مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رد و پذیرش ویزای کانادا

رد و پذیرش ویزای کانادا

اگر درخواست اجازه تحصیل (Study Permit) یک تبعه خارجی توسط (IRCC) رد شود، برای رسیدگی به این امتناع می توانیم از دو روش اقدام کنیم:

  • درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم: اگر متقاضی معتقد است که درخواست اجازه تحصیل او مطابق با تمام الزامات مقرر شده توسطIRCC  بوده است، اما مجوز تحصیل به طور غیرمنصفانه یا نادرست رد شده است، تبعه خارجی می تواند نسبت به تصمیم اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر کند.
  • ارسال درخواست جدید: اگر متقاضی معتقد است که دلایل رد شدن درخواست معتبر است، تنها اقدام ممکن برای او ارائه درخواست جدید است. در درخواست جدید، متقاضی باید به دلایل قبلی رد شدن، توجه دقیق داشته باشند. همچنین، در صورت نیاز به به روز رسانی مدارکی (تاریخ شروع در نامه پذیرش، صورتحساب های بانکی به روز و غیره) متقاضی باید مطمئن باشد که این به روز رسانی ها را دریافت کرده است. 

رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

هنگامی که درخواست مجوز تحصیل رد می شود، این رد در نامه ای که توسط افسر ویزا برای متقاضی ناموفق صادر می شود ذکر می شود. در این نامه، افسر ویزا دلیل(های) رد شدن را از فهرست احتمالات از پیش تعیین شده نشان می دهد. این فهرست دلایل امتناع فقط اطلاعات اولیه را در مورد دلایل امتناع ارائه می دهد.

با این حال، زمانی که درخواست رد می شود، متقاضی این حق را دارد که یادداشت های افسر ویزا که حاوی دلایل تکمیلی رد شدن است را درخواست کند. اکیداً توصیه می‌شود که این یادداشت‌ها درخواست شوند، زیرا به متقاضی اطلاع می‌دهد که چگونه به بهترین نحو در مورد این رد شدن اقدام کند. هنگامی که متقاضی یادداشت های پرونده را از افسر ویزا دریافت کرد، می تواند ارزیابی کند که آیا دلایل امتناع معتبر بوده است یا خیر. اگر مجوز تحصیل به دلایل معتبر رد شده بود، به عنوان مثال، اگر متقاضی یکی از مدارک مورد نیاز را ارائه نکرده است، بهترین گزینه این است که پس از اطمینان از رفع اشتباهات، درخواست جدیدی ارسال شود. 




اگر درخواست اجازه تحصیل به دلایلی که متقاضی معتقد است نامعتبر است رد شد، بهتر است درخواست تجدید نظر برای بررسی مجدد ارائه شود. هم فرآیند تجدیدنظر و هم فرآیند ارسال مجدد ممکن است زمان قابل توجهی طول بکشد. بنابراین متقاضی باید آماده باشد که با موسسه تحصیلی خود تماس بگیرد تا در صورت عدم امکان دریافت مجوز تحصیل به موقع برای شروع برنامه در تاریخی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، تغییراتی در تاریخ شروع مورد نظر خود درخواست کند.

دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا درخواست مجوز تحصیل کانادا ممکن است رد شود. این دلایل در نامه امتناع صادر شده توسط IRCC ذکر خواهد شد. یک تبعه خارجی همچنین می‌تواند از افسر ویزا که پرونده آنها را بررسی کرده است، یادداشت های تکمیلی را برای درک بهتر دلایل امتناع درخواست کند. در زیر متداول‌ترین دلایلی که اجازه تحصیل را رد می شود آورده شده است:

  1. IRCC مدرک تمکن مالی شما را زیر سوال می برد. هنگامی که درخواست مجوز تحصیلی را ارسال می کنید، باید نشان دهید که بودجه کافی برای حمایت از خود در کانادا دارید. IRCC همه دانشجویان بین‌المللی را ملزم می کند که، با استفاده از مدارکی، ثابت کنند بودجه لازم برای پوشش شهریه‌های سال اول تحصیلی خود و همچنین هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده همراه خود را دارند. چگونه با اثبات تمکن مالی به مشکل رسیدگی می کنید؟ اگر درخواست شما رد شد زیرا IRCC توانایی شما برای حمایت مالی خود را زیر سوال می برد، باید اسناد مالی را که همراه با درخواست خود ارسال کرده اید به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نگرانی های مطرح شده توسط افسر ویزا را برطرف کرده اید و مدارک اضافی جدیدی را نیز برای اثبات ارائه دهید.
  2. IRCC قصد شما را برای ترک کشور زیر سوال می برد. مجوز تحصیل یک ویزای موقت است، به این معنی که دارای یک دوره اعتبار و یک تاریخ انقضا است. در درخواست اجازه تحصیل خود، باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از پایان اعتبار مجوز تحصیل، کشور را ترک خواهید کرد. این بدان معنا نیست که نمی توانید برای تمدید مجوز تحصیل خود یا اقامت دائم خود اقدام کنید. در واقع، برنامه های زیادی توسط دولت برای کمک به دانشجویان برای ماندن و کار در کانادا پس از تحصیل، یا حتی انتقال به اقامت دائم طراحی شده است. معنی آن این است که افسر ویزا باید اطمینان داشته باشد که وقتی دانشجو یا کارمند (با شرایط قانونی خودش) نیستید، به طور غیرقانونی در کانادا نمی‌مانید. بنابراین باید ثابت کرد که دلایل قوی و خوبی برای بازگشت به خانه وجود دارد. چگونه به مشکل قصد ترک کشور رسیدگی کنیم؟ بهترین راه برای رفع این نگرانی از طریق Personal Statement شماست. اگر افسر ویزا از روایتی که ارائه کرده‌اید متقاعد نشده است، باید روایت خود را دوباره بررسی کنید تا مستقیماً به نگرانی‌های او رسیدگی کنید. توجه: امکان پیگیری اقامت دائم و موقت در کانادا وجود دارد. این با ادعای قصد دوگانه (dual intent) در یک درخواست انجام می شود.
  3. IRCC انتخاب شما برای برنامه تحصیلی را زیر سؤال می برد. اگر افسر ویزا منطق انتخاب برنامه یا سطح تحصیل شما را درک نکند، درخواست مجوز تحصیل گاهی رد می شود. برای مثال، ممکن است فردی با مدرک لیسانس پرستاری از فیلیپین و چهار سال سابقه کار به عنوان پرستار که می‌خواهد در رشته مدیریت هتل تحصیل کند، مورد سوال قرار گیرد زیرا به نظر می رسد برنامه انتخابی در کانادا با سوابق تحصیلی یا سابقه شغلی متقاضی مطابقت ندارد. چگونه مشکل انتخاب برنامه را برطرف کنیم؟ اگر انتخاب برنامه شما عجیب به نظر می رسد، با توجه به تحصیلات یا تجربه کاری گذشته، باید به وضوح توضیح دهید که چرا می خواهید در آن رشته یا برنامه تحصیل کنید. این مورد دیگری است که دیدن یادداشت های افسر ویزا واقعا می تواند کمک کند.
  4. IRCC نامه پذیرش شما را زیر سؤال می برد. قبل از اینکه بتوانید برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) در کانادا نامه پذیرش دریافت کنید. شما همچنین باید تمام الزامات آن برنامه تحصیلی را برآورده کنید. اگر افسر ویزا شک کند که نامه پذیرش شما واقعی است یا اینکه شما واقعاً شرایط برنامه تحصیلی را برآورده کرده اید، ممکن است اجازه تحصیل شما را رد کند. چگونه مشکل نامه پذیرش را برطرف کنیم؟ مدارک موسسه آموزشی که ارسال کرده اید را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اسناد واضح و قابل خواندن هستند و هر گونه مدارک اضافی را که می توانید ارائه دهید. در برخی موارد، ممکن است بخواهید با موسسه ای که سند را صادر کرده است، تماس بگیرید تا به نگرانی های افسر کمک کند.
  5. IRCC مدارک سفر یا مدارک هویتی شما را زیر سوال می برد. اگر مدرک کاملی از سابقه سفر خود ندارید، یا اگر مدارک هویتی شما نامشخص است، IRCC ممکن است درخواست مجوز تحصیل شما را رد کند. IRCC باید بتواند هویت شما را تأیید کند تا مشخص کند که آیا شما از نظر پزشکی یا کیفری مشکلی برای ورود به کانادا دارید یا نه. چگونه مشکلات مربوط به مدارک مسافرتی یا هویتی را برطرف کنیم؟ اگر افسر ویزا فکر می‌کند که در تاریخچه سفر شما فضاهای خالی وجود دارد، اسنادی را که ارسال کرده‌اید و یادداشت‌های افسر ویزا را بررسی کنید تا ببینید کدام دوره‌های زمانی مشکل‌ساز هستند. هنگام درخواست مجدد، مطمئن شوید که شواهد تکمیلی اضافی برای پوشش این دوره‌ها ارائه می‌کنید. اگر مشکل از مدارک هویتی شماست، درخواست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها واضح و قابل خواندن هستند.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: