل 12 ماه در کبک فعالیت کرده است ارائه شود. همچنین کارفرما باید یک پیشنهاد شغلی کتبی به نامزد ارائه دهد و نامزد باید پس از پذیرش در کانادا، نامه ای کتبی مبنی بر تعهد به این موقعیت ارائه دهد.


مرحله 2: درخواست و مدارک پشتیبانی

اگر کارفرمایی بخواهد موقعیتی را به کارگر خارجی پیشنهاد دهد که شرایط مرحله 1 را برآورده می کند، کارفرما باید درخواستی را برای پیشنهاد شغلی معتبر به همراه مدارک پشتیبان سابمیت کند.

تلاش برای استخدام

به غیر از سناریویی که در آن نامزد هم¬اکنون با مجوز کار معتبر برای کارفرما کار می کند، کارفرما باید ثابت کند که سعی کرده است یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم را برای پر کردن این موقعیت استخدام کند. MIFI چند 'تلاش برای استخدام' خاص دارد که کارفرما باید آنها را انجام دهد:

  • کارفرما باید در طول شش ماه قبل از درخواست برای یک پیشنهاد شغلی معتبر، فرصت شغلی را تبلیغ کنند.
  • کارفرما باید پیشنهاد شغلی را در 'Placement en ligne' (یک منبع کاریابی آنلاین که توسط وزارت کار کبک اداره می شود) ارسال کند.
  • غیر از روش های فوق، کارفرما باید حداقل از یک روش استخدامی اضافی استفاده کنند.

برای احراز شرایط استخدام، آگهی استخدام باید شامل موارد زیر باشد:

  • نام و آدرس کسب و کار
  • محل موقعیت پیشنهادی
  • شماره تماس برای شخص یا بخش مسئول استخدام
  • عنوان شغلی و مسئولیت ها
  • الزامات، مانند تجربه کاری یا تحصیلات گذشته
  • دستمزد ارائه شده

اگر نامزد هم اکنون با مجوز کار معتبر برای کارفرما کار می کند، کارفرما نیازی به رعایت شرایط استخدام ندارد.

نمایی از شهر مونترال کانادا

مرحله 3: درخواست برای CSQ

هنگامی که نامزد، یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف کارفرما دریافت کرد، می تواند اظهار علاقه خود را برای 'گواهی انتخاب کبک (CSQ)' از طریق پورتال Arrima به عنوان بخشی از برنامه 'کارگر ماهر کبک (QSW) ' ارسال کند.

سپس، کبک قرعه‌کشی‌های Arrima را برگزار می‌کند که در آن از نامزدها دعوت می‌کند تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

از آنجایی که سیستم مهاجرتی کبک هر روز مملو از درخواست‌ها می‌شود، بهترین شانس شما برای دریافت CSQ با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر است. این می تواند راه را برای دستیابی به اقامت کبک و در نهایت اقامت دائم در سطح فدرال باز کند.

مرحله 4: اقامت دائم

داوطلبانی که CSQ را از طریق QSW دریافت میکنند، باید برای اقامت دائم به عنوان یک کارگر ماهر که توسط کبک انتخاب شده است، درخواست دهند. آنها نمی توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال درخواست دهند.

دولت فدرال بر روی متقاضی اصلی و همه اعضای خانواده که همراه او هستند، یک بررسی سوابق پزشکی و جنایی انجام خواهد داد. اگر غیرقابل پذیرش تشخیص داده نشوند، به همه آنها اقامت دائم کانادا داده می شود.

توجه: اگرچه نامزدهایی که از طریق برنامه مهاجرتی کبک درخواست می دهند باید قصد اقامت در کبک را داشته باشند، با این وجود پس از اینکه اقامت دائم کانادا را دریافت کردند، طبق 'منشور حقوق و آزادی کانادا' به آنها حق تحرک اعطا می شود. این حق به به فرد با اقامت دائم داده می شود که در هر نقطه ای از کانادا، کار و زندگی کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: