مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به فنلاند

اعزام دانشجو به فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی باشد، چه شهر دانشگاهی قرون وسطایی تورکو و چه شهر داخلی محبوب تامپره، فنلاند قطعاً مقصد مناسبی برای تحصیل می‌باشد. اگر می‌خواهید تحصیلاتی در سطح و کلاس جهانی داشته باشید، در سبک زندگی کشورهای اسکاندیناوی غرق شوید و در شادترین کشور روی زمین تحصیل کنید، به گزینه‌ی دیگر جز فنلاند فکر نکنید! 

شرایط زندگی در فنلاند

اگر بخواهیم در اروپا یک مقصد تحصیلی ارزان اما با کیفیت آموزشی بالا و آینده دار را معرفی کنیم، مطمئنا کشور فنلاند می تواند کاندیدای خوبی برای این امر باشد. فنلاند به مرکزیت شهر هلسینکی کشوری با رشد اقتصادی مثبت و دارای استاندارد زتدگی بالا می باشد. چراکه مطابق رنکینگ شاخص استاندارد زندگی در جهان (Numbeo.com)، فنلاند پس از کشورهای سوئیس، دانمارک و هلند چهارمین کشور برتر جهان به شمار می رود:

 

در حال حاضر، فنلاند دارای یک بازار کاری جذابی برای کارگران خارجی با نرخ بیکاری 8.1% می باشد. چراکه فنلاند همواره از مهاجرت کارگران ماهر یا استاکارها حمایت می کند. مطابق آخرین داده های موجود، میانگین دستمزد کار در این کشور حدود 4690€ (یورو) می باشد. اما همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می کنید، متوسط دستمزد کارگران ساده یا کم مهارت حدود 1980€ (یورو) اما برای کارگران خیلی ماهر حدود 4250€ (یورو) می باشد:

 

دانشجویان خارجی نیز به موجب قانون می توانند هم ضمن تحصیل در فنلاند کار کرده و 50% از هزینه های تحصیلی خود را پرداخت کنند و هم پس از تحصیل. منتها پس از تحصیل فارغ التحصیلان بایستی ابتداء برای درخواست ویزای اقامت برای جستجوی کار یا residence permit to look for work اعلام آمادگی کنند. در ادامه و پس از یافتن پیشنهاد کاری نیز ویزای اقامت خود را به ویزای کاری فنلاند تبدیل کنند.


شرایط اقامت و تحصیل در کشور فنلاند

این کشور دارای سیستم جمهوری می باشد و عضو اتحادیه اروپا (EU) است. پایتخت کشور فنلاند هلسینکی می باشد. شهرستان های فنلاند دارای حکومت خود مختار هستند. زبان شهروندان این کشور زبان سوئدی و فنلاندی می باشد. از جمله کشورهای همسایه فنلاند:

  • کشور روسیه
  • کشور نروژ
  • کشور سوئد
  • کشور واستونی

اما دانشگاه های فنلاند به 2 دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. دانشگاه های معمولی که در مقطع کارشناسی دروس به زبان انگلیسی ارائه نمی شود.
  2. پلی تکنیک که در تمامی مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کلیه دروس به زبان انگلیسی تدریس می شود. برنامه آموزشی دانشگاه های فنلاند بر پایهمسائل علمی و مسائل حرفه ای می باشند.

مزایای دانشگاه پلی تکنیک فنلاند

یکی از مزایای دانشگاه های پلی تکنیک در فنلاند این است که شرایط سنی برای تحصیل در دانشگاه ها وجود ندارد و افراد می تواند حتی با سنین بالا و شاغل نیز به عنوان دانشجو به کشور فنلاند اعزام شوند.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند

به علت وجود متقاضیان زیاد در زمینه اعزام دانشجو به فنلاند، چنانچه شما در زمان معین نسبت به درخواست خود اقدام نکنید و مدارک را در زمانی که مقرر شده ارسال نکنید. درخواست شما رد می گردد. زمانی که برای پذیرش دانشجو در کشور فنلاند تعیین شده 2 بار در سال می باشد:

  • اکتبر که معادل مهر در ایران است
  • فوریه که معادل بهمن در ایران است

لازم به ذکر است که پذیرش دوره دکترا در تمام ماه های سال امکان پذیر است. تنها چیزی که در مقطع دکترا در فنلاند مورد اهمیت است این است که: اخذ مدرک فوق لیسانس + جلب پشتیبانی استاد دانشگاه در کشور فنلاند جهت قبولی در پذیرش دانشگاه های فنلاند، بین آخرین مدرک تحصیلی شما و درخواست ادامه تحصیل شما به فنلاند تنها باید 5 سال گذشته باشد.


شرط معدل مقاطع دانشگاهی در دانشگاه های فنلاند

شرط معدل مقاطع دانشگاهی در دانشگاه های فنلاند به صورت زیر می باشد:

  • در مقطع لیسانس معدل بالای 14 مورد قبول دانشگاه های فنلاند می باشد.
  • مطمئنا هر چه معدل شما در طی این دوره بیشتر باشد، شانس قبولی شما در دانشگاه های فنلاند بیشتر است.
  • دانشتن آیلتس حداقل 5/6 در مقطع لیسانس امری ضروری است.
  • به همین ترتیب شرط معدل و همچنین نمره آیلتس جهت پذیرش در مقاطع فوق لیسانس و دکترا بالاتر می باشد.
  • پذیرش در مقطع دکترا داشتن معدل بالای 15 و نمره آیلتس بالای 7 و یا این که اخذ نمره 80 در آزمون تافل

اهمیت زبان جهت اعزام دانشجو به فنلاند

جای هیچ گونه نگرانی در ارتباط آموزش زبان رسمی این کشور نیست. زیرا کشور فنلاند 400 فرصت مطالعاتی در اختیار دانشجویانی که به قصد تحصیل در فنلاند اقامت گزیده اند را فراهم کرده است و همچنین هیچ گونه سختگیری در ارائه مدرک زبان فنلاندی وجود ندارد. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از عزیمت به کشور فنلاند، قدری با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشید، زیرا ممکن است دروس و برنامه های که مورد علاقه شما می باشد به زبان انگلیسی ارائه نگردد، در هر حالت اگر شما تا حدودی با زبان فنلاندی آشنایی داشته باشید در این گونه موارد دچار مشکل نمی شوید.

اخذ ویزای دانشجویی فنلاند ( اقامت کوتاه مدت): صدور برای دانشجویانی که تنها 90 روز در کشور فنلاند تحصیل می کنند. ویزای دانشجویی برای گروهی از دانشجویان که میخواهند برای مدت دوره کوتاهی در فنلاند بگذراند و یا در آزمون ورودی شرکت کنند، مناسب می باشد. اخذ مجوز اقامت دانشجویی فنلاند: صدور برای دانشجویانی که قصد دارند بیش از 90 روز در فنلاند تحصیل کنند. این نوع اقامت به صورت یک ساله صادر می گردد. 

مدارک اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند

مدارک اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند صورت زیر می باشد:

  • نامه رسمی پذیرش از یکی مراکز آموزشی فنلاند
  • گذرنامه معتبر
  • تکمیل و امضا فرم ویزای تحصیل در فنلاند
  • اتبات تمکن مالی در تمام دوره تحصیل در فنلاند
  • تمکن مالی
  • ارائه مدرک پزشکی و بیمه نامه سلامت معتبر
  • از نظر جسمی و روانی سالم باشید

دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه برتر فنلاند در سال 2022
دانشگاه THE 2021 QS 2021 ARWU 2020
دانشگاه هلسینکی Helsinki
=101 104 82
Aalto دانشگاه آلتو 201-250 =112 301-400
دانشگاه فناوری Lappeenranta-Lahti LUT 251-300 =414 -
دانشگاه اولو Oulu 251-300 377 401-500
دانشگاه تامپره Tampere 251-300 =414 501-600
Jyväskyläدانشگاه 351-400 =358 701-800
دانشگاه تورکو Turku 351-400 =295 301-400
دانشگاه واسا Vaasa 401-500 - -
دانشگاه فنلاند شرقی Eastern Finland 501-600 =499 601-700
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: