مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت کارافرین ها در فنلاند

اقامت کارافرین ها در فنلاند

اجازه اقامت فنلاند برای کارآفرین ها

اگر قصد دارید در فنلاند کار کنید یا کارآفرین باشید، معمولاً به اجازه اقامت نیاز دارید. اگر بدون اجازه اقامت کار کنید، ممکن است جریمه شوید.

اگر برای اجازه اقامت بر اساس شغل درخواست می کنید، درخواست اجازه اقامتی که باید استفاده کنید به نوع کاری که انجام می دهید یا نوع کسب و کاری که دارید بستگی دارد. اگر مدرک تحصیلی خود را در فنلاند دریافت کرده اید و دارای مجوز اقامت معتبر برای تحصیل هستید، می توانید برای جواز کار اقامت اقدام کنید. اگر قبلاً به دلایل دیگری به شما اجازه اقامت داده شده است، ممکن است شامل حق کار نیز باشد. اگر اجازه اقامت شما شامل حق کار باشد، معمولاً برای کار نیازی به مجوز جداگانه ندارید. به نتیجه اجازه اقامت خود نگاه کنید تا دریابید که آیا حق کار دارید یا خیر. ادامه مطلب را در صفحه حق کار بخوانید. اگر شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس هستید، نیازی به اجازه اقامت فنلاند ندارید. با این وجود باید حق اقامت خود را ثبت کنید.

مواردی که برای اجازه اقامت فنلاند باید در نظر بگیرید

اجازه اقامت شما بستگی به کار شما دارد

هنگامی که برای کار در فنلاند درخواست اجازه اقامت می دهید، باید توجه داشته باشید که درخواست های مجوز اقامت مشخصی برای انواع خاصی از کار وجود دارد. در مورد الزامات بیشتر تحقیق کرده و آنچه را که باید انجام دهید، در صفحه هر برنامه مطالعه کنید. اگر درخواست مجوز اقامت خاصی برای کار شما وجود ندارد، باید برای یک فرد شاغل درخواست اجازه اقامت بدهید. پیوند دفتر کار و توسعه اقتصادی به یک وب سایت خارجی که در یک برگه جدید باز می شود، کاری جزئی در رابطه با درخواست شما خواهد بود.

حقوق شما باید به اندازه کافی بالا باشد تا به طور کامل از شما حمایت کند.

اگر برای کار در فنلاند برای اجازه اقامت اقدام می کنید، باید حقوق مناسبی برای کار خود دریافت کنید. این حقوق باید برای حمایت از شما در تمام مدت اعتبار مجوز اقامت کافی باشد.


تغییر شغل و پایان کار در فنلاند

اگر اجازه اقامت شما مبتنی بر کار باشد، ممکن است فقط به شما این حق را بدهد که برای یک کارفرمای خاص یا در یک زمینه کاری خاص کار کنید. اگر مجوز اقامت برای یک زمینه کاری خاص به شما اعطا شده است، و مجوز اقامت شما منقضی نشده باشد و شغل جدیدتان در همان زمینه باشد، معمولاً مجاز به تغییر شغل آزادانه هستید. اگر به شما اجازه اقامت برای یک کار خاص داده شده است، می توانید این کار را در خدمت کارفرمای دیگری انجام دهید.

اگر اجازه اقامت شما فقط به شما اجازه می دهد برای یک کارفرمای خاص کار کنید یا اگر می خواهید زمینه کاری خود را تغییر دهید، باید برای یک مجوز اقامت جدید درخواست دهید. همچنین اگر اجازه اقامت شما برای کار اعطا شده باشد و کار شما به پایان برسد، دیگر شانسی برای اجازه اقامت وجود ندارد. شما باید فنلاند را پس از پایان مدت زمان اقامت خود ترک کنید، مگر اینکه برای یک دلیل دیگر برای اجازه اقامت اقدام کرده باشید.

اقامت اعضای خانواده در فنلاند

اگر به شما اجازه اقامت برای کار داده شده است، خانواده شما معمولاً ممکن است بر اساس روابط خانوادگی برای اجازه اقامت درخواست دهند.

کار در فنلاند در صورت داشتن مجوز اقامت در کشور دیگری

معمولاً نمی توانید با مجوز اقامت در کشور دیگری در فنلاند کار کنید، به خصوص اگر قصد دارید بیش از 90 روز کار کنید. با این حال، در برخی موارد، فقط باید اجازه اقامت یا ویزای اعطا شده توسط یک کشور شینگن دیگر را داشته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اقامت کوتاه مدت در فنلاند
اقامت کوتاه مدت در فنلاند

هنگام ورود به فنلاند یا کشور دیگری در منطقه شینگن، همیشه باید ویزا داشته باشید. البته می توانید در فنلاند یا کشور دیگری در منطقه شینگن بدون اجازه اقامت تا مدت اعتبار ویزای خود بمانید. اگر ویزا یا اجازه اقامت برای یک کشور شینگن دارید، می توانید بدون ویزای ج ...

بیشتر بخوانید
کارآفرینی در فنلاند
کارآفرینی در فنلاند

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند کار کنید، به مجوز اقامت کارآفرین نیاز دارید. افراد زیر به عنوان کارآفرین در نظر گرفته می شوند ...

بیشتر بخوانید
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند. بخش‌های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی را در سال‌های اخیر ارائه کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بخش تولید و خدمات در سال‌های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: