مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت پس از تحصیل در فنلاند

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

با وجود نیروی کار ماهر، کشور فنلاند جمعیت سالخورده ای دارد - بنابراین فارغ التحصیلان با توانایی در زمینه های مورد علاقه خود می توانند با کار در اینجا به آینده شغلی خود کمک کنند. فنلاند با حدود 180.000 جزیره و بیش از 188.000 دریاچه کشوری با زیبایی های طبیعی خیره کننده است. این کشور بدلیل طلوع دائمی خورشید در ماه ژوئن و جولای خانه خورشید نیمه شب است. با وجود یک هفته کاری متوسط 40 ساعته، شما از استاندارد بالای زندگی با زمان زیادی برای بازدید از جنگل های سبز زمردی، مناظر زیبا و آب های آن لذت خواهید برد. بازار کار فنلاند به طور سنتی تحت سلطه تولید بوده و صادرات اصلی آن شامل ماشین آلات، کاغذ و محصولات چوبی، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات نوری و وسایل نقلیه است.

صنعت فناوری و فناوری اطلاعات کشور در حال حاضر به بزرگترین بخش آن تبدیل شده است و به عنوان یک قطب بزرگ فناوری اروپا در نظر گرفته می شود. فناوری به رهبری نوکیا، که بازیگر بزرگی در روزهای اولیه تولید تلفن های همراه بود و اکنون بر تجهیزات شبکه، نرم افزار و خدمات تمرکز دارد، بیش از نیمی از صادرات فنلاند را تشکیل می دهد. جستجوی برای شغل ایده آل خود را با بازدید از Work in Finland و پورتال اروپایی جابجایی شغلی (EURES) شروع کنید، همچنین می توانید در سایت های کار زیر جستجو کنید:

  • مشاغل در هلسینکی Helsinki
  • اویکوتی Oikotie
  • رید Reed - مشاغل در فنلاند
  • رکریتوئینتی Rekrytointi
  • کمبود مهارت ها Skills shortages

فنلاند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه است، زیرا نسل کنونی کارگران صلاحیت لازم برای پر کردن جای جمعیت حدود 5/5 میلیونی در حال بازنشستگی را ندارد‌.

تحصیل در کشور فنلاند

در کشور فنلاند برتری در خصوص تحصیلات وجود دارد که باعث می شود که به محلی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی باشد. با توجه به گزارش های جهانی در خصوص رقابت انجمن اقتصادی، فنلاند غالبا تحت عنوان یکی از نوآورترین کشورهای جهان از نظر برنامه های آموزشی عالی و آموزش به شمار می رود. در کشور فنلاند حدودا به میزان 31 هزار دانشجویی بین المللی مشغول به تحصیل می باشند که در حال حاضر طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی موجود می باشد. محبوب ترین رشته های تحصیل که به زبان انگلیسی در فنلاند مد نظر دانشجویان بین المللی قرار گرفته است رشته های نظیر مهندسی، پزشکی، کسب و کار و مدیریت می باشد که از شاخص برتری برخوردار می باشد.

امروزه تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند به طور کلی در پایتخت این کشور مدنظر متقاضیان قرار می گرد اما شهرهای دانشجویی دیگری نظیر تامپیر، اسپو، کووپیو، اولو موجود می باشند که از این چند کشور هم نباید چشم پوشی کرد. در این کشور به میزان 24 دانشگاه علوم کاربردی، که اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می گردد در دسترس می باشند. در کشور فنلاند به میزان 14 دانشگاه معمولی موجود میباشد که از سیستم رقابی برخوردار می باشد که متقاضیانی که بتوانند پذیرش خود را از این دانشگاه ها اخذ نمایند می توانند به طور خودکار درخواست را بدون نیاز درخواست مجدد به انجام برسانند. 

اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند

روند اخذ پذیرش در دانشگاه های فنلاند بدین صورت است که افراد می بایست به صورت آنلاین و با ارائه مدارک نسبت به اخذ این پذیرش به خودی خود اقدام داشته باشند. از جمله پارامترهایی که در خصوص اخذ پذیرش ازدانشگاه های فنلاند حائز اهمیت است ارائه مدارک دیپلم با گواهی بین المللی مدرک کارشناسی، قبولی در آزمون ورودی SAT می باشد. زمان درخواست پذیرش در دانشگاه های فنلاند در ماه های سپتامبر، ژانویه و مارس می باشد


هزینه های تحصیل و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

یکی از اصلی ترین معیارهایی که در خصوص اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند مورد ارزیابی دانشحویان بین المللی قرار می گیرد میزان هزینه های تحصیل و زندگی می باشد که در این مقاله اشاره ای هم به این موضوع می شود. هزینه برای متقاضیانی از اتحادیه اروپا یا EEA به صورت تقریبا تحصیل رایگان در اروپا می باشد. برای افرادی که از خارج اتحادیه اروپا یا EEA اقدام می نماید به میزان 6000 الی 12000 € (یورو) که با توجه رشته تحصیلی و مقطع متغیر می باشد. میزان هزینه های زندگی به مقدار 700 الی 1100 € (یورو) ماهیانه می باشد که می بایست مدنظر متقاضیان تحصیل در فنلاند و متقاضیان اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند قرار گیرد. 

اخذ ویزای دانشجویی کشور فنلاند

متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا یا EEA برای وارد شدن به این کشو نیاز به اخذ روادید دارند و می بایست درنظر بگیرند که اقامت های بیش از 90 روز نیاز به مجوز اقامت دارند که این مجوز معمولا یک ساله صادر می گردد. ارائه پذیرش نهایی و اثبات میزان هزینه های تحصیل و زندگی از جمله مواردی است که می بایست مدنظر متقاضیان مهاجرت به فنلاند و اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند قرار گیرد

کار و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

میزان بالایی از متقاضیان بین المللی در فنلاند در خصوص درآمد زایی و اشنایی با بازار کار در فنلاند اقدام به کار حین تحصیل می کنند که مدت زمان مجاز کاری برای دانشجویان به میزان 20 ساعت در هفته، یا نیمه وقت تعریف شده است. اما یکی از اصلی ترین موضوعاتی که باعث ایجاد درگیری ذهنی برای متقاضیان بین المللی در خصوص اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند می باشد این است که دانشجویان می بایست شرایط کاری را برای خود رقم زنند و به دنبال کارفرمایی باشند که حاضر به پذیرفتن فرد باشد.

در حال حاضر دولت فنلاند تمایل زیادی به اشتغال دانشجویان بین المللی در خصوص کار در فنلاند دارند اما ناگفته نماند که فراگیری زبان سوئدی و فنلاندی از جمله سخت های پیداکردن کار برای متقاضیان بین المللی می باشد. دانشجویان بین المللی میبایست بدانند که یافتن کار در فنلاند برای شهروندان حوزه اسکاندیناوی به دلیل پارمترهایی نظیر روابط خانوادگی در فنلاند و فنلاندی تبار شانس بیشتری در خصوص کاریابی دارند.

دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در فنلاند درخواست یک سال اقامت پس از تحصیل در کشور فنلاند برای جستحوی کار ارائه نمایند که در خصوص مهارت های تکمیلی در خصوص کار می بایست Curriculum vitae یا همان رزومه کاری ارئه نمایند. اما این درخواست هنگامی به ثبت و مورد تائید اداره کار فنلاند خواهد رسید که دانشجویان یک کار به عنوان کار پس از فارغ التحصیلی پیدا نمایند. 

درخواست تابعیت و اقامت پس از تحصیل در فنلاند

شرایط دریافت اقامت و تابعیت فنلاند عبارتند از:

  • حداقل سن بالای 18 سال
  • اقامت در فنلاند به مدت زمان بالای 8 سال
  • عدم سو پیشینه و کیفری
  • تسلط کافی به زبان فنلاندی و سوئدی
  • اثبات میزان درآمد ماهیانه در خصوص امرار معاش
  • اثبات محل اقامت از طریق تمکن مالی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: