مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین روش مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت به کانادا

اگر می خواهید ویزای کانادا داشته باشید، در مرحله ی اول لازم است که تصمیم بگیرید می خواهید در کانادا چه کاری انجام دهید و هدف شما از مهاجرت به کانادا چیست؟

چند نوع ویزای کانادا وجود دارد که می توان آنها را به دسته بندی های زیر تقسیم کرد:

  • اجازه تحصیل کانادا -Study Permit: این ویزا برای افرادی است که می خواهند در کانادا تحصیل کنند و طول دوره ی تحصیل آن ها بیش از شش ماه است، تحصیل در کانادا می تواند به اخذ اقامت دائم کانادا منجر شود.
  • ویزا توریستی کانادا-Visitor Visa (TRV-Temporary Resident Permit): برای افرادی است که می خواهند برای مدت زمان محدودیتی به کانادا سفر کنند و نمی خواهند در کانادا کار کنند یا اقامت بگیرند. هدف، بازدید از کانادا و سفر توریستی است.
  • اجازه کار در کانادا-Work Permit: برای افرادی که برای مدتی مشخص می خواهند در کانادا کار کنند. کار در کانادا می تواند به اخذ اقامت دائم کانادا منجر شود.
  • اخذ اقامت دائم کانادا-Permanent Residency: برای افرادی که می خواهند برای همیشه به کانادا بیایند و خانواده خود را نیز به کانادا بیاورند، با داشتن PR کانادا می توانید در این کانادا، مشغول به کار یا تحصیل شوید.

کانادا از نظر وسعت، دومین کشور بزرگ جهان است که مردم آن سطح زندگی بسیار بالایی را از نظر کیفیت دارند.

هر سال بیشتر از 250000 نفر به کانادا مهاجرت می کنند چون مهاجرت به کانادا یکی از بهترین انتخابها در انواع مهاجرت به کشورهای مختلف است. از هر زاویه که به زندگی نگاه می کنید کشور کانادا با قرار داشتن در سطح پیشرفته ترین کشورهای دنیا بهترین انتخاب برای سفر و زندگی و مهاجرت است. اگر به دنبال کیفیت زندگی هستید، جایی بهتر از کانادا را در جهان معاصر نمی توانید پیدا کنید.

کسانی که به مهاجرت به کانادا فکر می کنند معمولا از چند روش استفاده می کنند چون گزینه های مهاجرت به کانادا متعدد است و گزینه های بسیاری برای مهاجرت به کانادا پیش روی شماست.

در شروع بهتر است که در زمینه مهاجرت اطلاعات کلیدی را بدست آورید و آن گاه با در نظر گرفتن همه جوانب برای مهاجرت به کانادا هر کاری که مناسبتان است را انجام دهید.

همیشه به خاطر داشته باشید که چون مهاجرت به کانادا خواهان بسیاری از تمام دنیا دارد، داشتن شرایط بهتر و کامل بودن اطلاعاتتان برای مهاجرت به کانادا می تواند کار شما را تسهیل کند.

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت است؛ سوال اینجا است که بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ مهاجرت کاری به کانادا راحت‌تر است یا مهاجرت تحصیلی؟ ما در این مقاله قصد داریم پرطرفدارترین روش های مهاجرت به کانادا را از نظر شرایط بررسی کنیم تا به این سوالات پاسخ دهیم.

ویزای سرمایه گذاری کانادا

دولت کانادا به جذب سرمایه‌گذاران خارجی علاقه دارد. در همین راستا راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری پیش روی شما است. شرایط سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران خارجی در هر استان کانادا متفاوت است. برای مثال در برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک لازم است حداقل دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهید تا ویزای سرمایه‌گذاری کانادا برای شما صادر شود. سن متقاضی برای این روش نباید بیشتر از 55 سال باشد.

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، شما می‌توانید یک کسب‌وکار را در این کشور خریداری کرده و اداره کنید. البته برای این کار لازم است رزومه مدیریتی خوب (حداقل دو سال سابقه کار مدیریتی) داشته باشید. راه دیگر این است که هم ایده از شما باشد و هم سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار. اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا را داشته باشید لازم است علاوه‌بر سابقه مدیریتی، یک ایده و طرح کسب‌وکار هم ارائه کنید.

ویزای کاری کانادا

کانادا با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین خاطر از مهاجرت نیروی کار خارجی به‌خصوص نیروی متخصص استقبال می‌کند. هر چه مهارت شما تقاضای بیشتری در بازار کار کانادا داشته باشد، شانس بهتری برای اخذ ویزای کاری این کشور خواهید داشت. برای مهاجرت کاری به کانادا باید حداقل دو سال سابقه کار رسمی (بیمه) داشته باشید. سایر شرایط اخذ ویزای کاری کانادا عبارتند از:

  • داشتن یک پیشنهاد کار (جاب آفر) از کانادا
  • مدرک زبان (آیلتس 6.5 یا تافل 90- معادل CLB 8)
  • سن زیر 40 سال
  • برخورداری از تمکن مالی

برای اخذ ویزای کاری کانادا چند راه وجود دارد. شما می‌توانید ابتدا با یک شرکت کانادایی به توافق برسید و یک جاب آفر بگیرید؛ سپس با ارائه این جاب آفر به‌همراه سایر مدارک مورد نیاز، برای اخذ ویزای کاری کانادا اقدام کنید. سایر راه‌های اخذ ویزای کاری کانادا عبارتند از:

  • برنامه مهاجرت استانی
  • برنامه کارگر ماهر فدرال
  • ویزای خوداشتغالی کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا از طریق کار عبارتند از:

  • دریافت حقوق از ابتدای ورود
  • بهره‌مندی از بیمه
  • اخذ اقامت دائم در کمتر از پنج سال

معایب مهاجرت به کانادا از طریق کار

  • معایب مهاجرت به کانادا از طریق کار عبارتند از:
  • هزینه اولیه لازم برای این روش بالا است
  • شانس ریجکتی ویزا بالا است

ویزای تحصیلی کانادا

سریع ترین روش مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی است. در این روش ابتدا برای اخذ پذیرش یکی از دانشگاه‌ های کانادا اقدام می‌کنید. در مرحله اخذ پذیرش لازم است سوابق تحصیلی و مدرک زبان خود را ارائه کنید. پس از اخذ پذیرش نوبت به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌رسد. در این مرحله لازم است تمکن مالی خود را با گزارش حساب اثبات کنید. اگر برای تمکن مالی اسپانسر دارید (یعنی یک فرد دیگر مسئولیت پرداخت هزینه‌های شما را قبول کرده است) لازم است گزارش گردش ۶ ماهه حساب ارائه شود. بهتر است مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی چند ماه قبل از اقدام تا زمان اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا در حساب شما باشد. مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • سن: سن مناسب برای تحصیل در کانادا بسته به مقطع مورد نظر متفاوت خواهد بود.
  • مدرک زبان: دانشگاه های کانادا سخت‌گیری زیادی روی مدرک زبان دارند. برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا لازم است نمره آیلتس شما کمتر 6.5 نباشد. مدرک آیلتس به‌شکل گسترده‌ای در این کشور مورد قبول دانشگاه‌ها است و برای مهاجرت به کانادا اخذ این مدرک توصیه می‌شود.
  • معدل: مهاجرت با معدل پایین به کانادا کار راحتی نیست. در واقع معدل‌های بالای 16 برای مهاجرت به کانادا شانس بیشتری دارند. البته کمبود معدل ممکن است با مواردی مثل سابقه کاری یا پژوهشی (مقاله ISI) جبران شود.
  • تمکن مالی: هزینه تحصیل و زندگی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی گران‌تر است و کسانی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند باید شرایط مالی خوبی داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی رایگان ما را پر کنید.

ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا

به طور کلی مهاجرت به کانادا از مهاجرت به کشورهای اروپایی گران‌تر است. در واقع مهاجرت به کانادا برای کسانی مناسب‌تر است که شرایط مالی خوبی دارند. اما در بین راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی را می‌توان به‌عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی کرد. این روش نه‌تنها نسبت به سایر روش‌ها ارزان‌تر است، بلکه امکان اخذ بورسیه را هم به دانشجو می‌دهد. بورسیه تحصیلی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که قصد تحصیل ارشد مقاله‌محور یا دکتری در کانادا را داشته باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: