مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
4 استان که گرفتن اقامت دائم کانادا آسان تر است

4 استان که گرفتن اقامت دائم کانادا آسان تر است

بسته به مشخصات شما، برنامه های مهاجرت استانی (PNP) می تواند ساده ترین راه برای کسب اقامت دائم در کانادا باشد. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در کدام استان کسب اقامت دائم برای مهاجری که هیچ ارتباطی با کانادا ندارد، آسان تر است؟

برنامه های مهاجرت استانی بی شماری وجود دارد که هر کدام شرایط منحصر به فرد خود را دارند. این برنامه ها، به استان ها اجازه می دهند که پاسخگوی نیازهای مهاجرتی منحصر به فرد خود باشند. به طور کلی، برنامه های مهاجرت استانی برای پر کردن شکاف های موجود در نیروی کار طراحی شده اند؛ در نتیجه این برنامه¬ها، کاندیدهای با تجربه در مشاغل پر تقاضا را هدف قرار می دهند.

اغلب از ما می پرسند که کدام برنامه نامزد استانی کانادا، برای کاندیداهای خارج از کانادا راحت ترین راه مهاجرت به آن است. در حالی که برای بسیاری از برنامه های مهاجرت استانی، نیاز است که با استان موردنظر ارتباطی دارشته باشید (مانند یک پیشنهاد شغلی، تجربه کاری، یا مدرک تحصیلی)، برنامه هایی وجود دارد که نامزدها را صرفاً بر اساس توانایی آنها در پر کردن شکاف های کاری یا جمعیتی دعوت می کنند.

این چهار استان برای متقاضیان خارج از کشور در سال 2022، ساده‌ترین استان ها برای کسب اقامت دائم در کانادا به حساب می‌آیند:

شماره 1 – برنامه کارگر ماهر بین المللی ساسکاچوان: مشاغل پر تقاضا و اکسپرس اینتری 

استان ساسکاچوان، به دلیل رشد اقتصادی قوی و فرصت های شغلی به مقصدی محبوب برای مهاجران تبدیل شده است.

برنامه های مشاغل پر تقاضا و اکسپرس اینتری، برای استخدام کارگران با تجربه در مشاغل پر تقاضای استان طراحی شده‌اند. این برنامه ها، کاندیداهای منتخب را با استفاده از سیستم Expression of Interest (EOI) انتخاب می کند.

برای ارسال EOI، متقاضیان باید حداقل یک سال تجربه کاری در شغلی داشته باشند که در فهرست مشاغل استثنا شده SINP قرار ندارد. داوطلبان علاقه مند باید پس از دوره متوسطه، حداقل به مدت یک سال تحصیل کرده و دارای مدرک آن دوره باشند و همچنین بتوانند انگلیسی یا فرانسوی صحبت کنند. هر نامزدی که حداقل معیارهای واجد شرایط بودن ساسکاچوان را -از جمله کسب حداقل 60 امتیاز در شبکه ارزیابی امتیاز- داشته باشد، می‌تواند یک پروفایل EOI ارسال کند. سپس پروفایل های ارسالی در یکی از قرعه کشی های SINP EOI در نظر گرفته می شوند. فقط نامزدهایی که دارای رقابتی ترین امتیاز SINP و تجربه در مشاغل مورد تقاضا را می باشند، در قرعه کشی SINP EOI دعوت می شوند.

کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس اینتری می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان برای رسیدگی سریع به درخواست اقامت دائم خود درخواست دهند. با این حال، جریان مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان، برای کسانی که واجد شرایط ارسال پروفایل اکسپرس اینتری نیستند نیز در دسترس است.

استان ساسکاچوآن کانادا

شماره 2 - برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا (Alberta’s Express Entry Stream)

استان آلبرتا در غرب کانادا، خانه برخی از شهرهای پر رونق کانادا مانند کلگری و ادمونتون است. آلبرتا با بازار کار رو به رشد و سیستم آموزشی عالی، گزینه ای فوق العاده برای مهاجران جدید احتمالی محسوب می شود.

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا، کاندید های موردنظر را، از میان نامزدهای برنامه اکسپرس اینتری فدرال، برای درخواست PNP انتخاب می کند. یکی از مزایای اصلی این برنامه این است که داوطلبان اکسپرس اینتری را حتی با امتیاز پایینی مانند CRS=300 در نظر می گیرد، که به این معنی است که تعداد بیشتری از کاندیداها شانس دریافت 'اطلاعیه علاقه مندی (Notification of Interest)' از سوی استان را خواهند داشت.

شایان ذکر است که امتیاز CRS بالای 300، دعوتنامه از برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا را تضمین نمی کند. آلبرتا، تنها امتیاز CRS پایین‌ترین نامزد را در هر دور دعوت‌نامه منتشر می‌کند و معیارهای دیگری را برای افزایش شانس منتشر نمی‌کند. عوامل زیر ممکن است شانس یک نامزد را افزایش دهد:

  • یک خویشاوند واجد شرایط که مقیم دائم یا شهروند ساکن آلبرتا است.
  • پیشنهاد کاری یا تجربه کاری در آلبرتا
  • مدرک تکمیل شده از یک موسسه آموزشی کانادایی

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال عمل می کند. این بدان معناست که دریافت نامزدی استانی، امتیاز CRS متقاضی را تا 600 امتیاز افزایش می‌دهد و عملاً تضمین می‌کند که در قرعه‌کشی اکسپرس انتری بعدی، دعوتنامه درخواست (ITA) را برای اقامت دائم دریافت می‌کند.

به دلیل پایین بودن حداقل CRS مورد نیاز در آلبرتا، این استان اغلب به عنوان یکی از ساده ترین استان ها برای دریافت اقامت دائم در کانادا در نظر گرفته می شوند.

مهاجرت کاری به استان آلبرتا کانادا




شماره 3 - برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو (Ontario’s Human Capital Priorities Stream)

انتاریو محبوب ترین استان کانادا برای مهاجران محسوب می¬شود و بسیاری از مهاجران به شهر شلوغ تورنتو و مشاغل در حال رشد آن در حوزه فناوری کشیده میشوند. به این ترتیب، این استان سهمیه زیادی برای کمک به مهاجران تازه وارد از طریق برنامه های PNP دارد.

علیرغم داشتن یکی از بالاترین سهمیه ها در بین تمام استان ها، انتاریو قصد دارد افراد مهاجر بیشتری را به خدمت بگیرد. مونته مک ناتون، وزیر کار انتاریو، اخیراً درخواست کرده است که تعداد مهاجران مجاز تحت برنامه OINP انتاریو، از 9000 به 18000 نفر برای کمک به مقابله با کمبود نیروی کار در استان، افزایش یابد.

برای کسانی که خارج از کانادا زندگی می کنند، برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو یک گزینه عالی است. این برنامه، کارگران ماهری را در اولویت قرار می دهد که بتوانند موقعیت های شغلی تخصصی را در استان پر کنند.

برنامه اولویت های سرمایه انسانی، از طریق سیستم اکسپرس انتری فدرال نیز عمل می کند. نامزدهای احتمالی باید یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال با امتیاز CRS=400 یا بالاتر داشته باشند. انتاریو تمام پروفایل¬های اکسپرس اینتری را اسکن می‌کند و از پروفایل‌های خاصی دعوت می‌کند تا برای PNP درخواست دهند؛ معمولاً نامزدها را بر اساس گروهی از کدهای NOC و محدوده‌ای خاص از CRS دعوت می‌کند.

در سال 2021، انتاریو در مجموع 3513 نامزد را تحت برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی خود معرفی کرد. از این نامزدها، حدود نیمی از آنها تحت قرعه کشی OINP tech دعوت شدند.

انتاریو همچنین یک جریان PNP برای کارگران ماهر فرانسوی زبان که دارای پروفایل در اکسپرس اینتری هستند، ارائه می دهد. اگر در زبان فرانسه تسلط متوسط تا پیشرفته دارید، این برنامه ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد!

با توجه به سهمیه های بالای مهاجرت انتاریو، این استان قرعه کشی های مکرری انجام می دهد، که آن را به یکی از آسان ترین استان¬ها برای دریافت اقامت دائم در کانادا برای نامزدهای واجد شرایط تبدیل می کند.

استان انتاریو-قطب سیاسی و اقتصادی کانادا

شماره 4 - برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا (Nova Scotia’s Labour Market Priorities Stream)

استان نوا اسکوشیا، در سواحل شرقی کانادا در اقیانوس اطلس واقع شده است. نزدیکی استان به اقیانوس، هزینه کم زندگی و سبک زندگی آرام، آن را به مقصدی رویایی برای بسیاری از مهاجران احتمالی تبدیل کرده است.

برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا نیز کاندیداها را مستقیماً از اکسپرس اینتری انتخاب می کند. از آنجایی که این جریان اغلب از پروفایل-هایی که ارتباط خاصی با استان ندارند دعوت به عمل می آورد، این استان دارای یکی از آسان ترین PNP ها برای متقاضیان خارج از کانادا که قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارند، می باشد.

نوا اسکوشیا مشاغل یا معیارهایی که به وسیله آنها نامزدها را انتخاب می کند، منتشر نمی کند، اما به طور مرتب از نامزدهایی دعوت می کند که هیچ ارتباطی با استان ندارند. نامزدهای احتمالی باید یک پروفایل اکسپرس اینتری فعال داشته باشند و علاقه خود را به نوا اسکوشیا نشان دهند.

کاندیداهایی که از نوا اسکوشیا دعوتنامه دریافت می کنند، می توانند برای دریافت نامزدی استانی درخواست دهند. از آنجایی که جریان از طریق سیستم اکسپرس اینتری نیز کار می کند، نامزدهای موفق 600 امتیاز اضافی دیگر در CRS خود دریافت می کنند. این امتیازات اضافی اساساً یک 'دعوت نامه درخواست '(ITA) را در قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال را تضمین می کند.

فرصت کار و زندگی در استان نوااسکوشیا کانادا

کدام PNP برای شما مناسب است؟

با بیش از 80 برنامه مهاجرت استانی برای انتخاب، می دانیم که انتخاب کردن بهترین برنامه های مهاجرتی ممکن برای شما، میتواند دشوار باشد. از آنجایی که ساده‌ترین استان برای دریافت اقامت دائم کانادا، معمولاً به مشخصات منحصر به فرد شما بستگی دارد، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است. اگر می خواهید در مورد PNP های کانادا یا سایر روش های مهاجرت به کانادا بیشتر بدانید، برای اطلاعات بیشتر با مکارشناسان ما در موسسه عصرکلام زنگنه تماس بگیرید.

اخذ اقامت دائم کانادا

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: